Gå til innhold

Folk på bygda har blitt smellfeite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har folk på bygda blitt så mye tjukkere enn folk i Oslo? 

Anonymkode: fc6ee...1af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk på bygda har som regel lavere utdanningsnivå. Livet dreier seg om familielivet hjemme. Man er ikke så mye ute og farter. Det er ikke så mye interesse for yoga og crossfit. Mer tradisjonell mat. Mye mer stillesittende. 

Anonymkode: edd3c...1e5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor har folk på bygda blitt så mye tjukkere enn folk i Oslo? 

Anonymkode: fc6ee...1af

Har dere ny burger king nå eller??

Anonymkode: 0015c...677

Skrevet

Bor på bygda. Her har folk relativt høy utdannelse, god råd, trener, går turer og er i aktivitet hele livet. Ikke mange tykke å se.

Anonymkode: 5e5dc...550

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mhm. Folk på bygda har gjerne ikke den informasjonen vi i byene har. De spiser dårligre mat, kjører fosilt, dårligre utdannelse, får barn tidlig.

Anonymkode: 5d597...441

• Liker 3
Skrevet

Fordi de spiser mer mat og beveger seg mindre

Anonymkode: 995b4...dbe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Eg held meg i form ved å gange att og fram ute i utbeitet. Ved høve gangar eg ein tur åt naboen og smakar på brygget hans.

Då kan vegen heim bli dobbelt så lang på grunn av påverknaden av mykje brygg.

Anonymkode: 8fe35...a82

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mhm. Folk på bygda har gjerne ikke den informasjonen vi i byene har. De spiser dårligre mat, kjører fosilt, dårligre utdannelse, får barn tidlig.

Anonymkode: 5d597...441

Oj. De har internett på bygda og blir ikke tykke av å kjøre fossilt. yikes

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Vel, storbyene er nok bedre, men det er jo ikke bra der heller. Bor i sentrumskjerne i en av Norges største byer og det er jaggu masse feite folk av begge kjønn der også.

Anonymkode: 658f7...826

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg registrerer det samme når jeg reiser hjem til bygda. 
Før var jeg den tjukkeste, folk flest uavhengig av alder var slanke eller kanskje litt rund men da stort sett bare de som var middelaldrende eller eldre. De ble godtjukke.

Jeg er fortsatt ikke direkte slank akkurat men nå er det enormt mange både kvinner og menn som er direkte feite. Både på min alder og yngre. En kan se grupper med barn eller tenåringer der kanskje halvparten er minst like store eller større enn jeg var da jeg var den som var utpekt som bygdas tjukkas.

På alt av klasse og skolebilder var jeg ensom som tjukk i oppveksten men nå er det tjukkasser overalt i alle aldersgrupper og mange er over i morbid fedme.

Anonymkode: 0003b...c0b

• Liker 4
Skrevet

Hmm.. stemmer dette alle steder, tviler sterkt…  Bor på bygda, men ikke så mange overvektige nei…  Mange høye, kraftige - både menn og damer, dette er vel mer genetisk og ikke det samme?  Folk går mye på heia, og spiser mye hjemmelaget mat. Er ikke radmagre og operert i hytt og pine nei.. Vi har jo selvfølgelig folk som jobber i ulike yrker med ulik utdanningsnivå som alle andre steder. Nesten alle barn er med i idrettslaget, og de fleste er aktive utendørs på fritiden. 

Anonymkode: d6be4...878

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eg held meg i form ved å gange att og fram ute i utbeitet. Ved høve gangar eg ein tur åt naboen og smakar på brygget hans.

Då kan vegen heim bli dobbelt så lang på grunn av påverknaden av mykje brygg.

Folk må ikkje undervurdera nytta av dobbel lengde på heimvegen 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk må ikkje undervurdera nytta av dobbel lengde på heimvegen 

Det er rett. Det er og mykje morosammare å gange heim. Eg har ved høve stifta bekjentskap med ei og anna busk, då vegen ikkje var så rett som eg gjekk ut ifrå.

• Liker 4
Skrevet

Har familie i bygda.  De gjør lite annet enn å være hjemme etter jobb. Kjører overalt. Alltid en kake eller noen vafler til besøk. Tv og sladder. Veldig fjernt fra livet mitt som er typisk Oslo liv. Mye farting hit og dit og går mye.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen har en iboende trang til å sette folk opp mot hverandre. Det er så kvalmt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er rett. Det er og mykje morosammare å gange heim. Eg har ved høve stifta bekjentskap med ei og anna busk, då vegen ikkje var så rett som eg gjekk ut ifrå.

Eg har og ein spanande stein på min heimveg, som eg gler meg til å helse på. Men, det er ikkje kvar gong vegen går forbi nevnte stein - utan at eg har kontroll over dette. 

Skrevet

Har familie i bygda.  De gjør lite annet enn å være hjemme etter jobb. Kjører overalt. Alltid en kake eller noen vafler til besøk. Tv og sladder. Veldig fjernt fra livet mitt som er typisk Oslo liv. Mye farting hit og dit og går mye.

Kjenner meg ikke igjen 🙂. Vi har store hager som skal stelles, mye snø som skal måkes, alle går tur, skiløyper og natur rett utenfor døra. Idrettslagene er populære for folk i alle aldre, stort badeland, skøytebaner om vinteren. Var mye mindre aktiv de 12 årene jeg bodde i Oslo. Litt gåing til/fra kollektivtransport. Folk i byer sitter på kafe, går fra pub til pub og trykker innpå med junkfood fra kjeder vi her på landet ikke har 🙂

Anonymkode: 5e5dc...550

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Eg har og ein spanande stein på min heimveg, som eg gler meg til å helse på. Men, det er ikkje kvar gong vegen går forbi nevnte stein - utan at eg har kontroll over dette. 

Det treffer at du då tek vegen utanom steinen? Eg har helst på desse buskene heller ufrivilleg. Det er nok naboens gilde brygg og påverknaden dette har på ganglaget. Men det har ikkje sett ein stoppar frå å oppsøkje naboen.

Skrevet

Er litt tykk, bor på bygda, er litt tykk grunnet medisiner som gjør meg sulten. Ikke fordi jeg bor på bygda. Da jeg så klart måtte ha medisiner i byen også.

Men jobber i Byen da. Også der jeg kjøper mat.

Anonymkode: 409dd...e5a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...