Gå til innhold

Fødeplass?


Murf

Anbefalte innlegg

Inspirert av de andre listene vi har, så spør jeg nå om hvor skal dere føde?

Vi har fått plass på Rikshospitalet. eneste ønske jeg hadde var at jeg ønsket å være i Oslo (vi har ikke bil) og da var valget Riksen eller Ullevål.

Legen min insisterte på at vi skulle søke Riksen, og da ble det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredrikstad her.

Selv om det er mye kortere å kjøre til Oslo... Både legen og JM nektet da jeg begynte å snakke om Oslo, det var bare SÅ uaktuelt mente de. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murf, du er akkurat en uke etter meg, og plass på samme sted. Skal se vi kankje møtes :)

Hehe, skal se at jeg tusler rundt og spør alle de nybakte mødrene; "hei, er det du som er Snuppelure?" Jeg får skylde på ammetåke :ler:

Har en følelse at jeg kommer til å gå på overtid, så det kan likegodt bli en augustbaby her i gården.

Endret av Murf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle fått Gry til å lage Kvinneguiden t-skjorter som vi kunne kjøpe... Har en jeg da, men det har vel ikke dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrikstad her.

Selv om det er mye kortere å kjøre til Oslo... Både legen og JM nektet da jeg begynte å snakke om Oslo, det var bare SÅ uaktuelt mente de. Hm..

Du vet at det er helt fritt sykehusvalg nå? Samme hva jordmor eller lege sier ( med mindre det er spesielle komplikasjoner) styrer du det der helt selv.

Spørs vel om det er noe ledig i Oslo nå som du er så pass langt på vei, men det er bare å ringe ønsket fødeavdeling å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er helt fritt sykehusvalg nå? Samme hva jordmor eller lege sier ( med mindre det er spesielle komplikasjoner) styrer du det der helt selv.

Spørs vel om det er noe ledig i Oslo nå som du er så pass langt på vei, men det er bare å ringe ønsket fødeavdeling å høre.

Leste artikkel om dette i Aftenposten i denne uka, der Ullevål hadde måttet si nei til 2000, noen til og med på vei til fødestua... fordi det var så populært på Ullevål.

Så helt fritt sykehusvalg fungerer vel bare i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er "fritt sykehusvalg" ja, men siden jeg har lest og hørt det som siteres av Murf over her har jeg ikke orket prøve søke engang.

Fredrikstad er sikkert fint, og både min og hans familie bor jo mye nærmere Fredrikstad så det er vel gode muligheter for å "stikke innom" hos dem på vei nedover feks hvis vi lurer på om det er på tide å reise eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg sogner til Ullevål og har derfor valgt ullevål, håper bare det er plass når jeg kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...