AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Er det noen som har brukt Venlafaxin mot angst/sosial angst/panikk angst? Hvilke symptomer hadde dere i oppstartsfasen? Og når det ble bedre? Har brukt Cipralex mot angst og depresjon tidligere og det fungerte veldig bra. Noen år senere startet jeg på cipralex igjen mot angst og depresjon, det fungerte ikke mot angst noe særlig denne gangen (gikk på det i 9 mnd). Skiftet nylig til Venlafaxin, trappet opp til 75 mg på fredag og jeg svetter helt enormt. Det renner av meg fra topp til tå, det kommer i hetetokter.. håndflatene er er helt sykt svett. Lurer på om dette er noe man kan forvente går over når kroppen har vent seg til medisin?😅 Anonymkode: 0df12...a71
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Føler du deg i god form bortsett fra svetten? Jeg leser i pakningsvedlegget at svette er svært vanlig bivirkning, men vet dessverre ikke om/hvor lang tid det tar før det går over. Håper det er andre her inne som har erfaring med å starte på denne. Anonymkode: a8f67...a74
Vampyrina Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Jeg bruker venlafaksin mot angst, har brukt i mange år med veldig god effekt! Jeg sliter dessverre med nattesvette som vedvarende bivirkning ... men mye heller det, enn angst
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har brukt Venlafaxin mot angst/sosial angst/panikk angst? Hvilke symptomer hadde dere i oppstartsfasen? Og når det ble bedre? Har brukt Cipralex mot angst og depresjon tidligere og det fungerte veldig bra. Noen år senere startet jeg på cipralex igjen mot angst og depresjon, det fungerte ikke mot angst noe særlig denne gangen (gikk på det i 9 mnd). Skiftet nylig til Venlafaxin, trappet opp til 75 mg på fredag og jeg svetter helt enormt. Det renner av meg fra topp til tå, det kommer i hetetokter.. håndflatene er er helt sykt svett. Lurer på om dette er noe man kan forvente går over når kroppen har vent seg til medisin?😅 Anonymkode: 0df12...a71 Jeg har brukt buspiron mot sosial-angst og generell angst, og det er den nærmeste medisinen jeg har kommet som minnes som b-preparat selv om det er et c-preparat. Den fungerte svært godt. Det er en form for beroligende. Den øker også dopamin og serotonin nivåene i hjernen. Anbefales. Eneste ulempen ved den er at det er flere vanlige bivirkninger etter daglig bruk over lengre tid, så det anbefales vel egentlig ikke å gå på den over mange måneder som jeg gjorde. Fikk tåkesyn osv. Anonymkode: 14e13...4a9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Startet på venlafaksin for snart 3 uker siden. Hadde en del bivirkninger spesielt første uka, som nattesvette, dårlig søvn, svimmel, forstoppelse og kvalme. Gikk greit over, bare å bite tennene sammen. Nå har jeg munntørrhet og litt urolige bein igjen. Går fremdeles på 75 meg og håper jeg kan holde meg der en stund. Har fått mye mer ro i hodet. Anonymkode: a9ee7...994
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 Takk for svarene deres! Gikk fra 5 mg cipralex etter nedtrapping og startet på 37,5 mg Venlafaxin for litt over 2 uker siden. Trappet opp til 75 mg på fredag. Skal egentlig trappe opp til 150 mg i morgen men er litt redd for det. Det som plager meg mye nå er svetten men den har blitt bedre enn den var de første dagene etter å ha trappet opp til 75 mg. Det andre som plager meg mye er hukommelsen og føler meg helt svimete i hodet, er det vanlig? Kan det bli bedre?? Huff , føler meg helt ør og rar i hode og synes det er tungt på jobb når jeg er relativt ny… Men når jeg trappet ned til 5 mg cipralex hadde jeg noen dager hvor hodet var ekstremt klart!!! Så sinnsykt deilig, er det normalt at hukommelsen og klarhet i hodet blir dårlig av medisinene? Anonymkode: 0df12...a71
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Jeg føler meg også litt tom på en måte, litt nedfor… angstfull på en slags måte samtidig som medisinen hjelper litt. Det er vel normalt i oppstartsfasen? Anonymkode: 0df12...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå