AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #21 Skrevet 24. september 2023 Det er fint at folk på KG er så perfekte arbeidstakere at de aldri gjør noe feil, sånn siden forståelsen for at ting kan glippe hos legen tydeligvis ikke til stede. Men som en over sier kan det være det ikke har gått gjennom hos NAV, det kan også være det ligger hos NAV utena t du har fått melding. Hvis ikke er det faktisk ikke verre enn å si fra til arbeidsgiver hvor lenge du er sykemeldt, dokumentasjonen må ikke leveres før du er tilbake igjen. Så ringer du legekontoret og spør sekretæren om å sjekke, du må ikke snakke med legen, og dersom hun sier den ikke er sendt ber du om at det blir gjort. Viola, problem løst. Anonymkode: 94c57...246 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #22 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sier jo at hun ikke har fått den for å godkjenne. Anonymkode: bca05...616 jeg jobber med sykemeldinger og kan fortelle deg at det er ekstremt mange som ikke greier å finne seg ordentlig frem til skjemaene der man godkjenner på NAV, så derfor jeg spurte for sikkerhetsskyld. Anonymkode: dc400...b4d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #23 Skrevet 24. september 2023 En lege kan da lett glemme og skrive noe eller glemme å trykke på en knapp for å sende noe. De er ikke anderledes enn oss andre. Er jo du som må putte på han når du merket den ikke kom. Tar jo kun minutter før den skal komme. Anonymkode: edc57...4c6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #24 Skrevet 24. september 2023 Ts her. Takk for alle innspill. Selvsagt forstår jeg at alle kan gjøre feil, men dette synes jeg er veldig slapt. Særlig når jeg ringer dem daglig etterpå og gjør dem oppmerksom på at han har skrevet ut en sykmelding jeg ikke har fått. Burde ikke ta så mange minutter å sende sykmeldingen. For ja, jeg har sjekket NAV sine sider (til og med ringt nav), men den er ikke sendt. Anonymkode: 90f46...b5c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #25 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Sjefen lagde et helvete på jobb" Hva slags arbeidsgiver har du egentlig? Uavhengig av sykmelding eller ikke, hadde jeg kommet meg langt vekk derfra. Det er langt fra normalt å oppføre seg slik i det norske arbeidslivet. Det normale er at du kontakter arbeidsgiver og sier fastlegen har rotet det til med sykmelding, men at den kommer så fort legen får orden på sysakene. "Ok, det ordner seg" ville vært det normale svaret fra en normal arbeidsgiver i Norge. Kom deg vekk derfra. Anonymkode: a3b8e...3fc Ikke meg du svarer, men kan bekrefte at sånne sjefer fins! Jeg har jobbet i helse, og går nå gjennom et helvete grunnet supertreig lege og elendige sjefer- som bare mistror meg og maser angsten min fram. Jeg blir sykere av det stresset og presset de utsetter meg for, enn hva jeg var i utgangspunktet 🤷🏻♀️ Du skal jaggu være frisk for å kunne takle å være syk! (Ja, jeg har sagt opp jobben!) Anonymkode: c411f...fcf
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #26 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her. Takk for alle innspill. Selvsagt forstår jeg at alle kan gjøre feil, men dette synes jeg er veldig slapt. Særlig når jeg ringer dem daglig etterpå og gjør dem oppmerksom på at han har skrevet ut en sykmelding jeg ikke har fått. Burde ikke ta så mange minutter å sende sykmeldingen. For ja, jeg har sjekket NAV sine sider (til og med ringt nav), men den er ikke sendt. Anonymkode: 90f46...b5c Full forståelse herfra! Legen min brukte ei uke på å få sendt inn sykmeldingen min, fikk den 20., skulle ha vært sendt inn senest den 14.- den går ut i morra, 3 dager før den SKULLE ha gått ut, så er vi tilbake til start igjen.. Har lyst til å stikke til skogs og kaste telefonen! Anonymkode: c411f...fcf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå