Brunhilde Skrevet 22. september 2023 #61 Skrevet 22. september 2023 Jeg spiser ikke så mye kjøtt i utgangspunktet, men det blir litt bacon på pizza en gang i blant, og både pepperoni og chorizo inneholder vel svin? Ellers bruker jeg litt nakkekoteletter, men det er heller ikke veldig ofte. Ikke så mye som en gang i uka. Jeg er blitt flinkere til å spise vegetarisk og fisk, det går jo på bekostning av kjøtt. Kjøttpålegg spiser jeg stort sett ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #62 Skrevet 22. september 2023 Ja, spiser svinekjøtt til middag i snitt to ganger i uken. Spiser i tillegg skinke, salami og postei som pålegg flere ganger i uken. Anonymkode: 10fa7...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #64 Skrevet 22. september 2023 Nei, ikke så mye. Spiser salami, pølser og koteletter, men det er ikke så ofte. Har brukt billig svinekjøtt i wok og sånn, men syns ikke det blir så veldig godt. Bruker også kyllingkjøttdeig istedenfor svinekjøttdeig fordi det ofte er billigere. Anonymkode: 881c8...305
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #65 Skrevet 22. september 2023 Spiser til vanlig ganske mye svinekjøtt, om man tar med pålegg. Nå som jeg er gravid, har jeg kraftig kuttet ned på bl.a. kjøttpålegg, så da går det litt mindre. Men det hender at vi har middag med pølser, strimlet svinekjøtt, svinefilet eller skinke. Det er god mat om man lager det riktig. Magert kjøtt er det også, og proteinrikt. Anonymkode: f0fa2...6d5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #66 Skrevet 22. september 2023 Nei, jeg spiser aldri svin. Jeg kjenner heller ingen andre som spiser svin i stor grad, de fleste i min krets tar avstand fra den industrien. Mitt inntrykk er at det for det meste er overvektige eller andre som ikke er opptatt av kosthold som spiser svin, særlig i kombinasjon med lav/ingen utdannelse. Anonymkode: 953ed...e67 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #67 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, jeg spiser aldri svin. Jeg kjenner heller ingen andre som spiser svin i stor grad, de fleste i min krets tar avstand fra den industrien. Mitt inntrykk er at det for det meste er overvektige eller andre som ikke er opptatt av kosthold som spiser svin, særlig i kombinasjon med lav/ingen utdannelse. Anonymkode: 953ed...e67 🤣🤣 Er ikke du litt for høyt utdannet, og litt for godt trent til å være inne på Kvinneguiden da? Anonymkode: f0fa2...6d5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #68 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt inntrykk er at det for det meste er overvektige eller andre som ikke er opptatt av kosthold som spiser svin, særlig i kombinasjon med lav/ingen utdannelse. Anonymkode: 953ed...e67 Du har egentlig rett her, samme med biff. De fleste tror at rødt kjøtt er usunt. Observasjonsstudier at mennesker som spiser mindre slike ting er sunnere enn de som spiser mer. Men er dette fordi de helsebevisste trener mer, ikke røyker, drikker mindre alkohol, passer på å få nok søvn, spiser mindre ultraprosessert mat, osv eller er det fordi de spiser mindre rødt kjøtt? Er en korrelasjon det samme som årsakssammenheng? Anonymkode: 9c837...ab5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #69 Skrevet 22. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, jeg spiser aldri svin. Jeg kjenner heller ingen andre som spiser svin i stor grad, de fleste i min krets tar avstand fra den industrien. Mitt inntrykk er at det for det meste er overvektige eller andre som ikke er opptatt av kosthold som spiser svin, særlig i kombinasjon med lav/ingen utdannelse. Anonymkode: 953ed...e67 Du er ute å kjører. Innvandrere er samlet sett underrepresentert i høyere utdanning sammenliknet med den øvrige befolkning. Innvandrere representerer den største gruppen som ikke spiser svin Anonymkode: fa6a3...79d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #70 Skrevet 22. september 2023 Ja spiser endel svin. Kjøttdeig av svin er rimeligere enn kjøttdeig av strofe, så lager jeg lasagne, spagetti osv så går jeg for det. Anonymkode: 315fd...a16 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #71 Skrevet 22. september 2023 Ja. Bacon, kokt skinke, ribbe, koteletter, pølser, indrefilet av svin.... Ikke daglig, men noe av svin ukentlig. Anonymkode: 9a39a...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #72 Skrevet 22. september 2023 Nå har jo undersøkelser avslørt at griseindustrien har stort problem med dyremishandling. Så nei. Anonymkode: 3bec8...90f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #73 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 🤣🤣 Er ikke du litt for høyt utdannet, og litt for godt trent til å være inne på Kvinneguiden da? Anonymkode: f0fa2...6d5 Er det en øvre grense for maksimalt utdanningsnivå for å henge her inne? Anonymkode: 953ed...e67
Marye Skrevet 22. september 2023 #74 Skrevet 22. september 2023 Spiser skinke i big bite og pepperoni på pizza
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #75 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det en øvre grense for maksimalt utdanningsnivå for å henge her inne? Anonymkode: 953ed...e67 Tror ikke det! Jeg kan røpe at det er veldig mange med doktorgrad på KG (kjenner flere, og er en av dem selv). Perfekt sted å hvile hjernen mellom slagene. Anonymkode: d7e6f...807 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #76 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, jeg spiser aldri svin. Jeg kjenner heller ingen andre som spiser svin i stor grad, de fleste i min krets tar avstand fra den industrien. Mitt inntrykk er at det for det meste er overvektige eller andre som ikke er opptatt av kosthold som spiser svin, særlig i kombinasjon med lav/ingen utdannelse. Anonymkode: 953ed...e67 Jeg tror de fleste mennesker heller ville være overvektige og med lav utdannelse enn å være fullstendig blottet for både empati, takt og tone samt intelligens slik du er. Anonymkode: 10fa7...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #77 Skrevet 22. september 2023 Jeg spiser det veldig sjeldent, men jeg syns det er veldig godt om det er tilberedt skikkelig. Anonymkode: 912c3...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå