Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan noen søppelposer (120l) stå ute ved søppelkassene før de må hentes vis man bor i blokk?

Anonymkode: 0ec0b...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må ikke hentes.

Søppelbilen tar ikke med vilkårlige søppelsekker, utenom spannene de er betalt for å tømme.

Store avfallssekker med boss må leveres av den enkelte på egnet mottakssted.

Søppekassene er bare til vanlig husholdningsavfall.

Enten har blokka for få søppelkasser til behovet, eller så misbruker noen ordningen og dumper avfall som de egentlig er privat ansvarlig for.

Anonymkode: 6e31d...fe7

• Liker 1
Skrevet

Her prøver vi undersøke raskt hvem som har satt det igjen, og ber de fjerne det eller setter det utenfor leiligheten.

Har heldigvis bare skjedd to ganger i min styreperiode, men da har beboer fått sekken levert på døra innen noen timer fra det blir oppdaget.

Anonymkode: 84dfa...f6c

Skrevet

Det jeg menter vis jeg bestiller søppeltømming hvor mange timer kan posene stå max?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg menter vis jeg bestiller søppeltømming hvor mange timer kan posene stå max?

Det kan tiltrekke seg skadedyr, og ingen andre beboere vet at du bare skal la det stå noen timer. Slikt skaper fort en signaleffekt om at det er greit forsøple fellesarealer.

Det er mulig styret i ditt borettslag ikke håndhever slikt strengt, det må du isåfall spørre de om. Vi godtar ikke søppel som settes ved siden av containere, søppel skal være i lukkede beholdere eller fjernes umiddelbart.

Anonymkode: 84dfa...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...