Gå til innhold

Er dere bekymret for økonomien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, vi regnet på en høyere rente enn det som er nå da vi lånte og mat  produserer vi i stor grad selv. Det vi bruker for mye penger på er ting vi kan kutte uten at det går utover levestandard. 

Anonymkode: ad6cb...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men merker at alt går opp. Renta er bundet på 3.1 i 9 år til takk og pris.

Anonymkode: 0b35c...120

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe dere tenker på, og bekymrer dere over med dagens priser?

Anonymkode: 033c9...5e2

Nei !

Anonymkode: 615f5...49f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men merker at alt går opp. Renta er bundet på 3.1 i 9 år til takk og pris.

Anonymkode: 0b35c...120

Har bundet renten min på 3 jeg og i 9 år til. 

Anonymkode: 9e30e...e78

Skrevet

Ja, prøver å spare mest mulig! 

Skrevet

Nei. Tjener nok til å legge meg mett hver kveld og samtidig ha mulighet til å sette av penger på bufferkonto hver mnd.

Anonymkode: 1c710...b08

Skrevet

Bandt renta på 2,5 for halvannet år siden. Dessverre bare for tre år.

Har ikke bil og lever nøkternt ellers. 
Er aleneforsørger med gode inntekter 

Anonymkode: 09d06...320

Skrevet

Nei, klarer oss fint med 21 000 i måneden på lånet. To voksne, 3 barn på deltid, 70 000 inn i mnd.

Anonymkode: f7cbb...1db

• Liker 1
Skrevet

Ja. Ungt par med to barn. Kjøpte bolig til den prisen markedet satt. Ikke rukket å nedbetale så mye de siste 5 årene, da utgiftene med bil, hus og etablering har tatt av kaka. 

Anonymkode: 4fc76...f49

• Hjerte 1
Skrevet

Nei ikke for øyeblikket. Vi har så vi klarer oss og litt til. Bekymringen er at det snart kan gå ut over egen pensjonssparing, og at det blir magert den dagen vi går av med pensjon. Vi skal derfor nå ta en ordentlig gjennomgang av kontoutskrifter for å sette budsjett og stramme inn andre steder enn pensjonssparing. Det burde vi egentlig gjort uansett, for det er for dumt å sløse masse uansett rente- og prisnivå.

Anonymkode: 76a7e...b50

Skrevet

Ja, det er jeg, har kun en liten trygd og økonomien er ekstremt stram og med enda økte priser vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: f9879...f24

• Hjerte 4
Skrevet

Ja,

Vi har relativ god økonomi nå men er et høytutdannet par uten barn. For å si det sånn, det å få barn er ikke noe som står høyest på lista akkurat nå, midt mellom krig og dyrtid, men samtidig vil jeg ha en familie en gang.

Jeg skulle ønske det ikke var så oppoverbakke for unge å etablere seg.

Anonymkode: bc348...a75

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja,

Vi har relativ god økonomi nå men er et høytutdannet par uten barn. For å si det sånn, det å få barn er ikke noe som står høyest på lista akkurat nå, midt mellom krig og dyrtid, men samtidig vil jeg ha en familie en gang.

Jeg skulle ønske det ikke var så oppoverbakke for unge å etablere seg.

Anonymkode: bc348...a75

Nå vet jeg ikke alderen deres, men husk at ikke alt nødvendigvis lar seg planlegge. Det er aldri noe perfekt tidspunkt for å få barn.

Selv ventet vi til midten av 30-åra, som gikk bra for oss, men to vennepar var ikke like heldige, de har nå prøvd i 5 år og nærmer seg 40 med stormskritt. (Vet selvsagt ikke om det hadde gått lettere for de 5 eller 10 år tidligere)

Endret av AnonymBruker874626
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Renteøkningen er ikke høyere enn banken sa vi måtte ta høyde for når vi fikk innvilget lånet.

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Grunnen er at jeg er en godt voksen mann med god jobb og lite lån lån.

Jeg er bekymret for økonomien til unge mennesker med lån, til de som kanskje mister jobben og de som ikke kan jobbe. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi er i en tvangssalgsprossess nå. Kjøpte med max lån for 4 år siden.

Anonymkode: 75d60...645

• Hjerte 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, vi er i en tvangssalgsprossess nå. Kjøpte med max lån for 4 år siden.

Anonymkode: 75d60...645

❤️

Anonymkode: d6b2e...2b7

Skrevet

Ja. Ønsker å flytte og bytte ut boligen jeg har nå, men renta på mellomfinansiering er skyhøy, eksisterende bolig blir sannsynligvis solgt med tap og det er risikabelt å selge før jeg kjøper siden det er få leieobjekter og det er langt mellom husene jeg faktisk kunne tenke meg å bo i. 

Så - selge uten å ha noe å flytte til?

Kjøpe og kanskje ikke få solgt til en pris som dekker lånet? 

Anonymkode: 03890...968

• Liker 2
Skrevet

Ikke på kort sikt, men på lang sikt ser det stygt ut. Norske kroner gjør at kjøpekraften synker fryktelig fort, og det har den gjort lenge.

Anonymkode: ba221...e12

• Liker 2
Skrevet

Nei. 

Er alene med to barn, men tjener godt og har bundet renta på fire prosent i fem år. Tror jeg skal klare å spare en del på de årene, så jeg kan betale litt ekstra på lånet når fastrenteavtalen går ut. 

Hadde dette vært for fem år siden derimot...da hadde jeg ganske lav lønn, hadde boliglån "til pipa" mtp. inntekt, kun mulighet for oppvarming med strøm etc.  Har stort studielån pga. høy utdannelse, men nå, 10 år etter at jeg var ferdig, føler jeg at jeg endelig får igjen for utdannelse i lønn. Takk og pris. 

Anonymkode: 5e7c9...c9f

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...