Gå til innhold

Det klør inni kneet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det klør/småverker i kneet og hoften min... Jeg blir gæren... Har leddgikt da. Funker paracet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve da vet du ;) Jeg hadde vel heller tatt en Ibux, men du kan kanskje ikke det pga medisinene dine.

Skrevet

:ler: Jeg tenkte vel at den måtte komme ja :ler:

Har tatt to paracet, håper det funker... Er sånn i begynnelsen av "hei, jeg er kneet ditt og jeg skal nå hovne opp slik at benet står i 90 graders vinkel"

Skrevet

Uff, høres ikke godt ut :( Men du har vært gjennom det før høres det ut som?

Skrevet

Jada. Men det har vært roligere de siste årene. Sist kneet var teit var i april, da var jeg lagt inn på RH likevel. Så jeg tuslet ned til legen min og han fant en cyste på 2x5 cm som han skulle SUGE UT! :overrasket: Det var VONDT!

Etterpå sate han kortison og jeg satt i rullestol... Var kjempegøy da jeg skulle besøke min kjære venninne som også var der. Jeg lå på D1, hun på D4 - det er LAAAAANGT å bruke bare armkraft bort dit

Skrevet

*krysser fingrene for at det er en maur elller ti...*

Skrevet (endret)

Synes å huske fra utdanningen min at hvis du har leddgikt så er Ibux bedre å bruke, siden leddgikt er en form for betennelse i leddene. Ibux (eller NSAIDs-preparater) har en betennelseshemmende effekt. Hvis det ikke er masse maur og rare ting i kneet ditt, og heller en liten betennelse, skulle jeg kanskje tro at et par Ibux skulle hjelpe? Håper det går bort!!! :klem:

Men dette vet du sikkert fra før siden du har denne sykdommen.... :forvirret:

Endret av Ginen
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Brennhett tips: en paracet og en ibux, det er dette vi bruker som primærbehandling ved lette til moderate ledd- og muskelsmerter på sykehusavd. der jeg jobber i hvert fall ;)

Skrevet

I know. Greia er at jeg går på diverse blodfortynnende, så skal holde meg unna Ibux og liknende preparater som har acetylsalisylsyre i seg... Men blir det for ille så gjør jeg det altså, sitter jo ikke med vondt heller :ler:

Skrevet
I know. Greia er at jeg går på diverse blodfortynnende, så skal holde meg unna Ibux og liknende preparater som har acetylsalisylsyre i seg... Men blir det for ille så gjør jeg det altså, sitter jo ikke med vondt heller :ler:

Ibux inneholder ibuprofen, ikke acetylsalisylsyre.

Skrevet
Ibux inneholder ibuprofen, ikke acetylsalisylsyre.

Mulig det, men kirurgen min har ihvertfall sagt jeg skal holde meg unna Ibux, Dispril osv og kun bruke paracetamol-preparater

Skrevet

Hva med Zon da? (eller hva det nå heter)

"hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele kroppen?"

Dritdårlig reklame, men jeg har hørt at produktet funker! ;)

Skrevet (endret)

Til gjest (bl.a.): Ibux inneholder ikke acetylsalisylsyre nei, men det hører til en gruppe medikamenter som kalles NSAIDs (NonSteroidAntiInflammatoryDrugs). Disse har en viss blodfortynnende virkning.

Endret av Ginen
Skrevet

Er så flott å ha leddgik når man har hjertegreier :ironi:

De mildeste medisinene funker ikke. Kortison er jo ikke noe jeg vil gå på, og så har man cellegift, som funker veldig bra, men kan ikke brukes pga hjertet :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...