Gå til innhold

Falsk posetiv klamydia test?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker den saken for 8-10 år siden hvor over 1000 personer feilaktig fikk beskjed om at de hadde klamydia, det kom nok mange brutte forhold ut av det.

Og ja, falske positive skjer, jeg vet ikke tallet for denne testen, men andre tester opererer typisk med tall som 0,1-1% av alle positive er falske positive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falsk positiv er absolutt mulig, min mor som er pensjonist fikk beskjed om at hun hadde testet positivt, fikk oss en god latter hele gjengen da

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var i forbindelse med en abort inne for ul og tok i samme slengen en klamydia test. 

under selve aborten på sykehuset(sammen med samboer i over 6 år) kommer legen inn å  forteller at jeg har testet posetiv på klamydia. 
 Vi begge ble helt satt ut. Testet meg i forbindelse med celleprøve for under et år siden. Samboer i forbindelse med misstanke om testikkelvridning for 1,5 år siden. 

vi har vert i et fast forhold i 6 år. Jeg har slevfølgelig ikke selv vert utro elller hat noen relasjon til noen andre. Det trodde jeg ikke han heller hadde, og ble enda mer sjokkert da han fikk telefon fra legen Idag om at hans test var negativ… 

kan denne prøven på sykehuset ha vist feil? 

skal også nevnes at damen vesiden av meg på sykehuset bak skilleveggen fikk akkurat samme beskjed.  Hun bekreftet at hun hadde symptomer. Det har ikke jeg. Kan det ha skejdd en feil? Prøven min blitt forurenset av hennes?  Feil prøvesvar? Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 8e0cd...08f

Jeg fikk falsk positiv på klamydiatest da jeg testa meg samtidig med at jeg satte inn spiral. Ganske kleint å komme til han jeg hadde vært samnen med noen måneder og be ham teste seg. Nye tester av oss begge var negative. 

Anonymkode: 8a8f9...c91

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har dere mye sex? Lenge siden sist? Kanskje han har testet positivt tidligere, og deretter tatt kur?

Anonymkode: 6a6b3...5a3

Dette

Anonymkode: 5f298...cce

Skrevet

Du kommer ikke til å forlate han, så bare ignorer testen

Anonymkode: e8aa9...427

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du kommer ikke til å forlate han, så bare ignorer testen

Anonymkode: e8aa9...427

Nå var jo ikke målet å spekulere i om han hadde vert utro. Vet jo at det kan være tilfelle i noen situasjoner. Men om han hadde testet seg å tatt kur bak ryggen min ville han jo bare bli smittet på nytt og på nytt så lenge jeg ikke hadde fått beskjed og behandlet meg selv. 

vet jo bare med meg selv at jeg ikke har vert med noen andre. Men per nå er jeg den endte med posetiv test. Så skal kansje være litt forsiktig med å kaste skylden over på han..   

vanskelig å få noe av dette til å gi mening i det heiletatt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå var jo ikke målet å spekulere i om han hadde vert utro. Vet jo at det kan være tilfelle i noen situasjoner. Men om han hadde testet seg å tatt kur bak ryggen min ville han jo bare bli smittet på nytt og på nytt så lenge jeg ikke hadde fått beskjed og behandlet meg selv. 

vet jo bare med meg selv at jeg ikke har vert med noen andre. Men per nå er jeg den endte med posetiv test. Så skal kansje være litt forsiktig med å kaste skylden over på han..   

vanskelig å få noe av dette til å gi mening i det heiletatt..

Ta en ny test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...