Gå til innhold

Leker/aktiviteter bursdag med 10åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp! 

Av ulike grunner, har jeg ikke holdt bursdagsfeiringer på en stund. Jeg er dermed temmelig blank på hva som er gøy å gjøre i en bursdag. Jeg trenger tips! 

Jenter 10 år, hva liker de å gjøre i bursdager? Hvordan fylle 3 timer foruten matservering, godteposer og gaveåpning? 

burdagsjenta selv har heller ikke vært i bursdager på lang tid, så eneste hun selv har foreslått er «stopp-dansen» (de danser til musikk, og stopper når musikken stopper). 

10 jenter i selskapet, vi har god plass inne og litt plass ute hvis været holder seg. 

Anonymkode: b5404...da8

Skrevet

Jeg pleide å kjøpe inn smågodt og smykkesett. Brukte sånne billige plastperler, ulike strikker/bånd og sakser+stoppenåler.

Enkel gaveåpning og kanskje noe disco-aktig ved ankomst, pizza, pastasalat eller taco å spise. Cupcakes til dessert. 

Så slo vi sammen aktivitet+godtepose+tidsfordriv: hele salongbordet ble fylt med smykkesettene og flere skåler med smågodt.

Samtidig valgte de en film som surret og gikk til bursdagen var ferdig. Her hadde vi gjort et utvalg på forhånd, så de stemte anonymt over to eller tre.

Så laget de armbånd og halskjeder til seg selv og bursdabarnet, mens de gumlet smågodt og skravlet over film. Tiden gikk fort og flere ble gjerne sittende litt lenger fordi de syntes det var koselig. 

Anonymkode: dd2a3...c28

• Liker 1
Skrevet

Pinata og pakkeleken har vært suksess her. Lagde egen pinata slik at den ble sterk nok slik at alle fikk slått flere ganger. 

I pakkeleken pakket jeg inn en liten premie i mange lag papir, esker, poser osv. Sparte på gavepapiret fra familiebursdagen og brukte til pakkeleken.

Anonymkode: a53f2...880

Skrevet

Takk for tips, tar gjerne imot flere 😊

Anonymkode: b5404...da8

Skrevet

Rebus er jo ofte en hit

Skrevet

Smakslek er gøy 🙂

Anonymkode: 5e4a4...9d8

Skrevet

Har aldri feiret barnebursdager hjemme for mine tre døtre, så jeg er kanskje ikke den beste til å gi råd her. Men jeg tenker at noen aktiviteter som gjør at mobilene blir lagt bort og at de gjør noe sammen er det beste. Typ leker vi lekte i min barndom som de kanskje ikke kjenner til og som krever mange deltagere for å gjennomføre , f eks Boksen går, Tampen brenner, Slå på ring, Knutemor o l. Hvis de settes i gang med å lage hver sine pizzaer og/eller pynte cupcakes får dere også slått ihjel litt tid. Jeg har ikke sansen for at unger blir satt foran en skjerm for å se film på bursdager. 

Anonymkode: 28b87...97f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...