Gå til innhold

Tegn på lovebombing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på date i morra. Vi har chsttet noen dager. Han virker veldig hyggelig å men overaskende overstrømmende med komplimenter og hvor mye han gleder seg til å gå på date. 

Aldri vært borti noen som har vært såpass ivrig og overstrømmende.

Hvordan kan jeg evt skjønne at han driver med lovebombing.? Hva skal jeg se etter i morra? Er det ofte veldig tydelig? 

Anonymkode: 46d26...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud kom dere ut i den virkelige verden. Dropp tik tok begrep.

Anonymkode: 6b7c1...1c7

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville vært veldig oppmerksom på om han prøver å bli kjekt med deg, eller om han bare gir masse komplimenter uten at de treffer.

Komplimenter for hvordan du ser ut er jo hyggelig det, men du vil jo at han skal være interessert i deg og den du er, ikke bare utseende.

Anonymkode: 9e42a...fe4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eller så kanskje han er litt som meg, som liker å dele ektefølte komplimenter, og som viser og sier hva han føler.. Men istedet konkluderer du med at det er noe galt og negativt

Anonymkode: cf491...cbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville vært veldig oppmerksom på om han prøver å bli kjekt med deg, eller om han bare gir masse komplimenter uten at de treffer.

Komplimenter for hvordan du ser ut er jo hyggelig det, men du vil jo at han skal være interessert i deg og den du er, ikke bare utseende.

Anonymkode: 9e42a...fe4

Enig i denne. Om han virker å ha "bestemt seg" for deg uten at hanvirker genuint interessert i å bli kjent med deg, så er han ikke så opptatt av deg og fine behov. Du klarer bare passe inn i hans liv. Dersom han er genuint interessert i deg så eg han nok bare god til å gi kompliment

Anonymkode: f2b55...c77

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller så kanskje han er litt som meg, som liker å dele ektefølte komplimenter, og som viser og sier hva han føler.. Men istedet konkluderer du med at det er noe galt og negativt

Anonymkode: cf491...cbd

Ta konkluderer ikke hun spør om råd til hvorsan vurdere om komplimentene er genuine eller om hun har med en manipulerende person å gjøre. Eller bare en genuint hyggelig person som er raus med komplimenter 

Anonymkode: f2b55...c77

• Liker 1
Skrevet

Min samboer gjorde akkurat det samme. Kom komplimenter, hjerter etc. Jeg tok det med en klype salt, men han var faktisk bare ensom og tenkte at han hadde funnet drømmekvinnen og at dette var måten han uttrykket seg på. Han var mye mer sikker enn meg allerede før første date. Det har roet seg litt ned etterhvert med hjertene etc, men han sier han elsker meg hver dag, masserer føttene mine, koser meg, kysser og gir meg kjærtegn. Hjelper meg med alt jeg enn måtte ønske og er rett og slett en herlig og kjærlig mann. 

Alt det man kaller "lovebombing" og røde flagg rundt dette er en smule tullete. Bli kjent med han og se om det er noe galt eller om han rett og slett er en kjærlig person.

Anonymkode: 74694...a74

• Nyttig 2
Skrevet

De som lovebomber er som regel allerede i forhold. Er han singel?

Anonymkode: 2b5f2...4b4

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

De som lovebomber er som regel allerede i forhold. Er han singel?

Anonymkode: 2b5f2...4b4

Bullshit

Anonymkode: e4f70...ecf

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

det man kaller "lovebombing" og røde flagg rundt dette er en smule tullete

Ikke bare en smule.. Dette er typisk for denne KG-psykosen hvor bitre, angsbitende toxics er mer opptatt av å finne feil på folk og påskudd for å kaste ut diagnoser, Internett-utrykk og regelrett dumpe-anbefalinger på syltynt grunnlag. Dette føkker med hodene til lettpåvirkelige folk og gjør at de blir mistenksomme og negative til alt og alle. 

Svar til TS :

Den mest realistiske forklaringen er at han er fullt klar over at de fleste damer har mange beilere og at han prøver å holde deg interessert. 

Ha din sosiale radar på og bli litt mer kjent med fyren før du og andre begynner med merkelapper og diagnoser. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke slengt ut diagnoser.    

Jeg bare lurrtnpå hva jeg vet skal se etter....for dere som har vært utsatt for dette før.

Skrevet

Google. 

Anonymkode: 9574f...80b

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke slengt ut diagnoser.    

Jeg bare lurrtnpå hva jeg vet skal se etter....for dere som har vært utsatt for dette før.

Det var ikke deg jeg siktet til. Mest de som svarer. Men du går veldig raskt til "Love bombing" bare fordi han er ivrig med komplimenter. 

Jeg synes du skal legge merkelapper og sånt til side og fokusere på hva han faktisk sier og gjør. Ikke start med med et begrep du har hørt om og deretter let etter alt som kan bekrefte det.. 

Det som sikkert er greit å følge med på er om han virker kontrollerende/manipulerende? virker det som han har verdier som strider med dine egne? Reagerer han rart på ironi/selvironi?(det er ofte et varelstegn). Har han i det hele tatt normal humor? Virker han omsorgsfull eller er egoistisk? Driver han bare med et "opplegg" for å få deg i senga?  Får han deg til å føle deg bra, trygg og avslappet? Ville du likt/orket å sitte ved siden av ham på et fly i 9 timer? Eller virker han litt "off"? 

Skrevet

Lytter han til det du sier? Stiller oppfølgingsspørsmål, viser til noe du har sagt tidligere osv.

Eller har han en idé om hvem du er selv om han ikke kjenner deg? 

Anonymkode: 2a4f4...6b7

• Nyttig 1
Skrevet

Vi kan se vekk fra peoblemstillingen. Jeg hørte ikke noe fra han ved avtalt tid. ...men han Svarte på meldingen nå..4 t etter vi skulle møtes.

masse bortforklaringer . Så jeg sa takk og farvel. 😂

• Liker 1
Skrevet

Akkurat dette er definisjonen på lovebombing:

Man overøser en person med komplimenter UTEN å ha møtt vedkommende eller å ha blitt kjent med vedkommende

Man skaper forventninger om innsats og lover ting man ikke kan holde

Det kan også inkludere futurefaking: de maler en fremtid med deg som de bygger på for å få deg til å føle at du har en fremtid med de

De overøser deg med gaver og ord etc  

Og så, ut av de blå kan du bli ditchet, slått opp med, kuttet kontakt med. Fra å være på en pidestall til å ikke ha noe plass lenger. 
Det er faktisk et kjent fenomen innenfor psykologien dette, og er en form for manipulasjon og i ekstreme tilfeller emosjonell mishandling. Tik tok versjonen har bare forenklet det hele. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...