AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Kona og jeg har et stort problem - vi har blitt veldig usynkron når det kommer til sex. For meg er det slik at sex avler sex. Etter sex får jeg bare mer lyst på sex. For kona er det helt omvendt; for henne er en orgasme en fullstendig seksuell utladning, og er overhode ikke interessert i sex (eller tilnærmelser) i dagene etter vi har hatt sex. Etter sex starter en litt guffen periode. Jeg er sur fordi jeg er frustrert, hun er sur fordi jeg har lyst/hun ikke har lyst. Når hun omsider får lyst igjen etter 2-3 uker, så har jeg gått lei hele greia, og hadde egentlig greid meg fint uten. Men jeg biter det i meg og gir henne det hun vil ha. Og så starter en ny, negativ spiral for oss. Hvordan har du det etter sex? Boost eller utladning? Anonymkode: 641ad...264 1 1
Bamseklemmer Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Ulik sexlyst bare.. på tide å rydde opp og finne på løsninger i stedet for å krangle.. det blir det bare krøll av, både i samlivet og sexlivet.. Men ikke for det, dette skjer jo ganske ofte.. Noen er utrolig flink til å ikke samarbeide, og bare klage på den andre😂
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Her er det ofte mannen som blir utladet etter et par runder mens jeg får bare mer lyst desto mer sex vi har. Mannen er likevel ikke utladet i flere dager, dagen etter er lysten på topp igjen. Anonymkode: 8dd8a...3d2
Fioljenta Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Hos oss er det litt motsatt. Etter sex et par dager på rad får jeg lyst på mer sex mens han gjerne trenger 2-4 dager før han er klar igjen. Går det 2-3 uker uten, er det tyngre å sveive min lyst i gang igjen, men han er klar. Helt ærlig har vi ikke funnet en god løsning enda. Dvs. vi har en løsning, men så skjer det andre ting i livet og så ramler vi ut av den gode rytmen og inn i en av de berømte spiralen igjen… Men. Det å kjenne sin egen og partnerens rytme og hva som tenner lyst, er et viktig steg. Du skriver hun ikke liker tilnærmelser etterpå. Kan det være fordi hun tror du forventer sex? Eller klarer hun å nyte nærhet hvis du forsikrer at det ikke blir sex? Min erfaring er at hvis jeg klarer å nyte nærhet (uten å føle sexpresset) er det større sjanse for at lysten min vekkes når den har sovnet. Og da blir det kanskje noe neste dag.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan har du det etter sex? Boost eller utladning? Anonymkode: 641ad...264 «Utladning» for oss begge. Etter sex, kan det gå veldig lang tid før vi får lyst igjen. Anonymkode: d2213...dc2
Doolittle Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 For min del er sex noe som gir overskudd, mens for kona er det noe som krever overskudd. Vi starter på en måte i hver vår ende, og har sex når vi møtes på midten av overskuddsbarometeret.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Hvis det har gått en stund uten både sex og nærhet av ulike grunner(mensen, forskjellige arbeidstider etc), er sex mer boost enn utlading de første dagene. Så blir jeg liksom "mettet", og trenger minst et par dager før jeg "savner" det igjen/får spontant lyst. Det er også hos oss som hos Doolittle og kona over her; for meg krever det overskudd, for mannen gir det overskudd. Jeg kan være med på sex uten overskudd også, men jeg har mer å gi under sexen når jeg har overskudd nok til å ha lyst på sex for min egen del og ikke for husfredens/forholdets skyld. Anonymkode: 51171...1a9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Jeg må nok ha mer overskudd enn mannen. Men for begge gir det stort sett boost. Men om vi har sex 4-5 dager på rad, så kan vi fint gå 2-3 dager uten igjen. Men begge kjenner på det om det går mer enn 1 uke og da begynner vi å kommentere at vi ikke kan huske sist vi hadde sex og at vi må ha oss igjen. Anonymkode: a8d15...1c2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Jeg tror ikke hun er sur fordi du har lyst og hun ikke, hun er sur fordi akkurat det gjør deg sur. Sex er jo for de fleste kvinner et overskuddsprosjekt, og om hun ikke har energi til sex er det fordi noe annet stjeler all hennes energi i hverdagen. Om du er der at du blir sur over hennes manglende lyst, sier det meg egentlig bare at du ikke lytter til hva hun faktisk trenger - du vil bare ha det du trenger og blir sur når du ikke får det. Om hun får oppleve positiv oppmerksomhet uten seksuelle tilnærmelser, komplimenter både hvor det hun gjør for familien og for utseende, avlastning når hun er sliten (eller aller helst før hun blir det), og føler at du er en likeverdig partner som drar lasset minst like mye som henne - så kommer nok sexlysten tilbake også. Det finnes ingenting mer avtennende enn en mann som surmuler pga manglende sex, men ikke gidder løfte en finger for å løse problemet... Men til spørsmålet ditt: Jeg kan både bli utladet og få et boost av sex, det kommer helt an på alt rundt. Dersom jeg føler meg sett og elsket kan jeg ha lyst på sex hele tiden. Men det er ikke seksuelle tilnærmelser som gir meg den følelsen, selv om mannen i mange år trodde det. Etter en ordentlig samtale der han for en gang skyld hørte etter på det jeg sa, og ikke tok alt som kritikk, ble vi begge mer bevisste på å imøtekomme den andres behov, og sexlivet har blitt totalforandret til det bedre. Før det kunne det gå ukevis mellom hver gang, og min lyst var totalt fraværende i lange perioder. Anonymkode: a4715...61e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Mannen har jevn lyst hele tiden, det er lite som rokker ved hans iboende lyst. For min del er det enten/eller: God, dampende, het sex gir lyst på mer, gjerne samme dag. Dårlig sex (kjapp PIV pliktsex) gir meg mindre lyst, da kan det gå ukesvis før jeg kjenner lyst igjen. K45 Anonymkode: 7a587...46f
Even Tuell Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Sex avler sex for min del. Sexen blir bedre, lysten høyere og jeg blir generelt mer kåt, klar og gira for mer sex. Selve akten er som regel også oppkvikkende. Om jeg er daff og trøtt en ettermiddag så vil en runde i senga få meg i gang igjen. Og et morgenknull gjør at jeg går rundt med en sånn god følelse i kroppen fram til lunsj. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Even Tuell skrev (5 minutter siden): Sex avler sex for min del. Sexen blir bedre, lysten høyere og jeg blir generelt mer kåt, klar og gira for mer sex. Selve akten er som regel også oppkvikkende. Jeg er nok stikk motsatt. Etter sex er jeg ferdig med sex i lang tid. Når det har gått lang nok tid, så kan jeg få lyst igjen. Etter selve sexen er det kun soving som gjelder. Anonymkode: d2213...dc2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Sex er jo for de fleste kvinner et overskuddsprosjekt, og om hun ikke har energi til sex er det fordi noe annet stjeler all hennes energi i hverdagen. Du er nok inne på noe her. Hun har en jobb hvor hun lett kan blir slukt 24/7, og hun lar seg sluke. Hun prioriterer ikke å finne energi til oss to. Anonymkode: 641ad...264 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er nok inne på noe her. Hun har en jobb hvor hun lett kan blir slukt 24/7, og hun lar seg sluke. Hun prioriterer ikke å finne energi til oss to. Anonymkode: 641ad...264 Jeg sier ikke at hun ikke har en jobb å gjøre hun også, for dette er et fellesprosjekt, så det er godt mulig hun må prioritere samlivet bedre. Men hvordan bidrar du til at hun får mer energi i hverdagen? Dere må nok begge legge inn noen aksjer for å få orden på det. Du må bidra med det som hun trenger for å få mer energi og lyst, og hun må bidra med det du trenger. Og det viktige her er at det du trenger som regel IKKE samsvarer med det hun trenger. Så å prøve å gi henne det du selv vil ha vil ikke fungere, og vil heller ikke telle som en real innsats for å bedre ting. Anonymkode: a4715...61e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 Sex er boost for oss begge. Han har dog jevn lyst uansett hvor lang tid vi går uten sex, mens lysten min daler for hver dag uten sex. Anonymkode: 1c4b5...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå