AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Hei, jeg har vært sammen med noen i 3 år nå. Jeg var 18 og han 21. Da vi ble sammen fortalte jeg, at han var den første jeg hadde ligget med, noe som ikke er sant. Men grunnen til at jeg løy om det var for de han var jomfru. Han føltes ut som han var min første helt sånn følelsesmessig.Da jeg var 16 lå 3 stk. jeg hadde en vanskelig tid da og bodde på en institusjon og hadde ingen venner og hadde ikke så mye kontakt med familien. Det var en form for selvskading. I går sa jeg det til han, for de jeg sprakk og hadde ikke samvittighet til å lyve mer om det. Han tok det veldig til seg og ble såra, som jeg forventa.. Han sa i frustrasjon «jeg vet ikke om jeg klarer å ha sex med deg igjen, for alt jeg kommer til å tenke på at du blir knulla av noen andre.» Han sa at han følte at jeg var utro på grunn av det. Han er det aller beste som har hendt meg og jeg vil så inderlig at vi skal være med hverandre. Jeg angrer meg for at jeg sa det. Har dere noe tips om hva jeg kan gjøre eller si til han. Jeg føler meg så dum. Anonymkode: 4fbb6...f2d 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han sa i frustrasjon «jeg vet ikke om jeg klarer å ha sex med deg igjen, for alt jeg kommer til å tenke på at du blir knulla av noen andre.» Han sa at han følte at jeg var utro på grunn av det. Hvis dette er en sann historie, og en sann reaksjon, så skjønner jeg godt at du holdt det for deg selv. I stedet for å reagere på uærlighet, så går han rett på det seksuelle. Merkelige typer, begge to. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han føltes ut Veldig dårlig skrivemåte. Anonymkode: a91c1...c99 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Han høres veldig barnslig ut. Anonymkode: d079f...293 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Jeg tror han vil roe seg ned når han får tenkt seg litt om. Det er lenge siden og du har en god grunn for hvorfor du ikke fortalte han det helt i starten av et nytt forhold. Anonymkode: e3484...b7d 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Dette kalles konsekvenser av egen oppførsel. Og så har du lært til neste forhold at man er ærlig. Anonymkode: 5a5d3...0d3 1 1
Adrenalina1 Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Skjønner han godt jeg. Hvorfor lyve om det? Det forholdet har ikke livets rett. Så lenge du lyver. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Hva var vitsen med å fortelle om det? Fortid er fortid. Menn gjør det motsatte og skryter på seg damer, ja selv i anonyme undersøkelser. Selv har jeg aldri brydd meg om en dame er jomfru eller ikke. Om ikke annet er det vel bedre at hun har LITT erfaring så hun ikke ødelegger utstyret mitt eller noe. Så en mellomting er vel greit, men ingen dealbreaker. Det viktigste er vel at hun vil ha deg, ser bra ut og er noenlunde psykisk i vater. Anonymkode: 50ce1...80e 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 Lyving er teit, men han oppfører seg også som en barnerumpe. Det er helt ok at slike første dødsseriøse forhold tar slutt. Tror vi er mange kvinner som godtok mye i det første forholdet som ikke hadde vært aktuelt som mer moden. Sutring om sexpartnere feks, uaktuelt! Anonymkode: cdb57...61d 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 Vet han om hvordan du hadde det på institusjon? Anonymkode: 60abf...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 First things first: du starter ikke et forhold ved å lyve. Det er utrolig dårlig gjort og det er ikke rart han føler seg såra og bedratt fordi du løy. Det jeg reagerer på er at sier han tenke på at du blir knulla av andre og det føles som utroskap - noe dette ikke er. Om han ikke klarer å være sammen med noen som har en fortid så er det noe han må håndtere på en mer voksen måte. Ingen grunn til å sitte å si sånt til deg, du har ikke vært utro. Dere må ta en ordentlig prat, du får forklare ordentlig hvorfor du løy og håpe at han kan komme over det. Men han får og ta seg sammen og tenke gjennom hvilke holdninger han har. Anonymkode: 0b87b...a11 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 Du kan si unnskyld for lyvinga di, DUMT! Men ikke unnskyld deg for tidligere sexpartnere. Det der er bare barnslig fra hans side og er på grunn av hans usikkerhet. Selvfølgelig har du ikke vært utro, herregud. Kommer han ikke over det, er løpet kjørt for forholdet. Da får du bli mer moden selv (lære deg betydningen av ærlighet eller at man ikke trenger å snakke om og oppgi sexparternere) og han får jobbe med selvfølelsen sin. Anonymkode: a7ccd...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Enig med andre her i at han ikke har noe med hvor mange sexpartnere du har hatt. Jeg har vært sammen med mannen i 11 år, og vet ikke hvor mange han har hatt, og han vet ikke hvor mange jeg har hatt. Det er trist at han reagerte på den måten. Jeg tenker som deg, at han på mange måter er din første. De andre var selvskading, han her er kjærlighet. Håper han klarer å respektere dette, og vise deg empati for historien din. Det fortjener du ❤️ Anonymkode: 25251...141
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Dere er unge. Du var veldig ung da dere ble sammen. At du løy da var selvsagt uklokt, men vi har alle gjort ukloke ting da vi var unge. Gi ham litt tid. Antakelig finner dere ut av dette. Hvis ikke, er det bedre at det tar slutt. Livet er langt. Vi må kunne tilgi hverandre for ungdommelige feilvurderinger hvis vi skal leve lenge sammen. Anonymkode: 8c14b...e0a 1
Sunnhordlandsmann Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 10.11): Hei, jeg har vært sammen med noen i 3 år nå. Jeg var 18 og han 21. Da vi ble sammen fortalte jeg, at han var den første jeg hadde ligget med, noe som ikke er sant. Men grunnen til at jeg løy om det var for de han var jomfru. Han føltes ut som han var min første helt sånn følelsesmessig.Da jeg var 16 lå 3 stk. jeg hadde en vanskelig tid da og bodde på en institusjon og hadde ingen venner og hadde ikke så mye kontakt med familien. Det var en form for selvskading. I går sa jeg det til han, for de jeg sprakk og hadde ikke samvittighet til å lyve mer om det. Han tok det veldig til seg og ble såra, som jeg forventa.. Han sa i frustrasjon «jeg vet ikke om jeg klarer å ha sex med deg igjen, for alt jeg kommer til å tenke på at du blir knulla av noen andre.» Han sa at han følte at jeg var utro på grunn av det. Han er det aller beste som har hendt meg og jeg vil så inderlig at vi skal være med hverandre. Jeg angrer meg for at jeg sa det. Har dere noe tips om hva jeg kan gjøre eller si til han. Jeg føler meg så dum. Anonymkode: 4fbb6...f2d At han reagere (så) negativt på dette syns jeg er trist. Jeg hadde blitt veldig usikker på ham om jeg var i din situasjon. Hvor er hans godhet, raushet og kjærlighet blitt av? 🥲
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 Sunnhordlandsmann skrev (3 timer siden): At han reagere (så) negativt på dette syns jeg er trist. Jeg hadde blitt veldig usikker på ham om jeg var i din situasjon. Hvor er hans godhet, raushet og kjærlighet blitt av? 🥲 Forsvant da han oppdaget at dama lyver? Trur mange tenker da hva mer folk lyver om… Anonymkode: 5a5d3...0d3
Sunnhordlandsmann Skrevet 26. september 2023 #16 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forsvant da han oppdaget at dama lyver? Trur mange tenker da hva mer folk lyver om… Anonymkode: 5a5d3...0d3 Ja, dessverre tenker mange slik, og jeg mener om hans kjærlighet til henne kan ikke være stor nok når han reagerer så negativt.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #17 Skrevet 26. september 2023 En ting som er sikkert er at du skal ikke skamme deg over din fortid. Uansett om du selv opplever det som kjipt eller ikke. Og han reagerer helt urimelig. Om han er skuffa over at du løy, er jo ok. Men ikke at du har hatt sex med andre. Anonymkode: 9893b...ba3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #18 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 10.34): Veldig dårlig skrivemåte. Anonymkode: a91c1...c99 Unødvendig feedback Anonymkode: 177d7...ee2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #19 Skrevet 26. september 2023 Her er jeg 110% enig med ham! Hadde jeg vært i hans sko, ville jeg heller ikke vært i sammen med deg mer. En har faktisk en rett til å få vite om slike ting før en velger å gå inn forhold med noen! Fortid er ikke bare fortid som enkelte skal ha det til. Og er man jomfru ville heller ikke jeg blitt sammen med en person som er velbrukt! Jeg ville valgt en som er jomfru selv. Sånn er det bare. Det har INGENTING med å være barnslig å gjøre. En vet aldri hvilke folk andre har vært sammen med og hva slags møkk de har holdt på med! Anonymkode: 9aba4...97b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #20 Skrevet 26. september 2023 Kjæresten min da jeg var 19 hang seg også veldig opp i antall sexpartnere. Jeg løy ikke og fortalte antallet da jeg ble spurt. Det ble brukt mot meg lenge etter det og til slutt måtte jeg si at jeg ikke kunne være sammen med ham om det fortsatt skulle være et tema der jeg ble harselert med. Heldigvis roet det seg etter det. Jeg bestemte meg i hvert fall for å aldri sette meg i den situasjonen igjen. 3 sexpartnere som du har hatt er ikke mye, du var i tillegg i en vanskelig tid i livet ditt. Dette skal og bør ikke brukes mot deg. Du skal ikke føle på skyld. Gjort er gjort og som kvinne over 16 kan du ha sex med så mange du vil, uten at noen skal blande seg opp i det. Jeg kan skjønne en reaksjon dersom det er det at du løy til han som trigger sinnet, skjønt jeg synes jo han overreagerer. Kan dere snakke om hvorfor du løy og at det ikke skjer igjen? Mulig du også må forsikre ham om at du aldri tenker på de 3 mennene og at det ikke betydde noe for deg. Han høres jo veldig usikker ut. Anonymkode: 2d54a...7f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå