Gå til innhold

Hvorfor er du utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som får så mange til å svikte partneren sin og i mange tilfeller bedra en hel familie? 

Anonymkode: bd8b8...914

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vårt tilfelle viste det seg at det var den ikke- fysisk utroe som ville ut, var emosjonelt utro og generelt saboterte forholdet.

Ja, hun sa tom (ikke som svar på et spørsmål, jeg ville aldri spurt om det): Jeg håpet du skulle være utro så du fikk skylda når vi slo opp. Jeg ville ikke ha gått fra deg sånn at det så ut som min skyld og heller ikke godtatt det om du ville gå. 

Anonymkode: c8723...1b9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

I vårt tilfelle viste det seg at det var den ikke- fysisk utroe som ville ut, var emosjonelt utro og generelt saboterte forholdet.

Ja, hun sa tom (ikke som svar på et spørsmål, jeg ville aldri spurt om det): Jeg håpet du skulle være utro så du fikk skylda når vi slo opp. Jeg ville ikke ha gått fra deg sånn at det så ut som min skyld og heller ikke godtatt det om du ville gå. 

Det er jo en klassisk kvinnestrategi. Manipulere mannen til å gå fra forholdet eller bli skviset ut så de får det som de vil og samtidig er «offeret». 

Anonymkode: 09bb9...6e4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det som får så mange til å svikte partneren sin og i mange tilfeller bedra en hel familie? 

Er jo kun et svik om man har en naiv forestilling om seksuell eksklusivitet. Jeg har seksuelle forhold med andre jenter fordi jeg liker å treffe nye mennesker og ha sex med attraktive deilige jenter. Det er ikke værre enn det. Handler kun om sex, og det har vi full enighet om hjemme. Det påvirker hverken økonomien vårs, husholdning eller oppdragelse av barn. Så det er win/win for alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er jo kun et svik om man har en naiv forestilling om seksuell eksklusivitet. Jeg har seksuelle forhold med andre jenter fordi jeg liker å treffe nye mennesker og ha sex med attraktive deilige jenter. Det er ikke værre enn det. Handler kun om sex, og det har vi full enighet om hjemme. Det påvirker hverken økonomien vårs, husholdning eller oppdragelse av barn. Så det er win/win for alle.

Ts spør hvorfor folk svikter familien sin. Ts spør ikke hva folk mener om åpne forhold. 

Anonymkode: ba0d0...e95

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo en klassisk kvinnestrategi. Manipulere mannen til å gå fra forholdet eller bli skviset ut så de får det som de vil og samtidig er «offeret». 

Tror heller det er en klassisk menneske-strategi. Ikke så uvanlig at menn oppfører seg dritt for å få dama til å gå og ta ansvaret for bruddet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært utro en gang for 17 år siden snart. Jeg trodde aldri jeg ville gjøre noe sånt, lett og tro at det aldri kunne skje i dag er jeg ikke like dømmende. 
Jeg avsluttet forholdet til min x mann den helgen, noe vi egentlig skulle gjort for lenge siden. Vi hadde gått i terapi og prøvd alt, jeg følte ikke jeg fikk det jeg trengte i forholdet da han alltid var ute med venner og sjeldent hjemme hos meg og barna. Men jeg var vel ikke en han da ønsket og gjøre det for heller. Jeg var ærlig om utroskapen, bedre og høre det fra meg en noen andre. Han var lenge sint på det, men så kom det frem at han hadde blitt sugd bak kirken i byen av en annen kvinne, han mente det ikke telt for han var så full at han knapt husket det. Så jeg tok det opp og da sluttet han og være sint på hva jeg hadde gjort. Vi passet ikke sammen som par, og var veldig unge når vi traff hverandre

Anonymkode: 3a394...872

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler sex og lidenskap i forholdet dessverre. Trenger det i livet mitt.

Anonymkode: da255...eb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mangler sex og lidenskap i forholdet dessverre. Trenger det i livet mitt.

Hvorfor slår du ikke opp?

Anonymkode: f03c4...006

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men da har dere et åpent forhold. Det blir noe annet og har ingenting med hva ts spør om. Så fint at et åpent forhold fungerer for dere.

For mange så er dog seksuell eksklusivitet et viktig premiss i forholdet. 

Og det er ikke alltid sexen i seg selv som er problemet, men det faktum at det gjøres bak ryggen til en og at det bryter med hva man sammen har blitt enige om at er premissene i forholdet.

Er man åpen om det i forkant kan den andre parten velge å si det er greit eller velge å gå. Da er det ingen svik. Bare ikke gå inn i et forhold til noen som ønsker seksuell eksklusivitet for å så knulle andre bak dens rygg og deretter bli sint på den personen for at han/hun blir såret. Det er ikke bare å velge å ikke se på det som et svik. Bryter man avtalene man har i forholdet er det et svik, være seg sex eller andre ting.

Anonymkode: 27039...790

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor slår du ikke opp?

Anonymkode: f03c4...006

Fordi vi har det fint sammen ellers. Da er det dumt å sette alt over styr for bare det. Hun får alt hun behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi vi har det fint sammen ellers. Da er det dumt å sette alt over styr for bare det. Hun får alt hun behøver.

Bare ikke en trofast mann som bryr seg en døyt om hva dette kan gjøre med henne om hun finner ut av det. En mann som driter i at dette kan ødelegge henne helt. En mann som setter egne behov foran hennes. Gjør henne en tjeneste og vær ærlig om hvem du er, så får hun ta et valg om du er verdt det eller ikke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi sexen jeg har med elskerinnen min er helt fantastisk!

Anonymkode: 0a347...598

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært utro bl.a grunnet mangel på sex fra partner. Usikker på hvor jeg har han.  Er egentlig veldig glad i han.  

Anonymkode: 1279e...d0b

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når det er ENIGHET om å ikke være eksklusive, er det heller ikke noe utroskap. Hvis man derimot er ENIG om å være eksklusive, er det ikke OK å ensidig bryte avtalen. 

Anonymkode: 322b4...f58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror heller det er en klassisk menneske-strategi. Ikke så uvanlig at menn oppfører seg dritt for å få dama til å gå og ta ansvaret for bruddet. 

Dette. Jeg har vært utsatt for det fra mine to ekser, men jeg er jo ikke en utro type, så tar jeg forhold og ekteskap svært seriøst, så jeg holdt ut. Da var de utro i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi sexen jeg har med elskerinnen min er helt fantastisk!

Anonymkode: 0a347...598

Er det det du skal fortelle barnet ditt som forklaring på hvorfor det ble slutt mellom foreldrene? At pappa har hatt så deilig sex med en annen dame, at det var viktigere enn å holde sammen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare ikke en trofast mann som bryr seg en døyt om hva dette kan gjøre med henne om hun finner ut av det. En mann som driter i at dette kan ødelegge henne helt. En mann som setter egne behov foran hennes. Gjør henne en tjeneste og vær ærlig om hvem du er, så får hun ta et valg om du er verdt det eller ikke. 

Jeg bryr meg, derfor jeg skjuler det. Alt det andre vi har sammen er verdt å ta vare på. Verden er ikke perfekt. Ikke din heller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg bryr meg, derfor jeg skjuler det. Alt det andre vi har sammen er verdt å ta vare på. Verden er ikke perfekt. Ikke din heller.

Nei, min verden er ikke perfekt slik som hos alle andre. Likevel klarer riktig nok mange å ikke være utro. 

Når det er sagt; hva med konsekvenstenkning? Hva vil være konsekvensen hvis hun finner ut av det? Du kan ikke med hånda på hjertet si at du bryr deg hvis du bevisst gjør noe sånt bak ryggen hennes. Greit nok, det kan hende du bryr deg LITT om henne, men alt tyder på at du bryr deg mer om deg selv. Dine behov trumfer hennes følelser.

Jeg tror nok majoriteten ville ha blitt forlatt fremfor å bli bedratt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, min verden er ikke perfekt slik som hos alle andre. Likevel klarer riktig nok mange å ikke være utro. 

Når det er sagt; hva med konsekvenstenkning? Hva vil være konsekvensen hvis hun finner ut av det? Du kan ikke med hånda på hjertet si at du bryr deg hvis du bevisst gjør noe sånt bak ryggen hennes. Greit nok, det kan hende du bryr deg LITT om henne, men alt tyder på at du bryr deg mer om deg selv. Dine behov trumfer hennes følelser.

Jeg tror nok majoriteten ville ha blitt forlatt fremfor å bli bedratt. 

Jeg er sikker på at ingen lykkelige kvinner som blir bedratt ønsker å vite at de blir bedratt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...