Gå til innhold

Jeg er redd ... for treningsstudio...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OK - abonomang er nå kjøpt. Og alt jeg ønsker er å reise for å trene. Men er så redd.

Jeg vet ikke hvordan disse apparatene brukes. Jeg vet egentlig ikke hvordan noe på slike steder fungerer. Bestille PT ja - men jeg vil jo prøve nå idag.

Kjenner meg veldig redd og usikker. Hvordan klær skal man ha... og sko. 

 

Hilsen usikker dame på 35 år... 55 kg.

Anonymkode: 1ef42...050

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tegninger på de fleste av apparatene som viser hvilken muskelgruppe som trenes. 

Gå litt rundt og se hvordan de brukes av andre.

Ha med deg rene innesko, vannflaske og et lite håndkle ( om det ikke er spruteflasker og kluter der)  og eventuelt headsett / propper til musikk. Kan være lurt å ha med en hengelås til skapet i garderoben også.

Ha på treningsbukse /tights og en t-skjorte.

Ingen andre der kommer til å legge noe merke til at du er, de har mer enn nok med seg selv. 

God trening 😊💪💪

Anonymkode: 5f600...ad7

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også redd da jeg startet, men fikk en introtime med en pt som viste meg apparatene og satte opp et program for meg. 

Om du ikke finner ut av noe, så spør du bare de som jobber der. 

Ta på treningstøy, ha med vannflaske og øretelefoner/AirPods, hengelås til skap, treningssko og håndkle. 

Anonymkode: 04cd6...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt i starten! De fleste synes det!

Ta deg en tur, løp litt på mølle, ellipsemaskin, romaskin og andre enkle apparater. Se deg rundt, og bli litt kjent med hva som er hvor, og se hvilke du enten forstår eller som du ønsker lære deg:)

Jeg er ca samme alder, men en del kilo tyngre. Jeg bruker alltid treningstights, og enten treningsskjorte eller singlet. Og innesko!

Andre damer på samme alder bruker enten samme type klær. Eller de bruker trange/løse shorts. Eller løs joggebukse. De bruker løse eller trange singlet eller t-skjorter. Det er altså alle mulige bekledninger. Så bare ta på deg klær du er komfortabel i, og som du kan bevege deg i :)

Det er bare hoppe i det å ta deg en liten tur nå, du trenger ikke legge opp til en lang og hard økt, de mer avanserte øktene kan du ta når du har hatt time med PT og er mer kjent der :) jeg var ofte innom bare en halvtimes tid i starten!

Anonymkode: 05a28...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kan være skummelt første gang og man kanskje føler at man må komme med et klart formål, ha planer og rutiner klare for det gjerne sånn for de som har trent en stund. For de aller fleste folk så er ikke treningssenteret et sted man henger eller sosialiserer, så det kan virke litt ekskluderende for folk som ikke nye brukere.

Derimot så kan jeg knapt tenke meg et sted hvor folk er mer hjelpsomme enn på treningssenter og dersom man spør om tips så er det aller verste man får et "vet ikke" av noen som kanskje er ganske ferske selv. 

Angående klær, så kan er det nok med treningsbukse/shorts og tskjorte og et par innesko. 

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 13.36):

OK - abonomang er nå kjøpt. Og alt jeg ønsker er å reise for å trene. Men er så redd.

Jeg vet ikke hvordan disse apparatene brukes. Jeg vet egentlig ikke hvordan noe på slike steder fungerer. Bestille PT ja - men jeg vil jo prøve nå idag.

Kjenner meg veldig redd og usikker. Hvordan klær skal man ha... og sko. 

 

Hilsen usikker dame på 35 år... 55 kg.

Anonymkode: 1ef42...050

Slapp av, google de forskjellige apparatene og bruk de ut i fra de reputasjonene  som passer din form. Det er første angrepsvinkel på dette. Så er det nok av personer der på treningssenteret som garantert gir deg råd med den beste velvilje, ikke minst treningsstudioet selv. De vil beholde deg som kunde og bidrar garantert. Klær bestemmer du selv, bruk lett tøy som transporterer svette lett, og bruk det som du føler er behagelig. Verre er det ikke. Det er ikke noe kles kode på et treningssenter, det er bare du som føler det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt senter får du gratis introtime med PT, da viser de deg det du vil. Ellers får du garantert hjelp hvis du tør å spørre noen andre som er der og. Men folk bryr seg ikke om hva du gjør, de har nok med seg selv. Gruppertimer synes jeg er genialt, da får jeg instruksjoner og motivasjon. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en introtime, det er ofte langt hyggeligere enn man skulle tro 😄 flott at du har kjøpt medlemskap og vil trene. Det er jo veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...