Gå til innhold

Hvordan bli vant til høreapparat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk høreapparat primært for å maskere tinnitus, men hørselen var litt svekket så radiologen sa at jeg uansett ville komme til å få dårligere hørsel med alderen så det var greit å bli vant til høreapparat selv om det ikke var veldig stort hørselstap.

Det var to-tre år siden og jeg har ikke klart å bruke høreapparatene. Det er sånne små "durter" som jeg dytter inn i øre og en bitteliten boks bak øret. Veldig praktisk egentlig, og med app der jeg kan koble til tlf og musikk etc gjør det egentlig ganske kjekt med høreapparat.

Men. Jeg kan ikke bruke dem fordi de klør og kiler i øret. Jeg har prøvd flere ganger, men det funker jo ikke. Jeg vet ikke om jeg har for liten eller stor størrelse på de "durtene" jeg har inni øret eller hva det kommer av.

Dessuten har jeg endel ørevoks som muligens ødelegger litt. Hva kan jeg gjøre med det problemet? Jeg bruker Q-tips og har gjort det i alle år, men vet at det ikke er særlig smart, så jeg trenger tips til hvordan rense ørene uten å bruke Q-tips også.

Håper noen kan komme med noen tips til hvordan jeg kan bli vant til høreapparatene, jeg merker at hørselen begynner å bli dårligere nå så det er nok på tide å bli vant til dem. 

Jeg fant ikke de høreapparatene ved å google, men det er disse domene jeg har til https://nettbutikk.hlf.no/produkt/65775011/phonak-open-smokey-dome-l-10mm-10-stk-pr-pakke

Det er phonak høreapparater jeg har. 

Anonymkode: fd481...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duff skrev (7 timer siden):

Du bør fra tilbake til audiopedagogen og få de stilt inn på nytt samt prøve ut andre propper.

jeg får høre med dem. takk for svar. 

Anonymkode: fd481...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...