AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:07 #1 Del Skrevet mandag kl 23:07 Det står mellom to hunderaser. Den største forskjellen er: Hunderase 1 har mere energi enn hunderase 2. Hunderase 2 har mere lyd enn hunderase 1. Bjeffing. Hvilken hunderase hadde dere da gått for? Og hvorfor. Anonymkode: 25d1f...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:10 #2 Del Skrevet mandag kl 23:10 Ville hatt mindre bjeffing,uten tvil. Fordi det er plagsomt og fordi de fleste hunder har energi. Anonymkode: 1f137...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:40 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:40 Hvilken raser er det snakk om? Mitt tips er velg hund etter ditt laveste aktivitetsnivå i hverdagen, ikke fjellturene du tar innimellom i helger og ferier... Bjeffing er også noe man kan trene på, selv hos vokale raser. Man trenger ikke oppdra en gneldrebikkje, men det krever gjerne at man er obs på det fra den er valp.. Anonymkode: 2a8f9...b4a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:43 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:43 Hvilke raser er dette? Anonymkode: f2af6...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet tirsdag kl 08:44 #5 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Spørsmålet er hvem passer deg? Og din hverdag... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:44 #6 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Ingen av dem. Hvis høy energi er dealbreaker for nr. 1 og det vokale er for nr.2 er ingen disse rett rase. Anonymkode: 4406f...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmKay Skrevet tirsdag kl 08:44 #7 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Støtter å velge ut i fra aktivitetesnivå. En hund som ikke får tilfredsstilt sitt fysiske behov kan fort utvikle uvaner, som f.eks. lyd. Og bjeffing kan i mange tilfeller trenes bort. Og så er det greit å ha i bakhodet at det er store individuelle forskjeller innad i rasene. Vi har to hunder av samme rase, en rase med høyt aktivitetsbehov, sterkt jaktinstinkt og generelt lite lyd. Den ene er tam som et lam, går løs over alt og kommuniserer mest med kroppsspråk. Den andre er turbo, stikker av ved første anledning og kommuniserer mye verbalt - så mye lyd. Så vi har fått litt fra begge verdener, selv om begge to er samme rase. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:09 #8 Del Skrevet tirsdag kl 09:09 Hva slags raser er det snakk om? Det er individuelle forskjeller. Jeg har en stor varsler - kjent for å være vokal. Men den bjeffer nesten aldri. Det har også med oppvekst, trening, sosialisering, trygghet å gjøre:) Anonymkode: 3dc27...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet tirsdag kl 09:11 #9 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 Jeg måtte vite mer enn det for å ta en avgjørelse, det er andre egenskaper i de rasene enn bare energinivå og bjeffing. Uansett er det ikke relevant hvilke raser vi som svarer ville gått for, spørsmålet er jo hva du som skal ha hunden vil gå for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:18 #10 Del Skrevet tirsdag kl 09:18 Jeg hadde nok tatt den med minst bjeffing. Alle hunder har energi, og det skal liksom ikke stå på det, før de da blir gammel. Hvor mye energi trenger du egentlig? Jeg ville personlig gått for en familievennlig hund med godt gemytt uansett bruksområde. Det er de viktigste tingene for å ha et godt hundeliv, at de er vennlig og folkekjær. Vi har en nabohund som bjeffer mye, og hele nabolaget hater den hunden. Jeg ser eierene er sliten og fortvilte. Anonymkode: 446e7...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:38 #11 Del Skrevet tirsdag kl 11:38 Vær klar over at det er eierene som har skylda hvis den bjeffer "hele tiden" De mangler trygghet, oppdragelse, sosialisering osv.Og en stressa eier får alltid en stressa hund. I tillegg er det individuelle forskjeller. Det er ikke så enkelt at det kun er snakk om rase. Anonymkode: 3dc27...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:47 #12 Del Skrevet tirsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vær klar over at det er eierene som har skylda hvis den bjeffer "hele tiden" De mangler trygghet, oppdragelse, sosialisering osv.Og en stressa eier får alltid en stressa hund. I tillegg er det individuelle forskjeller. Det er ikke så enkelt at det kun er snakk om rase. Anonymkode: 3dc27...a22 Jeg har en hunderase som er kjent for å være mild og lite lyd. Men den karen bjeffer for alt. Bjeffer på katta. Bjeffer på skjæra. Bjeffer av glede når vi kommer hjem. Bjeffer av frustrasjon når jeg har ham til å gå fot. Hundetreneren sier at han bare er en ekstremt vokal type (med grovt mål). Anonymkode: ba0c8...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå