KariTam Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 (endret) For meg er loppis en super mulighet til å finne noe spennende klær å sy om og rimelige klær til barn som de selv får velge. Og «back-up» klær. Velger det vi trenger og ferdig. Men i de siste et par år har jeg merket at det er noen kvinner som kommer inn i loppemarked, blokkerer spesielt tilgangen til alt av ull og uteklær for barn og fyller mange store poser med ull og uteklær spesielt. (Det er i Oslo) Så en tømme mesteparten av ullkassen til posen uten at hun sjekket størrelsene en gang. Men de hamstrer også annet av barneklær. Blir nesten litt lite vits for meg å gå og lete de et par tingene jeg kunne tekke meg å kjøpe. Loppis-ansatte ser ikke til å bry seg. Er det normalt siden det ser jeg jevnlig (kjenner allerede 1 dame igjen)? Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare be henne til å trå til side for å kunne se i ull-boksen/uteklærne selv og? Hadde gjerne funnet et par back-up ull stillongs til kidsa. Og selger de det da? Endret 23. september 2023 av KariTam
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Jeg hadde stilt meg ved siden av og sagt med høy og tydelig stemme at "det er fint hvis du kan begrense deg litt, slik at også andre kan få lov til å finne seg noe." Anonymkode: 4917a...85b 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Kan du ikke bare stå ved siden av henne og begynne å se? Ikke la henne blokkere? Anonymkode: 44235...562 1
KariTam Skrevet 23. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke bare stå ved siden av henne og begynne å se? Ikke la henne blokkere? Anonymkode: 44235...562 Hun dama er typisk sammen med en annen, de er så bestemte, raske og litt skumle 😅. Jeg er ikke akkurat konfliktsky, men spør akkurat for å vite om jeg bør so noe - er det en typisk og akseptert atferd for loppis? Førstemann til mølla? Jeg mener at det ikke er etisk siden det minsker jo inntektene til skolekorpset. Men det er jo ikke kriminelt heller… Endret 23. september 2023 av KariTam
KariTam Skrevet 23. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2023 (endret) 10 minutter siden, KariTam said: Endret 23. september 2023 av KariTam
Daria Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Det er vel bare å si "Unnskyld, kan jeg også slippe til?", eventuelt få deg litt spisse albuer. Enkelte mister hodet på loppemarked - jeg har sett voksne mennesker skjelle ut 10-årige korpsmusikanter over småpenger. Men hva og hvor mye den enkelte kjøper er opp til dem - det er salg, ikke rettferdig fordeling til (u)verdige trengende. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Skrevet 23. september 2023 KariTam skrev (1 minutt siden): Hun dama er typisk sammen med en annen, de er så bestemte, raske og litt skumle 😅. Jeg er ikke akkurat konfliktsky, men spør akkurat for å vite om jeg bør so noe - er det en typisk og akseptert atferd for loppis? Førstemann til mølla? Jeg mener at det ikke er etisk siden det minsker jo inntektene til skolekorpset. Men det er jo ikke kriminelt heller… Hvordan minsker det inntekten at noen kjøper mye og dermed hindrer deg i å kjøpe noen få ting? Anonymkode: 00b06...b87 2
KariTam Skrevet 23. september 2023 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2023 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan minsker det inntekten at noen kjøper mye og dermed hindrer deg i å kjøpe noen få ting? Anonymkode: 00b06...b87 Først, fordi hun stapper posene stappfulle av de beste tingene og får god pris for de varene, ved posesalg eller på mengde. Jeg og mange andre hadde kjøpt de plaggene for enkelt-plagg pris siden vi ikke kjøper massevis samtidig. For det andre, jeg gidder ikke å gå og se etter barneklær når de har vært der, da er det tømt. For det tredje, det blir uansett en lite hyggelig opplevelse for meg, spesielt når barn er med, og det gjør at jeg bruker mindre tid der. Endret 23. september 2023 av KariTam
KariTam Skrevet 23. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2023 (endret) 8 minutter siden, Daria said: Det er vel bare å si "Unnskyld, kan jeg også slippe til?", eventuelt få deg litt spisse albuer. Enkelte mister hodet på loppemarked - jeg har sett voksne mennesker skjelle ut 10-årige korpsmusikanter over småpenger. Men hva og hvor mye den enkelte kjøper er opp til dem - det er salg, ikke rettferdig fordeling til (u)verdige trengende. Jeg tror det er nettopp det, jeg synes ikke spisse albuer passer til skoleloppis der inntektene skal til korps, liksom. Det bør være hyggelig, vennlig og inkluderende… Endret 23. september 2023 av KariTam
Daria Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 KariTam skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er nettop det, jeg synes ikke spisse albuer passer til skoleloppis der inntektene skal til korps, liksom. Det bør være hyggelig, vennlig og inkluderende… Og det burde være fred i verden, ingen mobbing i skolen og politikere uten svin på skogen... Sånne mennesker dukket opp på loppemarked den gangen jeg var selger der for 10 år siden også, det er en del av det. Som regel kommer de tidlig, så det beste tipset for å unngå dem er å komme litt senere på dagen. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå