Gå til innhold

er du stolt over å være norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i dagbladet for en stund siden om det som kjennetegner nordmenn,altså om vi har noe til felles. dette var visst ganske vanskelig,men de fant ihvertfall ut en ting:vi er stolte over å være norske!hvordan er det med deg?er du stolt over å være norsk?

hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA

Selv om jeg ikke alltid er like enig om offentlig strategi/politikk som vises utad.

Amerikanerne er jo også kjempepatrioter men ikke en gang halvparten av dem er for Irak krigen.

Skrevet

Nja, ikke stolt akkurat men jeg er glad for at jeg bor i Norge.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at når man er stolt av noe så er det fordi man har prestert noe. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle være stolt av hvor jeg ble født hen, for det var jo ikke opp til meg allikevel. Men jeg er glad for å bo her, og anser meg selv som heldig.

Endret av Phoenix
Skrevet

Jeg er ikke spesielt stolt, men jeg skammer meg heller ikke.

Skrevet

Nei, ikke i nevneverdig grad. Jeg tenker svært sjelden over min identitet som "norsk", tenker heller at jeg er verdensborger: menneske i verden. At jeg tilfeldigvis er norsk er nettopp det: en tilfeldighet.

Skrevet

Tja, stolt og stolt. Synes det er fint, men ikke nødvendigvis noe å være stolt over (eller skamme seg over for den saks skyld). (Jeg er forøvrig fransk også, og synes det også er veldig fint. Dobbelt så fint. ;))

Skrevet

Jeg er glad for at jeg bor i Norge, men ikke spesielt stolt av å være herfra. Føler at hvis jeg skal være stolt av noe, så må det være av noe bra jeg selv har gjort eller av en av mine kjære. Men Norge er et vakkert land, og vi som bor her har mye å være TAKKNEMMELIGE for!

Skrevet

Nei, vil ikke si at jeg er stolt. Er veldig lite patriotisk. Men jeg synes jeg er heldig som bor i et så godt land som Norge faktisk er.

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg må innrømme at det ikke lå store egeninnsatsen i å bli født i Norge.

Skrevet

Var tidligere kjempekry over å være en ekte nordmann, med rent norsk blod i årene.

Etter at SV har kommet i regjering, og driter oss loddrett ut internasjonalt, stiller saken seg annerledes.

Skrevet

Jeg er også meget stolt over å være nordmann, med rent norsk blod i årene.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvilket land jeg er fra jeg. vi er mennesker alle sammen

Skrevet

Som de fleste andre her, kan jeg ikke si jeg er stolt! Man kan liksom ikke vært stolt for at man ikke er afrikansk..

Men er glad jeg bor i et såpass fredelig og rikt land som Norge er..

Men hadde nok vært minst like "stolt" om jeg var spansk, fransk eller italiensk for å nevne noen..

Skrevet

Enig med de fleste andre her....takknemlig for tryggheten vi har her, men synes heller ikke det noe spesielt å være stolt over sånn uten videre.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg er stolt av å være norsk.

Jeg er stolt over å si når folk spør at jeg er fra Norge. For på en måte representerer jo alle vi nordmenn/kvinner vårt land når vi møter andre mennesker.

Gjest lilletroll
Skrevet
leste i dagbladet for en stund siden om det som kjennetegner nordmenn,altså om vi har noe til felles. dette var visst ganske vanskelig,men de fant ihvertfall ut en ting:vi er stolte over å være norske!hvordan er det med deg?er du stolt over å være norsk?

hilsen meg

Nei hvorfor skulle jeg være det??

Skrevet

Jeg skammer meg over å være norsk minst like ofte som jeg er stolt over det.

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg er stolt av å være norsk :) bla. a for vi gir så mye i u. hjelp og fordi vi jobber som fredmeglere i visse konflikter. Og også utrolig takknemlig for å være født i et land som er så ufattelig rikt, har så mange sosiale goder, ikke har naturkatastrofer i nevneverdig grad, har så nydelig og ren natur og har så lite kriminalitet sammenlignet med mange andre land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...