Gå til innhold

Bryllupsreise, hvor?


Litjtuppa

Anbefalte innlegg

Vi må bytte reise..hadde tenkt oss til Thassos, men pga mye veps frister det ikke så veldig lenger...

Vi har lyst på ei gresk øy, trenger ikke være så stor og partyparty, da det er bryllupsreise hvor vi skal slappe av og kose oss. Gjerne litt kultur og fine strender..og helst ikke så lang reisetid, skal bare være der ei uke.

Reisen blir i begynnelsen av august. Håper på svar da vi snart bør ha dette klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt av noen som har vært der at det var unormalt mye veps ja..de kom bare man smurte seg med solkrem, og kom raskt når de spiste mat, både på stranda og på resturanter. De ble stukket flere ganger.

Men har kun hørt det av en person, virker ikke som at så mange har vært der, så jeg vet ikke om andre har opplevd det slik.. Skal ringe og spørre reisebyråene i morgen og høre hva de vet om vepsene.. :) Håper det ikke er så ille for jeg syns det ser så fint ut der.. Vet du Gjest noe mer om stedet?? Vil gjerne høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der som Litjtuppa nå vet ;) Da vi var der for 3 år siden, var det ekstremt mye veps der. La en stor demper på hele reisa. Bare det å ta fram solkremen på starnda, så var vi innvadert av flere veps rundt oss. Håpløst å spise på stranda :(

Vi merket at vi ble irritable ovenfor hverandre, pga dette. Anbefaler IKKE denne øya!

Ta evt kontakt med reisebyrået og hør hva de sier. Så får man håpe de sier det som det er. Det kan jo hende at det er ekstremt ille noen mnd i året. Men de driver mye med birøkting på øya, så det kan jo være en årsak.

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å søke på nettet om reiseinfo/turistinfo på denne øya. Er jo greit å få høre litt flere synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bytte reise..hadde tenkt oss til Thassos, men pga mye veps frister det ikke så veldig lenger...

Vi har lyst på ei gresk øy, trenger ikke være så stor og partyparty, da det er bryllupsreise hvor vi skal slappe av og kose oss. Gjerne litt kultur og fine strender..og helst ikke så lang reisetid, skal bare være der ei uke.

Reisen blir i begynnelsen av august. Håper på svar da vi snart bør ha dette klart...

Synes det høres litt rart ut med ekstra mye veps på Thassos, men jeg har ikke vært der, så det er bare synsing. _min_ favorittøy er Chios, beliggende mellom Lesvos og Samos. Det er to reiseselskaper som har tur dit fra Gardermoen i sommer, Hellaswings og Lilleput reiser. Flytiden er rundt 3,5 time og transfer fra flyplassen til hotellene er for det meste gjort på høyst 15-20 minutter.

Øya er stor, Hellas 5. største, men det er ingen partyøy, selv om man kan feste der(grekerne fester jo de også)og den er oversiktigelig og grei. Øya har mange fine strender, både sand og sten, og har man en leiebil, eller tar bussen, kan man finne masse strender hvor man kan være alene. Kultur og spennende historie finnes det masser av! Faktisk så mye at jeg som har landet der på ferie 12 ganger fortsatt opplever nye ting og har masse uutforsket å ta av.

Det er lite turister på Chios, under 10 charterfly i uka, men august er jo den store feriemåneden i Hellas, hvor folk reiser ut av byene for å komme ut på øyene og svale seg, så det vil være mer folksomt enn resten av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært på Chios. Veldig rolig øy, koselige mennesker og god mat. Man fikk være en del av befolkningen, ble invitert hit og dit og bodde på små hoteller med underholdning på kvelden. Veldig spesiell kultur... som ihvertfall jeg som kvinne fikk merke. Det spørs jo hva dere er ute etter i en reise, de greske øyene er veldig forskjellige...men Chios er veldig koselig.

Og vi så ingen veps på Chios, for å nevne det. Et par flaggermus så vi, men de holdt seg langt unna oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...