Gå til innhold

Er dere bekymret for økonomien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, er ikke bekymret. Tjener bra (650 000 kr) og fikk heldigvis aldri innvilget noe høyt huslån av banken så jeg bor billig. Har også kjøpt "billig" bil (ca. 100 000 kr) uten billån, så jeg har generelt lite gjeld.

Anonymkode: 7ba09...931

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 13.29):

Ikke bekymret, men det er mer irriterende at det er dyrtid akkurat når vi har fått vårt andre barn og måtte oppgradere både bolig og biler. Men vi tjener bra og har gått opp 150 000 i lønn tilsammen i år så inntektene øker mer enn utgiftene foreløpig. Jeg ligger an til å gå ytterligere opp 100 000 til våren så vi greier oss og vel så det. Men ja, irriterende når så mye går til renter… Blir mindre til sparing.

Anonymkode: 2f2a1...9e4

Hva i alle dager jobber du med?? For noen lønnsøkninger!

Anonymkode: d44f2...bdb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva i alle dager jobber du med?? For noen lønnsøkninger!

Anonymkode: d44f2...bdb

Jeg har gått fra mellomleder til avdelingsdirektør, så naturligvis innebærer det et signifikant lønnshopp. Privat sektor. 

Anonymkode: 2f2a1...9e4

• Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: bd3b9...6d0

Skrevet

Ja. Har enebolig, hytte, og bil. 1.4 m i lån. 70 k inn pr mnd. Har en buffer på 70 k og det er de eneste sparepengene vi har. 

Anonymkode: f09c1...4fc

Skrevet

Ja jeg er bekymret.  Det er ingen god følelse. Blir hengende bakpå og tenker at sånn blir det i lang tid. Gruer meg til jul.. 

Anonymkode: 69f84...6ed

• Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg tenker på økonomi daglig. Men vet at jeg har kontroll og oversikt. Har eid bolig siden midten av 90 tallet, så har betalt høye renter før. Har også betalt skjorta i strømutgifter. Det som overrasker meg mest er de høye matvareprisene. Mat må man ha for å leve.

Jeg greier meg i dag. Men hadde disse ekstra kostnadene kommer for 10-15 år siden, tror jeg at jeg hadde mistet hus og hjem. Jeg lever stramt i dag fortsatt. Men jeg greier å betale regningene. Da er jeg fornøyd. 

Skrevet

Nei, det er selvfølgelig mindre til overs,men ikke bekymringsfullt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 18.46):

Ja. Jeg er nyskilt, i konflikt med ex, måtte selge hus og barna vil bo hos meg, de er så store at de nok har ca 3 år igjen å bo hjemme. Far betaler ikke barnebidrag og jeg orker ikke gå inn på det.

Jeg og barna måtte etablere oss på nytt. Min inntekt er 35000 utbetalt i mnd. (700 000 brutto i året)  Jeg har huslån på 1. 7 mill. Bil uten lån. Fritidsbolig uten lån. Jeg er i jobb fortsatt (i midten av 50 åra) og redd jeg blir ufør på et tidspunkt (er syk) og få mye mindre utbetalt. 

Det er jo ikke synd på meg, men kjenner fremtiden er usikker og sårbar. Mest redd er jeg for at jeg ikke kan hjelpe barna mine inn i voksenverden økonomisk, for det skulle jeg så gjerne gjøre.

Anonymkode: 4e87a...09e

Du har alt for høyt skattetrekk.

Anonymkode: 8da50...613

Skrevet

Har ikke vært det tidligere, men følte litt på det når jeg måtte delbetale treningsavgiften til barnet denne måneden 

Anonymkode: 03763...c21

Skrevet

Nei, vi har under 1 mill i lån og har greit med bufferpenger og sparepenger 

Skrevet
Knirke skrev (På 23.9.2023 den 7.21):

Du vet at det du sier her kan oppfattes veldig rasistisk. Eller?

Jorden er forøvrig kraftig overbefolket, og det siste den trenger er flere barn. Alle som velger å redusere barneflokken sin bør hylles.

Nei jeg er ikke rasistisk men jeg betrakter migrasjon også fra et økonomisk perspektiv. Og det er ikke lønnsomt i det hele tatt, særlig blant ikke-vestlige. Det gjelder ikke bare for førstegenerasjon men også deres barn. Man kan diskutere grunnene men fakta er at det koster Norge enorme summer.

Anonymkode: 86e86...b78

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har alt for høyt skattetrekk.

Anonymkode: 8da50...613

Samme tenkte jeg. Staten er ingen god bank.

Skrevet

Jeg er ikke veldig bekymret på egne vegne, men bekymret for samfunnet som helhet. Mindre inntjening og økte utgifter i mange bedrifter, boligpriser som har økt over flere år med lave renter og sannsynlig økende arbeidsledighet er noe av bekymringen. 

Anonymkode: 4124e...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...