AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:52 #1 Del Skrevet mandag kl 22:52 hei! opplever at enkelte foreldre i klassen til mitt barn overser oss og sjelden til aldri hilser. vi har alltid prøvd å hilse, men de er aldri først med å hilse. det gjør meg trist fordi jeg vet mitt barn er glad i å leke med barna deres. er dette normal oppførsel og burde vi varsle skolen? hvilken påvirkning kan det ha på mitt barn når de ikke er interessert i å bli bedre kjent fra 1.klasse? Anonymkode: a8b21...305 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:58 #2 Del Skrevet mandag kl 22:58 Just now, AnonymBruker said: hei! opplever at enkelte foreldre i klassen til mitt barn overser oss og sjelden til aldri hilser. vi har alltid prøvd å hilse, men de er aldri først med å hilse. det gjør meg trist fordi jeg vet mitt barn er glad i å leke med barna deres. er dette normal oppførsel og burde vi varsle skolen? hvilken påvirkning kan det ha på mitt barn når de ikke er interessert i å bli bedre kjent fra 1.klasse? Anonymkode: a8b21...305 Sånn er livet. Skolen har ikke noe med dette å gjøre. Du må ordne vennskap med andre voksne selv, skolen kan ikke tvinge andre foreldre til ä like deg eller til å hilse. Noen ganger har foreldrene i klassen klikker , det kan være vennskapsgrupper som allerede er etablert i barnehagen eller fordi noen familier omgås sosialt. Det kan selvsagt også værevat de har fått et dårlig inntrykk av deg og/eller barnet, og forsøker å unngå dere så mye som mulig. Det er vel andre der som ikke er sånn, kanskje du kan fokusere på å snakke med de som virkee greie og åpne? Anonymkode: c2cce...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:05 #3 Del Skrevet mandag kl 23:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn er livet. Skolen har ikke noe med dette å gjøre. Du må ordne vennskap med andre voksne selv, skolen kan ikke tvinge andre foreldre til ä like deg eller til å hilse. Noen ganger har foreldrene i klassen klikker , det kan være vennskapsgrupper som allerede er etablert i barnehagen eller fordi noen familier omgås sosialt. Det kan selvsagt også værevat de har fått et dårlig inntrykk av deg og/eller barnet, og forsøker å unngå dere så mye som mulig. Det er vel andre der som ikke er sånn, kanskje du kan fokusere på å snakke med de som virkee greie og åpne? Anonymkode: c2cce...a94 ja, det er flere greie foreldre som vi kjenner fra før med barn som ungen er bestevenner med, men det er bare trist når hen kommer hjem og forteller at hen har lekt med det ene barnet med en mor/far som overser oss foreldre. må kanskje bare bite i det sure eple og akseptere det. får bare krysse fingrene på at disse grupperingene ikke får smitter på deres barn! Anonymkode: a8b21...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:10 #4 Del Skrevet mandag kl 23:10 16 minutter siden, AnonymBruker said: hei! opplever at enkelte foreldre i klassen til mitt barn overser oss og sjelden til aldri hilser. vi har alltid prøvd å hilse, men de er aldri først med å hilse. det gjør meg trist fordi jeg vet mitt barn er glad i å leke med barna deres. er dette normal oppførsel og burde vi varsle skolen? hvilken påvirkning kan det ha på mitt barn når de ikke er interessert i å bli bedre kjent fra 1.klasse? Anonymkode: a8b21...305 For noen rasshøl. Vis de fingeren neste gang Anonymkode: 80e8b...097 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:12 #5 Del Skrevet tirsdag kl 06:12 Anonymkode: e2b68...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:15 #6 Del Skrevet tirsdag kl 06:15 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ja, det er flere greie foreldre som vi kjenner fra før med barn som ungen er bestevenner med, men det er bare trist når hen kommer hjem og forteller at hen har lekt med det ene barnet med en mor/far som overser oss foreldre. må kanskje bare bite i det sure eple og akseptere det. får bare krysse fingrene på at disse grupperingene ikke får smitter på deres barn! Anonymkode: a8b21...305 Sånn er det. Overalt i landet her. Anonymkode: 9041c...7ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet tirsdag kl 06:15 #7 Del Skrevet tirsdag kl 06:15 Et det bare foreldrene til ett barn eller er det flere barns foreldre som ter seg slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet tirsdag kl 06:20 #8 Del Skrevet tirsdag kl 06:20 AnonymBruker skrev (7 timer siden): hei! opplever at enkelte foreldre i klassen til mitt barn overser oss og sjelden til aldri hilser. vi har alltid prøvd å hilse, men de er aldri først med å hilse. det gjør meg trist fordi jeg vet mitt barn er glad i å leke med barna deres. er dette normal oppførsel og burde vi varsle skolen? hvilken påvirkning kan det ha på mitt barn når de ikke er interessert i å bli bedre kjent fra 1.klasse? Anonymkode: a8b21...305 Jeg reagerer også på folk som ikke hilser, om så bare et anerkjennende nikk eller smil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:23 #9 Del Skrevet tirsdag kl 06:23 Barna blir sånn som foreldrene er. Foreldrene har klikker som ikke kan innlemme nye "medlemmer" og mye egoistisk oppførsel.🤮 Anonymkode: daef7...75a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:24 #10 Del Skrevet tirsdag kl 06:24 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ja, det er flere greie foreldre som vi kjenner fra før med barn som ungen er bestevenner med, men det er bare trist når hen kommer hjem og forteller at hen har lekt med det ene barnet med en mor/far som overser oss foreldre. må kanskje bare bite i det sure eple og akseptere det. får bare krysse fingrene på at disse grupperingene ikke får smitter på deres barn! Anonymkode: a8b21...305 Jeg tror bare de er litt fjerne og ikke helt vet hvem du er, kanskje? Jeg er en sånn foreldre som hadde 3 barn på skole, travel jobb, og ansikter går litt i surr for meg. Det er ikke sikkert at de vet helt hvem du er og kan plassere deg. Bare fortsett og hils, og si at du er mor til den og den, og at barna deres pleier å leke sammen. Anonymkode: 211bd...f92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet tirsdag kl 07:08 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:08 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tror bare de er litt fjerne og ikke helt vet hvem du er, kanskje? Jeg er en sånn foreldre som hadde 3 barn på skole, travel jobb, og ansikter går litt i surr for meg. Det er ikke sikkert at de vet helt hvem du er og kan plassere deg. Bare fortsett og hils, og si at du er mor til den og den, og at barna deres pleier å leke sammen. Anonymkode: 211bd...f92 Jeg er som deg. Jeg visste hvem foreldrene til de barna mine lekte med var. Vi kunne snakkes når vi møttes, men vi var ikke omgangsgjeng. Så var det andre foreldre som jeg ikke ante hvem var forelder til engang. Var vel siste året eldste gikk på barneskolen at jeg klarte å bli kjent med alle foreldrene. Jeg ble klassekontakt dette året og herregud for ett jævla pes. Det året var det så mye konflikter i klassen at foreldre ringte meg fordi lærer var tafatt. Det ble noen møter med lærer, undervisningsinspektør og foreldre uten at noe bedring skjedde. Mobbe nivået og uro var helt forferdelig og foreldrene til disse mobberne anså ikke barna som mobbere fordi barna var så snille og gode. Har aldri vært så glad for sommerferie det året hun gikk ut av 7 klasse. Jeg hadde to barn på skole samtidig og foreldrene til barna i klassen hennes var spredd for alle vinder. Flere bodde helt på andre kanten av byen. Vi hadde flere som nærmeste nabo som denne jenta mi lekte med på fritiden. Kjente noen foreldre, men det var vel maks 6-7 stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet tirsdag kl 07:13 #12 Del Skrevet tirsdag kl 07:13 AnonymBruker skrev (8 timer siden): hei! opplever at enkelte foreldre i klassen til mitt barn overser oss og sjelden til aldri hilser. vi har alltid prøvd å hilse, men de er aldri først med å hilse. det gjør meg trist fordi jeg vet mitt barn er glad i å leke med barna deres. er dette normal oppførsel og burde vi varsle skolen? hvilken påvirkning kan det ha på mitt barn når de ikke er interessert i å bli bedre kjent fra 1.klasse? Anonymkode: a8b21...305 Før du konkluderer så vit at av og til tar en feil også. Har erfart at foreldre som ikke hilste eller snakket med oss over flere år bare var veldig sjenerte og introverte. Det løste seg med en bursdag der deres barn ble invitert, der en kom i prat, og nå er det smil og hilsing hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:55 #13 Del Skrevet tirsdag kl 12:55 Exinferis skrev (5 timer siden): Før du konkluderer så vit at av og til tar en feil også. Har erfart at foreldre som ikke hilste eller snakket med oss over flere år bare var veldig sjenerte og introverte. Det løste seg med en bursdag der deres barn ble invitert, der en kom i prat, og nå er det smil og hilsing hver gang. Jeg har allerede konkludert. De er slett ikke sjenerte, tvert imot - de er de første som tilbyr seg for å være representanter, eller når det skal arrangeres noe. De liker å bli sett og hørt - og tar mye plass! Anonymkode: a8b21...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:56 #14 Del Skrevet tirsdag kl 13:56 Så lenge barna er gode venner, så er jeg fornøyd! Jeg synes du drar det langt og er ganske så hårsår ved å si at folk er ufine fordi de ikke hilser først. Slapp litt av, det er ikke verdens undergang. Anonymkode: d5d39...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:21 #15 Del Skrevet tirsdag kl 16:21 Sånn var det i barnehagen, og sånn er det på skolen. Velger å ikke kaste vekk energien min på det. Anonymkode: d2220...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:57 #16 Del Skrevet torsdag kl 14:57 On 9/19/2023 at 2:55 PM, AnonymBruker said: Jeg har allerede konkludert. De er slett ikke sjenerte, tvert imot - de er de første som tilbyr seg for å være representanter, eller når det skal arrangeres noe. De liker å bli sett og hørt - og tar mye plass! Anonymkode: a8b21...305 Igjen: Hvis de fingeren neste gang. Du skal faen ikke finne deg i å bli trampet på. Anonymkode: 80e8b...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå