AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #21 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har veldig mange tanker, men bruker lite på bruskorker. Ellers, sånn bortsett fra bruskorker? Har en del og ta tak i, så synes jo folk med bruskorkproblemer er heldige. Anonymkode: eb751...a69 Man kan vel synes de er irriterende i tillegg til å ha andre problemer? Det er jo litt sånn at om man ikke har det bra ( som i problemer) så blir små ting raskt store. Jeg synes bruskorkene er irriterende, men jeg river de av og tenker ikke mer på det. Anonymkode: 42860...6c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #22 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg liker de ikke, har sølt noen ganger. Men jeg så en blind person som var så fornøyd for nå var det slutt på problemet med å lete etter korken om hun mistet den. Så hver gang jeg irriterer meg over de nye korkene så tenker jeg at det er noen som har stor glede av de. I forhold til retur av plast føler jeg det blir symbolpolitikk. Anonymkode: 91e13...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 19. september 2023 #23 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg river de jo bare av, er ikke akkurat vanskelig. Da fungerer de som de gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #24 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg er litt plaget med hendene og synes de er litt mer knotete å skru av og på. Heldigvis har den brusen jeg drikker mest av fortsatt "normal" kork, enn så lenge. Anonymkode: bf259...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 19. september 2023 #25 Del Skrevet 19. september 2023 Fryktelig! Tine har begynt med dette også 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #26 Del Skrevet 19. september 2023 Du må bare bøye korken helt ned når du først åpner den, ikke la den sitte på skrå over åpningen. Da går det helt fint både å helle og lukke den igjen. Anonymkode: dc848...908 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #27 Del Skrevet 19. september 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Så to ting: ingen flaske i bilen, og den røskes av asap! Forbanna tull! Kjøper helst ikke flaske i Norge lenger. Det er EU som har bestemt det, så du må snart langt for å få noen annen type. Det kan være vanskelig å merke at ikke man har skrudd dem på riktig. Hos meg hadde det dryppet i kjøleskapet fra ei flaske som lå nede hele natta . Det er jo også et merkelig sted å starte når man ser hvor mye plast det brukes ellers til emballasje, men det viktigste for byråkratene er vel å kunne si at de har gjort noe.. 4/6/8-pakninger med brus pakkes tom. inn i en haug med ekstra plast utenpå plastflaskene. Anonymkode: ee6e5...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #28 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg liker dem! Slipper å miste korken på gulvet når jeg er på kino. 😄 Det er virkelig ikke vanskelig å helle eller skru på, hvis man bare orker å engasjere seg litt. Anonymkode: 40770...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 19. september 2023 #29 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg river korken av og da er det lett å skru den på igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #30 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg tror det mest er de som hater korken som svarer her, så nå skal jeg bidra også Jeg har lite formening om korken. Helt ok, ikke noe jeg tenker mye på Anonymkode: 86a82...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 19. september 2023 #31 Del Skrevet 19. september 2023 Håpløs konstruksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 19. september 2023 #32 Del Skrevet 19. september 2023 River dem bare av uten å tenke mer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #33 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg river dem også av. Får jo ellers korken i nesen når man drikker, og den er vanskelig å få på igjen. Forstår ikke poenget, var det virkelig så mange som strødde rundt seg med korker før denne typen kom? Da foreslår jeg som løsning at man bare får pante med korken på. Jeg antar dessverre de har kommet for å bli, som de håpløst tynne flaskene som kollapser hvis man ikke holder dem med begge hender. Og som sprekker i kaldt vær... Anonymkode: f0bc4...5d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #34 Del Skrevet 30. april Nå er effekten av de nye EU-tilpassede korkene endelig kartlagt. Og den er - tada - null! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/effekten-av-faste-skrukorker-overrasker-det-er-jo-litt-trist/17680770/ Da skulle man jo tro vi går tilbake til gamle og mer praktiske korker. Men noe sier meg at vi er for korka til det. Alle dårlige ting er kommet for å bli. Anonymkode: f0bc4...5d3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 30. april #35 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er effekten av de nye EU-tilpassede korkene endelig kartlagt. Og den er - tada - null! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/effekten-av-faste-skrukorker-overrasker-det-er-jo-litt-trist/17680770/ Da skulle man jo tro vi går tilbake til gamle og mer praktiske korker. Men noe sier meg at vi er for korka til det. Alle dårlige ting er kommet for å bli. Anonymkode: f0bc4...5d3 Skjønner ikke hvorfor noen er overrasket. Hvor mange er det egentlig som kaster korken i naturen men beholder flaska?? Selv beholder jeg korken til flaska er tom, ellers blir det jo bare søl, og deretter pantes de pantbare og de andre går i søpla - med kork. Ser også at de fleste som svarer her, i likhet med meg, river av korken. Mao korken ender opp løs uansett, og tiltaket er til absolutt ingen nytte, bare irritasjon. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Del Skrevet 30. april Jeg hater dem, syntes de er utrolig tuklete og sliter med både og åpne og lukke dem igjen, i tillegg til at den alltid sklir sånn at den åpne korken ligger midt i "stråla" hvor jeg heller melken/juicen etc. Min mor, på den annen side, har artritt og elsker korkene fordi hun syntes de er mye enklere å lukke. Hun har vist meg hvordan hun gjør det hvor hun liksom bare trykker ned korken så sitter den, men jeg får det ikke til. Anonymkode: 79cce...ebc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Del Skrevet 30. april Melk som spruter ut overalt, ser jo faen ikke ut etterpå. Ser ut som en 4 åring med parkinson etter jeg har åpnet en kartong med melk/juice. Skulle tro de var innbrudssikret og hadde barnesikring. Det er da for svarte helvete ikke Klorin jeg ønsker å drikke et glass av. Det er melk!!! Og det verste er jo at de er jo nesten like forbanna umulige å skru på korken igjen rett også, så melk kan renne nedover hyllene i kjøleskapet og virkelig ta livsglede fra meg. Forbanna møkka drit hele jævelskapet. River de jævlene av kartongene og flaskene fortere enn svarte helvete! Og ja det frister å samle på de korkene etterpå å lage en kork villa i skogen, slenge de ut i naturen. Jeg gjør det ikke, men jeg har aldri vært så nærme med å lage med en fyllingsplass med korker i naturen som etter de begynte med det forbannede tåplighetene !!!!!! Anonymkode: e7f84...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 30. april #38 Del Skrevet 30. april Det er; som flere skriver her inne, null problem hvis man vipper korken tilbake før man heller. Da slipper det å se ut som om "en med Parkinsons har prøvd å helle melken i glasset". I tillegg er det sånn at hvis man skrur korken litt tilbake "feil vei", så kommer den på plass med en gang, og den lekker ikke hvis den blir liggende i kjøla. Hvorfor lage et problem av noe som ikke er et problem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #39 Del Skrevet 30. april Gaia skrev (12 minutter siden): Det er; som flere skriver her inne, null problem hvis man vipper korken tilbake før man heller. Da slipper det å se ut som om "en med Parkinsons har prøvd å helle melken i glasset". I tillegg er det sånn at hvis man skrur korken litt tilbake "feil vei", så kommer den på plass med en gang, og den lekker ikke hvis den blir liggende i kjøla. Hvorfor lage et problem av noe som ikke er et problem? Tidligere trengte man ikke gjøre noe av dette for å få korken til å sitte. Og effekten av de nye korkene var vist seg å være null. Så all sunn fornuft tilsier nå at man går tilbake til de bedre korkene. Anonymkode: f0bc4...5d3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 30. april #40 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tidligere trengte man ikke gjøre noe av dette for å få korken til å sitte. Og effekten av de nye korkene var vist seg å være null. Så all sunn fornuft tilsier nå at man går tilbake til de bedre korkene. Anonymkode: f0bc4...5d3 Absolutt, men det er jo ikke et spesielt stort problem uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå