AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #21 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har det sånn jeg også. Har fortsatt daglig kontakt med far, men bryr meg egentlig ikke om han hvis du skjønner. Familie er ikke alltid familie. Dessverre velger man ikke selv hvilke foredre/familiemedlemmer man får. Anonymkode: d5985...8e7 Mente her at jeg har en slik far selv, men ikke at jeg drikker, for det jeg gjør jeg ikke og ikke er jeg voldelig. Du burde komme deg til psykolog i det minste for å hjelp med dine problemer. Lykke til 🏆 Anonymkode: d5985...8e7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #22 Skrevet 23. september 2023 Hat faren din så mye du vil, du trenger ikke å be om 'tillatelse' til det. Nå er du i det minste voksen og kan velge han bort fra livet ditt. Da du var barn hadde du ikke det samme privilegiet, dessverre. Du kan ikke noe for hvordan du ble behandlet i din oppvekst, men du bestemmer hvordan du skal behandle folk. Om du blir voldelig i fylla, ja da må du faktisk kutte ut fylla. Så enkelt, men akk så vanskelig. Klarer du det ikke alene, har du flere steder du kan henvende deg for hjelp. Men du må selv ønske denne forandringen. Anonymkode: 854c0...912
AprilLudgate Skrevet 23. september 2023 #23 Skrevet 23. september 2023 Tenker du har grunn til å mislike ham, og ellers: Ikke kaste stein i glasshus, bjelken i eget øye osv? 🤷♀️ Rydd opp i eget liv, du har jo ødelagt folk selv.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #24 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg gir han skylden for volden og at han var slem. Er jo en grunn til at jeg har blitt som ble i voksenlivet. Hvorfor går det så mye bedre med mine søsken? Utdanning, jobb og normale liv. Mens jeg sitter her, er alkoholisert, hos nav og en shitty bolig. Jo pga faren min, forskjellsbehandlet meg på en negativ måte. Håper han dør. Anonymkode: 049ed...a13 Ja, det var hans skyld at han var voldelig mot deg. På samme måte var det din skyld at du var voldelig mot dine ekser. Hvorfor det går bedre med dine søsken? De har tydelig vis håndtert det annerledes enn deg. Men ikke hold det mot de, se heller opp til de og spør de om råd og hjelp. Jeg ber deg absolutt ikke om å tilgi faren din. Jeg kan sammen med deg håpe at han at han dør. MEN, du bør se på muligheten til å tenke på andre ting, om å flytte fokuset på fortiden og heller prøve å se hvem du selv ønsker å være og bli. Hva skal til for at du skal komme dit? Anonymkode: 854c0...912
AprilLudgate Skrevet 23. september 2023 #25 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg gir han skylden for volden og at han var slem. Er jo en grunn til at jeg har blitt som ble i voksenlivet. Hvorfor går det så mye bedre med mine søsken? Utdanning, jobb og normale liv. Mens jeg sitter her, er alkoholisert, hos nav og en shitty bolig. Jo pga faren min, forskjellsbehandlet meg på en negativ måte. Håper han dør. Anonymkode: 049ed...a13 Det der har du gjort selv. Vi er en haug som har opplevd omsorgssvikt osv som ikke er alkoholiserte voldsutøvere. Kom deg til psykolog og ta ansvar for dine egne handlinger. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #26 Skrevet 23. september 2023 Jeg tenker at vi alle trenger noen å skylde på. Jeg legger skylden på min mor for at jeg er ustabil, har ptsd, opplevde seksuelle overgrep med mer. Men jeg gjør jo litt beste for å fungere i livet likevel. Du har blitt påført traumer av din far. De har meget mulig ødelagt ditt liv. Så er det opp til deg selv å koste sammen delene og forsøke å lime det sammen igjen. Litt knast her og der vil det alltid være. Men du er voksen nå. Det er ditt ansvar og ingen andres at du er voldelig og alkoholiker, ikke en gang din fars. Anonymkode: 8635f...7d7 1
Christina82 Skrevet 23. september 2023 #27 Skrevet 23. september 2023 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå