AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #21 Skrevet 20. september 2023 For min del var et av graviditetssymptomene totalt fravær av kaffelyst, så da var det ikke vits å tvinge det i meg. Mistet i uke 12 og er gravid igjen nå, men denne gangen har jeg holdt meg til maks en halv kopp de første 6 ukene og nå har jeg igjen fått avsmak. Vet ikke om det er kroppens måte å si at det ikke er bra for meg eller om det er tilfeldig. Den skriker etter sukker og fett, så heller mot at det bare er tilfeldig😅 Anonymkode: c9582...5a6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #22 Skrevet 20. september 2023 4 hours ago, lotte123 said: Er gravid i 5.uke og lurer på det med graviditet og kaffedrikking. Virker som nye studier tilsier at kaffe og spontanabort har ingen sammenheng.. Hvordan gjør dere det? Planen var å holde meg til 1 kopp kaffe, men jeg er SÅ trøtt 😅 Jeg har drukket 1-2 kaffe gjennom graviditeten. Det har gått fint. Jeg har også drukket litt cola Anonymkode: c5b30...426
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #23 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For min del var et av graviditetssymptomene totalt fravær av kaffelyst, så da var det ikke vits å tvinge det i meg. Mistet i uke 12 og er gravid igjen nå, men denne gangen har jeg holdt meg til maks en halv kopp de første 6 ukene og nå har jeg igjen fått avsmak. Vet ikke om det er kroppens måte å si at det ikke er bra for meg eller om det er tilfeldig. Den skriker etter sukker og fett, så heller mot at det bare er tilfeldig😅 Anonymkode: c9582...5a6 Det er nok bare en av de greiene ved graviditeten 😂 jeg fikk fullstendig dilla på syrlige kastanjer (smågodt), men etter at jeg fødte har jeg ikke smakt på det da jeg normalt sett ikke er så glad i surt godteri. Anonymkode: 8c828...98a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #24 Skrevet 20. september 2023 Kutter helt, er sentralnervestimulerende og absolutt avhengighetsskapende. Har ikke tenkt å fore baby med det. Anonymkode: 5a8d7...f88
Gjest Marte79 Skrevet 20. september 2023 #25 Skrevet 20. september 2023 1-2 kopper om dagen er helt ok dette kan fu også lese om på Helse-Norge og andre tilsvarende sider.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #26 Skrevet 20. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Kutter helt, er sentralnervestimulerende og absolutt avhengighetsskapende. Har ikke tenkt å fore baby med det. Anonymkode: 5a8d7...f88 Ok, takk for beskjed. Anonymkode: c5b30...426
Furstina Skrevet 19. januar 2024 #28 Skrevet 19. januar 2024 Jag har alltid druckit mycket kaffe men under alla graviditeter så har kaffet smakat riktigt illa nästan direkt. Så jag drack i princip inget. Nu har jag slutat dricka kaffe sedan 5 år tillbaka, tar kanske en espresso på ferien, eller en symbolisk kopp hos svigermor. Max 4-5 förra året. Jag läste på en del om kaffe när jag slutade; det visar sig att redan efter 5-7 dagar så har beroendet av kaffet, och abstiensen avtagit. Du är inte tröttare, däremot är piggheten mer jämn - ungefär som blodsockret går upp och ner om man äter sött. Jag är generellt sett piggare utan kaffe, och mindre beroende av att få koppen. Däremot var jag VÄLDIGT trött första trimestern i alla graviditeter. Jag tror oavsett kaffe.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #29 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: 267aa...bfa Drikker litt energidrikk innimellom. 1-2 glass pepsi max hver dag. Alt dette har et koofeininnhold som uansett er under grensen på antall mg koffein per dag som gravid. Til info: er i uke 18. Anonymkode: 267aa...bfa
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #30 Skrevet 26. januar 2024 Under 200mg koffein on dagen regnes som trygt. Hadde disse barna tålt så lite som alle skal ha det til så hadde det jo aldri blitt født en eneste unge. En kopp kaffe inneholder ca 40-45mg koffein. Ta deg et par kopper kaffe om dagen med god samvittighet du ts. Makan Anonymkode: d109d...b5d 2 1
lotte123 Skrevet 26. januar 2024 Forfatter #31 Skrevet 26. januar 2024 Ts her.. Mistet i uke 9😅 Konkluderer med at et par kopper er ok.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #32 Skrevet 27. januar 2024 Jeg må ha en til to kopper, ikke fordi jeg nødvendigvis blir mer opplagt med fordi åresvis med kaffedrikking har gjort meg avhengig. Uten en kopp om morgenen får jeg sinnsykt vondt i hodet som varer ut dagen. Holdt meg helt unna i en uke uten av det hjalp så nå blir det 2 kopper. Tror heller på helheten, ved å ha litt kaffe så fungerer jeg og orker å trene og opprettholde fysisk aktivitet: noe som også er viktig fremfor at jeg ligger rett ut med hodepine Anonymkode: 13372...e89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå