Gå til innhold

Er dere bekymret for økonomien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe dere tenker på, og bekymrer dere over med dagens priser?

Anonymkode: 033c9...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, snart ferdig som student, mannen ble ferdig som student i fjor, så vi har og kommer fortsatt til å få mye mer å rutte med enn vi hadde. 

Anonymkode: 6c74c...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymret over økonomien vår per nå, har greit å rutte med og tåler både økte priser og renter på det boliglånet vi har nå. 

Men, vi har lyst til å flytte til større bolig på sikt, og det området og den boligtypen vi har sett for oss tilsvarer nesten maks lånegrad, så nå revurderer vi det og sitter stille i båten inntil videre. 

Anonymkode: d7f99...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Opplevde slutten av 90-tallet og starten av 2000-tallet som mye verre enn nå. 

Anonymkode: a6d32...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingen lån, god trygd og penger i banken.

Anonymkode: c7891...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei. Ingen lån, god trygd og penger i banken.

Hvor mye i trygd i mnd?

Anonymkode: e8fea...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har relativt stram økonomi, men full kontroll på den. Og synes det er sunt på samfunnsnivå om det absurde konsum- og vekstfokuset presses ned.

Anonymkode: 2fc70...9fa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye i trygd i mnd?

Anonymkode: e8fea...35a

25000 utbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å låne til over pipa har aldri vært min strategi, snarere tvert i mot, betale ned kjappest mulig, sove godt om natta om uførhet, arbeidsledighet, skilsmisse eller annet som livet fort kan by på også skulle ramme meg. 

Anonymkode: c4ec3...eda

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi betaler over 22000,- i renter hver måned. Vi kjøpte hus for under to år siden, og da betalte vi 7000,- i mnd i renter. Vi lever nøkternt, så vi klarer oss, men jeg bekymrer meg for hvordan det skal gå om rentene fortsetter å øke. Vi har barn som skal følges opp, men prøver å spare så godt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 6c678...661

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke spesielt. Men vi er nærmere 50 år med snart alle barn voksne,ikke så mye lån, penger i banken.

Det som bekymrer meg er kanskje at jeg kunne tenkt meg noe mindre ettersom ungene flytter ut. Vi får gjerne mindre for huser...samtidig er det gode kjøp også nå. 

Anonymkode: 27e9f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har kun 1,3 i boliglån og har 44k utbetalt. Klarer oss fint. 

Anonymkode: f8625...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er pensjonist med nedbetalt hus og penger i banken. Ingen gjeld.

Anonymkode: 889be...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. God trygd. Liten jobb utenom det på 20% (som jeg egentlig ikke trenger pga. økonomien, men heller mer for det sosiale og litt for å holde meg litt aktiv). Har også en hobby som jeg har startet å tjene noen kroner på.

Dersom inntekten til hobbyen holder seg stabil, og vokser fremover må jeg derimot kutte ned på trygden. Senere har jeg tenkt til å drive med en annen type hobby som jeg også skal tjene penger på. Så målet mitt er jo ikke være trygda lengre. Helsa har blitt mye bedre etter siste operasjonen. :)

Pluss det har gitt meg tid til å tenke ut på hva jeg har lyst til å drive med noe jeg har funnet ut nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (Akkurat nå):

Nei. God trygd. Liten jobb utenom det på 20% (som jeg egentlig ikke trenger pga. økonomien, men heller mer for det sosiale og litt for å holde meg litt aktiv). Har også en hobby som jeg har startet å tjene noen kroner på.

Dersom inntekten til hobbyen holder seg stabil, og vokser fremover må jeg derimot kutte ned på trygden. Senere har jeg tenkt til å drive med en annen type hobby som jeg også skal tjene penger på. Så målet mitt er jo ikke være trygda lengre. Helsa har blitt mye bedre etter siste operasjonen. :)

Pluss det har gitt meg tid til å tenke ut på hva jeg har lyst til å drive med noe jeg har funnet ut nå!

Veldig bra, høres ut akkurat som meg selv:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Jeg er ufør uten barn eller bil, har også eid leilighet noen år så jeg har en ganske håndterbar økonomi uten de helt store svingningene eller bekymringene. 
Jeg fikk nylig reforhandla renta også så det er ennå en god del rentehevinger som må til før det begynner å bli vanskelig heldigvis. 
Jeg er ennå mer påpasselig med å spare nå enn før, jeg merker jo det at det krever mer å fylle opp bufferen enn før når ting skjer så jeg er strengere med meg selv der.

Anonymkode: 1908e...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alenemamma med to millioner i lån. 

Anonymkode: 782d8...bbb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen, nei. Landets, ja, men jeg emigrerer bare og lar massene fortsette å stemme for sitt eget verste. 

Anonymkode: c841a...cab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min egen, nei. Landets, ja, men jeg emigrerer bare og lar massene fortsette å stemme for sitt eget verste. 

Anonymkode: c841a...cab

Klart du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...