Gjest kost Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Hvor mye er det mulig å gå opp i vekt i løpet av en uke? Om man spiser relativt sunt og ikke trener? Jeg trenger å gå opp i vekt, men for å ha motivasjon må jeg se litt resultat i begynnelsen, slik at jeg ikke vet det ikke er forgjeves? Jeg er ganske tynn, rask forbrenning. Og i det siste har jeg gått noen kilo ned i vekt pga nerver ang. noe.. Så nå vil jeg jobbe hardt for å få på meg noen kilo. Viss dere er veldig snille så skriv gjerne konkret hvor mye og hva jeg kan spise i løpet av en dag for å gå opp i vekt. Øyenene mine blir fortere mett enn magen så jeg pleier å spise lite til hvert måltid, men gjerne små måltider ofte.. Jeg er ultrakresen og liker lite..så det blir lite variert kosthold og en del junk på meg.. er det i det hele tatt mulig å gå opp i løpet av en uke? BLitt VELDIG glad om noen skrev opp et kostforslag til meg for en dag. jeg har ingen ide på hvor mye som er vanlig å spise. Vet det er 1200 kalorier som er anbefalt, men jeg skjønner ikke hvordan man regner kalorier.. jeg vet f.eks ikke hvor mye kalorier det er i en skive med syltetøy og et glass oboy.. Vet det er vanskelig for dere å skrive noe konkret til meg, men er evig takknemlig om dere prøver
Beam Skrevet 22. januar 2006 #2 Skrevet 22. januar 2006 1200 kalorier er alt for lite dersom du skal legge på deg. 1200 kalorier er for de som skal slanke seg. Ingen bør under det.
Basementart Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 Hvis du skal gå opp i vekt så bør du vel spise mer enn det som er anbefalt for deg kalorimessig.. Er usikker på hvor mye mer kalorier du bør spise for å gå opp, men det er det sikkert noen andre her som vet. Du bør i alle fall spise mye mer enn 1200 kcal...
Iceglow Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 Bare et raskt sammenrasket forslag fra meg: Frokost: 2-3 spiseskjeer linfrøolje. Skiver med peanøttsmør (se om du liker den på helsekosten, så slipper du palmeolje). Mellommåltid: Frukt, nøtter. Kanskje litt tørket frukt, men det inneholder mye sukker, så være litt obs på det. Middag: Couscous med grønnsaker og en god klunk raps eller linfrøolje. Eller Pasta med pastasaus, rikelig med finkornet TVP og et par gode klunker olje i sausen (husk, ikke varmebehandle linfrøolje) Eller Taco. Gjerne rikelig med finkornet TVP og soyamel, bland litt olje i tacomixen etter den er ferdig varmebehandlet. Eller Linsepostei og poteter. Liker du “moste” poteter kan du ha rapsolje over potetene. Kveldsmat: Litt nøtter. Hvor mye kalorier du får i deg av dette kommer an på mengdene, blandingsforhold osv. Men på generelt grunnlag, kanskje rundt 2500 eller mer? Det som kanskje er det letteste å spise seg opp kalorier på er å hele tiden ha nøtter med deg, og hele tiden småtygge på noen. 100 gram nøtter er rundt 5-600 kalorier. De fleste kan fort få i seg 100 gram nøtter i løpet av en dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå