Gå til innhold

Dårligere av traume behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil på ingen som helst måte fraråde traume behandling hvis man får tilbud om det. 

For noen år siden begynte jeg på dps.  Først stabilisering også begynte vi med kognitiv terapi.  Livet mitt endret seg drastisk.  Jeg hadde det veldig godt,  taklet det meste,  fikk masse nye venner og fungerte i livet som aldri før.  Selvfølgelig noen tunge dager, men det gikk i grunn overraskende bra.  

Så begynte vi med emdr.  Og herfra gikk alt nedover.  Jeg ble kvitt det meste av flashbacks og mareritt.  Alt det andre ble verre,  så psykologen avsluttet behandlingen.  

Etter dette gikk jeg ca 1 år på dps før de egentlig ga meg opp. Jeg brukte alt av verktøy jeg hadde lært,  jobbet masse med meg selv.  Men ingenting fungerte.  Jeg ble skrevet ut og fikk antidepressiva.  

Jeg var og er verre psykisk etter dps enn før jeg begynte.  Veldig ustabil,  klarer ikke å ta vare på meg selv,  store problemer med relasjoner osv.  Jeg jobber fortsatt beinhardt med meg selv,  prøver og prøver.  Men akkurat som det er en usynlig vegg der som pusher meg tilbake.  

Så,  jeg lurer litt på om andre har lignende erfaring og eventuelt hva man kan gjøre for å komme seg opp igjen?  

Anonymkode: 58ce6...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så trist å lese. :( Jeg har ikke erfaring med nøyaktig denne situasjonen selv, men jeg håper andre vil se tråden din og svare. Min er faring med psykisk (u)helse og kognitiv terapi er at mye kan gå seg til med tiden. Verktøy som ikke fungerte den ene måneden (eller det ene året) kan fungere igjen når man forsøker på nytt det neste. Det er jo en mager trøst, men det er lov å håpe at det plutselig vil løsne. Veldig fint at du ikke har gitt opp, men kommer hit og søker etter svar!

Anonymkode: 34092...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...