Gå til innhold

Kjøp av brukt Audi e tron


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er TS i tråden om kjøp av familiebil, når vi har hunder og barn.

Igår fikk vi vært hos forhandlerere å sett på de forskjellige bilene, og vi har egentlig bestemt oss for Audi e tron, 50 eller 55. Den har klart størst bagasjerom, og det er granske mange biler av denne typen til salgs innenfor vårt budsjett (400 - 500 000), selv med firehjulstrekk. + at den får mye skryt for kjøreegenskaper. 

Har dere noen tips til når vi skal snevre inn søket ytterligere?

Noen ligger jo nærmere 400 000 og noen 500 000. Har modellene fra 2019 / 2020 flere feil (barnesykdommer) enn 21/22 modellene? 

Bør vi ha en øvrig grense for hvor mye bilene skal ha gått / hva bør den være?

Hva er forskjellen på advanced sport eller business?

Vi tror ikke forskjellen på 50 / 55 har så mye å si for vårt bruk, men har dere innspill så kom gjerne med det.

Noe mer å tenke på? 

Anonymkode: 767c6...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen mellom 50 og 55 er ganske mange km (og penger). Utstyrsnivå er angitt med advanced buisness/sport osv. Google og se på utstyrslistene til bilen dere ser på. E-tron er tørst på elektroner, bruker mye strøm på å komme seg frem. Finner dere noen som har betalt for flere km på garantien er det bra. Bilen er vel luftfjæra, jeg synes den gynga for mye på ujevn veg når jeg prøvekjørte, andre liker jo sånt. Kjør og ikke bare se på hos forhandler. Stapp barn, bur og hunder inn og kjør en god tur. 

Anonymkode: f834b...19e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå for all del på at eTron er dyrt å eie: Jævlig høyt forbruk, luftfjæring koster skjorta å vedlikeholde, og det er, tross alt, en Audi - du vil ha endeløst med sensorfeil og alt mulig mikkmakk til 5-20000 kr per gang. Skjønner ikke det valget der. Det enorme verdifallet disse har bør vel være varsel nok.

Anonymkode: 28830...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husk nå for all del på at eTron er dyrt å eie: Jævlig høyt forbruk, luftfjæring koster skjorta å vedlikeholde, og det er, tross alt, en Audi - du vil ha endeløst med sensorfeil og alt mulig mikkmakk til 5-20000 kr per gang. Skjønner ikke det valget der. Det enorme verdifallet disse har bør vel være varsel nok.

Anonymkode: 28830...8e5

Takk for imput.

Har jo ikke peiling, det er det som er problemet. Ser bare en fin bil til vårt bruk, med det største bagasjerommet i den prisklassen.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Forskjellen mellom 50 og 55 er ganske mange km (og penger). Utstyrsnivå er angitt med advanced buisness/sport osv. Google og se på utstyrslistene til bilen dere ser på. E-tron er tørst på elektroner, bruker mye strøm på å komme seg frem. Finner dere noen som har betalt for flere km på garantien er det bra. Bilen er vel luftfjæra, jeg synes den gynga for mye på ujevn veg når jeg prøvekjørte, andre liker jo sånt. Kjør og ikke bare se på hos forhandler. Stapp barn, bur og hunder inn og kjør en god tur. 

Anonymkode: f834b...19e

Tusen takk for fint svar til deg også. 

Anonymkode: 767c6...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser bare en fin bil til vårt bruk, med det største bagasjerommet i den prisklassen.

Høres ut som E-HS9:. Mye mer luksus og naboene blir grønne av misunnelse. Kan, som man ser, også fåes med fossil skilt. (Bærum)

313_2059949779.jpg

Anonymkode: 08bf9...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Høres ut som E-HS9:. Mye mer luksus og naboene blir grønne av misunnelse. Kan, som man ser, også fåes med fossil skilt. (Bærum)

313_2059949779.jpg

Anonymkode: 08bf9...b2f

Flott den! Likte nabo delen. Viktig poeng!

Tar det videre til styreleder 🤭

Anonymkode: 767c6...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg 55 hvertfall.

Men vurder Q5 som kom i 2017, der har du diesel eller plug-in hybrid fra 2020.

Anonymkode: be7e3...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Velg 55 hvertfall.

Men vurder Q5 som kom i 2017, der har du diesel eller plug-in hybrid fra 2020.

Anonymkode: be7e3...0e8

Hvorfor skulle man ha valgt en mer komplisert bil med enda vesentlig dyrere drift?

Anonymkode: 28830...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 14.46):

Høres ut som E-HS9:. Mye mer luksus og naboene blir grønne av misunnelse. Kan, som man ser, også fåes med fossil skilt. (Bærum)

313_2059949779.jpg

Anonymkode: 08bf9...b2f

Grusomt stygg bil. Den har i tillegg veldig dårlig ladeeffekt

https://www.motor.no/bil/misfornoyde-hongqi-eiere-oppfordrer-til-gruppesoksmal/254206

Anonymkode: 19e0c...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 11.48):

Hei, jeg er TS i tråden om kjøp av familiebil, når vi har hunder og barn.

Igår fikk vi vært hos forhandlerere å sett på de forskjellige bilene, og vi har egentlig bestemt oss for Audi e tron, 50 eller 55. Den har klart størst bagasjerom, og det er granske mange biler av denne typen til salgs innenfor vårt budsjett (400 - 500 000), selv med firehjulstrekk. + at den får mye skryt for kjøreegenskaper. 

Har dere noen tips til når vi skal snevre inn søket ytterligere?

Noen ligger jo nærmere 400 000 og noen 500 000. Har modellene fra 2019 / 2020 flere feil (barnesykdommer) enn 21/22 modellene? 

Bør vi ha en øvrig grense for hvor mye bilene skal ha gått / hva bør den være?

Hva er forskjellen på advanced sport eller business?

Vi tror ikke forskjellen på 50 / 55 har så mye å si for vårt bruk, men har dere innspill så kom gjerne med det.

Noe mer å tenke på? 

Anonymkode: 767c6...cb5

Rekkevidden på 50 er veldig dårlig, hadde helt klart valgt 55

Anonymkode: 19e0c...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 10.21):

Husk nå for all del på at eTron er dyrt å eie: Jævlig høyt forbruk, luftfjæring koster skjorta å vedlikeholde, og det er, tross alt, en Audi - du vil ha endeløst med sensorfeil og alt mulig mikkmakk til 5-20000 kr per gang. Skjønner ikke det valget der. Det enorme verdifallet disse har bør vel være varsel nok.

Anonymkode: 28830...8e5

Basert på hva? Har kjørt 55 i 3 år uten sensorfeil og mikkmakk og sett på hver gang naboen har leiebil for at hans bil av et annet merke er på verksted. Vårt bilhold har vært veldig billig hvis du trekker fra at det var en dyr bil i utgangspunktet. 
 

Jeg er av den oppfatning st du må finne den bilen som passer for dere. Noen vil si bra kjøp, andre vil si at det ikke var det. Det er den bilen som dere faller for som er den riktige, ikke det naboen sier. Finnes mye bra i alle prisklasser nå og felles for de alle er at noen har fått en mandagsbil. 
 

Elsker kjøpregenskapene på Etron. Flere innstillinger på hvor myk/fast den er. Det velger du selv, selv om det aldri blir en sportsbil. Vår er veldig godt utstyrt. Head up display, adaptiv cruisecontrol, 360 kamera, matrixlys og B&O er ting jeg ikke ville ha vært uten for min egen del i tillegg til sport eller comfortseter. Vi har sport. Mye av det andre bruker jeg ikke så mye. Det går mer under kjekt å ha. 
 

Bruker den mye strøm, ja, men har det noe praktisk betydning når du lader hjemme, nei. Ikke kjører jeg over 40 mil på en dag så mange ganger på en dag heller(ned mot 30 på de kaldeste vinterdagene). Fremkommeligheten er utrolig og veldig lite støy i kupeen. God plass til både passasjerer og utstyr, lader lynraskt de gangene du må det, 

Har egentlig lite negativt å si om den. Det er jo en luksusbil, så det betaler du jo litt for. Vi har en mikrofiberklut liggende i hanskerommet, for det blir jo fort fingermerker når mye skjer på skjerm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Rekkevidden på 50 er veldig dårlig, hadde helt klart valgt 55

Anonymkode: 19e0c...2b0

Hva regnes som veldig dårlig?  Jeg har en 50 selv, og da jeg kjøpte den var valget enkelt pga prisforskjellen.  Det er kun noen ganger i året jeg hadde hatt bruk for rekkevidden til 55.  Uansett syns jeg det er greit å strekke på beina og fylle kaffekoppen etter 2-3 timers kjøring.  Kun 2 gang i løpet av snart 4 år har jeg måttet stå i kø for lading.

Om penger ikke er avgjørende eller bruksmønsteret tilsier at du MÅ ha rekkevidden, gå for 55.  Fornuften tilsier i de fleste tilfeller at 50 holder fint.

Anonymkode: 19789...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...