Gå til innhold

Gjenglemt på hotell, hotell finner ikke? Hvilke krav.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var forrige uke på reise med jobben. Dro tidlig om morningen i 8 tiden. Sjekket ut, lå bagasjen på bagasjerom til 18.00 før jeg sjekket ut. Reiste kun med håndbagasjen (douchebag). Og jeg åpnet ikke sekken annet enn topplokket hvor jeg har lader og små ting før jeg kom ut. Annet enn å ta ut plastposer som lå på toppen for sikkerhetskontroll. Når jeg kom hjem så jeg hadde jeg manglet 3 store ting. Genser, elektrisk tannkost av toppmodell til oral B og en T-skjorte. Jeg kontaktet selvsagt hotellet med en gang jeg oppdaget dette! De skulle sjekke opp i det når husøkonomen var tilbake. Ringte morgen etterpå og de påstår at tingene er ingen plass og at de ikke ville finne veien frem? På en litt krass måte. 

Og når jeg begynte å stille spørsmål rundt om bagasjerommet er åpent og det evt kunne foregått tyveri så sa de blankt nei og at den skal være låst til enhver tid utenom når folk skal hente ut bagasje. 

Det jeg tror som har skjedd er at jeg har lagt klærene mine på kvelden før på stolen ved pulten inne på rommet og skjøvet den inn. Etter mye kursing og lite søvn har jeg vært litt sløv og glemt å se på stolen og tannkosten har jeg antageligvis lagt igjen på badet. Spørsmålet her er at jeg har opprettet sak hos politet. Men hvilke rettigheter har jeg knyttet til dette her? Har jo ikke tatt bagasjen ute av synet foruten om at den har lagt «trygt» på bagasjerommet som de påstår ingen kommer inn.. (utenom de som har bagasje selv). Masse russere som jobber på hotellet, rett ved grensen. Er det en ukultur at de feks stjeler hittegods? Nå skal jeg ikke være rasistisk, men de har gjerne en annen holdning og kultur når det kommer til sånt? Noen som har kjennskap til regelverk ?

Anonymkode: 2544c...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da allmen kjent at man alltid etterlater bagasje på eget ansvar. Det er ditt ansvar ene og alene.

Å blande inn rasisme har ingenting for seg.

Anonymkode: c6023...816

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Douchebag?

Anonymkode: 0166c...cb7

Søk det opp, veldig populær sekk. For å vise til det lille rommet på toppen jeg referer til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da allmen kjent at man alltid etterlater bagasje på eget ansvar. Det er ditt ansvar ene og alene.

Å blande inn rasisme har ingenting for seg.

Det er greit nok, men når hotellet finner det på rommet er ikke de da pliktig til å oppbevare det en gitt tid? Det mener jeg å ha lest. Varierer o alt fra 1 uke til 3 mnd flere steder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så klart ansvar for dette selv. Mulig du får det igjen på reiseforsikringen. 

Anonymkode: 71b13...551

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme skjedd med meg, ingen fant noe - ingen rettigheter…

Anonymkode: 09cbb...173

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk toppmodell eller ei, stjeler folk en tannbørste? (Ja, jeg vet at hodet kan byttes, men likevel..)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir åpenbart henlagt. Du får kontakte forsikringsselskapet ditt.

Anonymkode: f2440...717

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Elektrisk toppmodell eller ei, stjeler folk en tannbørste? (Ja, jeg vet at hodet kan byttes, men likevel..)

Eller en random t-skjorte og genser…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har politianmeldt at du har glemt noen klær og en tannbørste og de er blitt borte?

Fantastisk.

Anonymkode: 697e4...491

• Liker 26
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er greit nok, men når hotellet finner det på rommet er ikke de da pliktig til å oppbevare det en gitt tid? Det mener jeg å ha lest. Varierer o alt fra 1 uke til 3 mnd flere steder 

Har ingenting å si. Ingen håndhever slike regler. Det hadde kostet samfunnet for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannkost? Typisk den bergenske trolleren.

Anonymkode: cde9a...25b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har politianmeldt saken? 

Du mener virkelig politiet skal bruke ressurser på dette? 

Anonymkode: 43dc3...06c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er helt utrolig!

Du glemmer igjen ting på rommet og anklager og kommer med krav til hotellet? Ikke rart de er sure. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har politianmeldt at du har glemt noen klær og en tannbørste og de er blitt borte?

Fantastisk.

Anonymkode: 697e4...491

Ja, dette skjønte jeg ikke noe av….

Anonymkode: d5409...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har så klart ansvar for dette selv. Mulig du får det igjen på reiseforsikringen. 

Anonymkode: 71b13...551

Du får det ikke igjen på reiseforsikringen når du forlater tingene dine, bagasjerom eller ei.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte anmelde saken pgr for å melde inn til forsikringen. De måtte ha straffesaks nr. Og at tannkosten ihverfall var med i sekken. Er en tannkost til nesten 4000 og lett å selge videre. Siden jeg mener at den ihverfall antageligvis har blitt tatt når den lå på bagasjerommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...