Gå til innhold

Gjenglemt på hotell, hotell finner ikke? Hvilke krav.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

CeeCee skrev (2 timer siden):

Reiseforsikring 

Hvilken reiseforsikring dekker at man har glemt igjen noe?

Anonymkode: 88652...031

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte anmelde saken pgr for å melde inn til forsikringen. De måtte ha straffesaks nr. Og at tannkosten ihverfall var med i sekken. Er en tannkost til nesten 4000 og lett å selge videre. Siden jeg mener at den ihverfall antageligvis har blitt tatt når den lå på bagasjerommet. 

Anonymkode: 2544c...429

Ingen stjeler en tannbørste 😅

Anonymkode: e5053...a3e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen stjeler en tannbørste 😅

Anonymkode: e5053...a3e

Du vet det er bare til å bytte hodet også er den god som ny. Den var faktisk så og si helt ny. Er lett å selge for en god peng. Sykt hvor naive folk her er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet på å politianmelde at jeg selv hadde gjenglemt ting på et hotell. Jeg glemte igjen en bikitop på et hotell i Brazil. Jeg anså den ganske enkelt som tapt umiddelbart. Det er ikke skjedd noe kriminelt der. Min egen feil.

Anonymkode: 0c400...4fa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

tannkosten har jeg antageligvis lagt igjen på badet.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

tannkosten ihverfall var med i sekken. Er en tannkost til nesten 4000 og lett å selge videre. Siden jeg mener at den ihverfall antageligvis har blitt tatt når den lå på bagasjerommet. 

Du høres skikkelig troverdig ut...

Her må du nok ta det på egen kappe. Ting mangler og du tror du har glemt det både her og der, eller kanskje er det stjålet. Du har iallfall ikke gjort noe galt for du har ikke åpnet sekken...annet enn å ta ut lader, småting og en pose på toppen...

Anonymkode: 3725f...789

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Måtte anmelde saken pgr for å melde inn til forsikringen. De måtte ha straffesaks nr. Og at tannkosten ihverfall var med i sekken. Er en tannkost til nesten 4000 og lett å selge videre. Siden jeg mener at den ihverfall antageligvis har blitt tatt når den lå på bagasjerommet. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du vet det er bare til å bytte hodet også er den god som ny. Den var faktisk så og si helt ny. Er lett å selge for en god peng. Sykt hvor naive folk her er 

Bruktmarkedet for OralB tannkoster er hett for tiden. Noen går faktisk for mer enn prisen i butikken!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Var forrige uke på reise med jobben. Dro tidlig om morningen i 8 tiden. Sjekket ut, lå bagasjen på bagasjerom til 18.00 før jeg sjekket ut. Reiste kun med håndbagasjen (douchebag). Og jeg åpnet ikke sekken annet enn topplokket hvor jeg har lader og små ting før jeg kom ut. Annet enn å ta ut plastposer som lå på toppen for sikkerhetskontroll. Når jeg kom hjem så jeg hadde jeg manglet 3 store ting. Genser, elektrisk tannkost av toppmodell til oral B og en T-skjorte. Jeg kontaktet selvsagt hotellet med en gang jeg oppdaget dette! De skulle sjekke opp i det når husøkonomen var tilbake. Ringte morgen etterpå og de påstår at tingene er ingen plass og at de ikke ville finne veien frem? På en litt krass måte. 

Og når jeg begynte å stille spørsmål rundt om bagasjerommet er åpent og det evt kunne foregått tyveri så sa de blankt nei og at den skal være låst til enhver tid utenom når folk skal hente ut bagasje. 

Det jeg tror som har skjedd er at jeg har lagt klærene mine på kvelden før på stolen ved pulten inne på rommet og skjøvet den inn. Etter mye kursing og lite søvn har jeg vært litt sløv og glemt å se på stolen og tannkosten har jeg antageligvis lagt igjen på badet. Spørsmålet her er at jeg har opprettet sak hos politet. Men hvilke rettigheter har jeg knyttet til dette her? Har jo ikke tatt bagasjen ute av synet foruten om at den har lagt «trygt» på bagasjerommet som de påstår ingen kommer inn.. (utenom de som har bagasje selv). Masse russere som jobber på hotellet, rett ved grensen. Er det en ukultur at de feks stjeler hittegods? Nå skal jeg ikke være rasistisk, men de har gjerne en annen holdning og kultur når det kommer til sånt? Noen som har kjennskap til regelverk ?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor la du igjen tannkosten, sa d?

Anonymkode: 5e81d...c88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at jeg glemte igjen en bukse på et hotell. En ganske ny, brukt bare 1-2 ganger.

jeg kontaktet hotellet og tenkte det var en lett sak, siden jeg oppga rom nr, når jeg reiste og hva jeg hadde glemt.

Men de kunne ikke «finne» noe. Så tenker at de vaskedamene tar med seg slike ting. Tror nok de hadde levert dyrere ting og sagt ifra, slik som pc og tlf. Men slike mellomdyre ting som folk ikke orker krangle på, ja, de tror jeg de stikker av med!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk glemmer mye på hotell.

Da jeg jobbet på hotell ringte ei dame og spurte etter en dildo som hadde glemt av. Spurte om vi kunne sende den 🤣

Anonymkode: 90e14...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en sak for Kripos. Allment kjent at hotellansatte stjeler tannbørster for å selge videre på svartebørsen. 
Hvilke aviser har du kontaktet ?

Anonymkode: 140a4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipaa skrev (På 22.9.2023 den 18.24):

Jeg VET at jeg glemte igjen en bukse på et hotell. En ganske ny, brukt bare 1-2 ganger.

jeg kontaktet hotellet og tenkte det var en lett sak, siden jeg oppga rom nr, når jeg reiste og hva jeg hadde glemt.

Men de kunne ikke «finne» noe. Så tenker at de vaskedamene tar med seg slike ting. Tror nok de hadde levert dyrere ting og sagt ifra, slik som pc og tlf. Men slike mellomdyre ting som folk ikke orker krangle på, ja, de tror jeg de stikker av med!

Har opplevd noe lignende og tror du er inne på noe.

Bodde på hotell i forbindelse med julebord med jobben og hadde med meg en nesten ny topp. Den hadde jeg på meg da jeg var ute å spiste lunsj med noen kolleger tidligere på dagen og klarte å søle på den. Fikk vasket av flekken og hang toppen til tørk på badet. Så gjorde jeg meg klar for julebord og på kvelden var det full rulle.

Da jeg pakket dagen etter var toppen helt glemt og jeg kom først på den da jeg kom hjem litt senere. Ringte hotellet med en gang og fikk beskjed om å sende e-post til "hittegodsavdelingen". Gjorde det, oppga romnummer, utsjekkingstidspunkt og forklarte hvor toppen hang på badet. Fikk ganske raskt til svar at de ikke hadde funnet noe gjenglemt på rommet jeg hadde sjekket ut fra.

Var ikke en dyr topp, så gadd ikke gjøre noe mer med det, men jeg syntes jo det var veldig merkelig at toppen visstnok hadde forsvunnet i løpet av tiden det tok fra jeg forlot rommet til renholdspersonalet kom... 

Anonymkode: 48f50...b2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har opplevd noe lignende og tror du er inne på noe.

Bodde på hotell i forbindelse med julebord med jobben og hadde med meg en nesten ny topp. Den hadde jeg på meg da jeg var ute å spiste lunsj med noen kolleger tidligere på dagen og klarte å søle på den. Fikk vasket av flekken og hang toppen til tørk på badet. Så gjorde jeg meg klar for julebord og på kvelden var det full rulle.

Da jeg pakket dagen etter var toppen helt glemt og jeg kom først på den da jeg kom hjem litt senere. Ringte hotellet med en gang og fikk beskjed om å sende e-post til "hittegodsavdelingen". Gjorde det, oppga romnummer, utsjekkingstidspunkt og forklarte hvor toppen hang på badet. Fikk ganske raskt til svar at de ikke hadde funnet noe gjenglemt på rommet jeg hadde sjekket ut fra.

Var ikke en dyr topp, så gadd ikke gjøre noe mer med det, men jeg syntes jo det var veldig merkelig at toppen visstnok hadde forsvunnet i løpet av tiden det tok fra jeg forlot rommet til renholdspersonalet kom... 

Anonymkode: 48f50...b2d

Det kan være en som kun latet som om de sjekket og ikke gadd å lete etter den. 

Det opplevde jeg to ganger. Glemte noe og ringte hotellet. Ringte deretter litt senere når jeg tror sånn ca er vaktskifte. Da fant de gjenstanden jeg glemte.

Anonymkode: 2b486...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...