Gå til innhold

Har du hatt brystkreft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, til dere som har hatt brystkreft! 
Før utredning hvordan føltes det å gå med kul i brystet? Kjente dere en forandring hvor kulen var? Verket det i brystet, klødde brystet, var brystet ømt og utseende på brystvorten var den forandret? 

Jeg og legen har funnet en kul i brystet mitt og jeg er henvist til mammografi og ultralyd!

Takk for svar!

Anonymkode: 3c0e6...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En som har hatt brystkreft her ja. 
Det kan være litt forskjellig, noen oppdager en kul selv, andre oppdager det på mammografi, noen igjen merker et hardt og/eller ømt område. Det finnes også en type som ikke alltid danner en kul, men som brer seg utover i vevet…men en kul er vanligst. 
Jeg kjente en hard kul som ikke hadde vært der før. Eneste symptom hos meg. Hadde ingen forandring på brystvorten, men noen kan få det som et symptom og. 

Krysser fingrene for at du har en ufarlig kul, det er mest vanlig!

Anonymkode: 07d16...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En som har hatt brystkreft her ja. 
Det kan være litt forskjellig, noen oppdager en kul selv, andre oppdager det på mammografi, noen igjen merker et hardt og/eller ømt område. Det finnes også en type som ikke alltid danner en kul, men som brer seg utover i vevet…men en kul er vanligst. 
Jeg kjente en hard kul som ikke hadde vært der før. Eneste symptom hos meg. Hadde ingen forandring på brystvorten, men noen kan få det som et symptom og. 

Krysser fingrene for at du har en ufarlig kul, det er mest vanlig!

Jeg oppdaget kulen selv og bestilte time hos lege som har henvist meg til radiologisk. Men jeg kjenner en ubehagelig følelse, det er ømt og huden føles stram hvor kulen er og verker i brystet innimellom. Når jeg ikke kjenner noe så glemmer jeg kulen, men akkurat nå er det slik at jeg føler noe nesten hele tida! 
Det gikk vel fort fra du ble henvist til du fikk time? Jeg vil bare komme i gang og bli utredet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg oppdaget kulen selv og bestilte time hos lege som har henvist meg til radiologisk. Men jeg kjenner en ubehagelig følelse, det er ømt og huden føles stram hvor kulen er og verker i brystet innimellom. Når jeg ikke kjenner noe så glemmer jeg kulen, men akkurat nå er det slik at jeg føler noe nesten hele tida! 
Det gikk vel fort fra du ble henvist til du fikk time? Jeg vil bare komme i gang og bli utredet nå. 

Jeg har hatt kreft før, og går fortsatt til kontroll med jevne mellomrom. I ukene før kontroll får jeg alltid alle symptomer av krefttypen jeg hadde, uten at det er tilbakefall. Går over etter kontrollen bekrefter at alt er fint.

Det at du nå kjenner det hele tiden, kan rett og slett være angsten av fryktet sykdom som har satt seg i kroppen.

Lykke til ♥️ håper på det beste for deg!

Anonymkode: be967...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt bryst kreft og jeg merket ikke noe. for meg tok det også litt tid før jeg klarte og innse at det kanskje var noe jeg burde gå til legen med selv om jeg hadde merket den kulen en god stund, jeg hadde lest veldig mye på nettet om bryskreft og fikk ikke noe av det til og stemme med det som sto der fordi min kul var på et litt rart sted

men ut fra det jeg har lest og hørt senere så er det forskjell fra kreftype og andre ting

men håper det går bra når du får svaret

Anonymkode: bfb2e...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg som svarte først 😊
Ja, det gikk kun et par dager fra fastlegen henviste til jeg kom inn til brystdiagnostisk senter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt kreft før, og går fortsatt til kontroll med jevne mellomrom. I ukene før kontroll får jeg alltid alle symptomer av krefttypen jeg hadde, uten at det er tilbakefall. Går over etter kontrollen bekrefter at alt er fint.

Det at du nå kjenner det hele tiden, kan rett og slett være angsten av fryktet sykdom som har satt seg i kroppen.

Lykke til ♥️ håper på det beste for deg!

Anonymkode: be967...9f1

Jeg har følt meg mye dårlig etter jeg fikk D og jernmangel , tungpustet, hoster og jeg har trodd det var derfor jeg verket siden jeg har slitt med leddene i hendene etc og var til utredning for autoimmun sykdom, immunforsvaret angriper kroppen. Men så har hatt vondt lenge hvor kulen er og derfor trodd det kanskje var en sammenheng med alt det andre. Det er først når jeg kjente forandring under brystvorten og hvor jeg har hatt vondt, rett under der er kulen og den er ikke liten. 
Huff, du har angst kreften skal komme tilbake? 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg som svarte først 😊
Ja, det gikk kun et par dager fra fastlegen henviste til jeg kom inn til brystdiagnostisk senter. 

Ok, sykehuset mottok henvisningen i dag, så jeg kommer kanskje til om noen dager da! Jeg håper det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å avgjøre her, men oppdager man en nyoppstått kul i brystet bør man få den sjekket ganske raskt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke mulig å avgjøre her, men oppdager man en nyoppstått kul i brystet bør man få den sjekket ganske raskt.

Ja, men jeg lurte bare på om noen som har hatt det om de hadde noen symptomer eller følelser i brystet før utredning. Mitt bryst føles stramt hvor kulen er, det er ømt og kan liksom klø og verker. Det kommer og går, men det er ømt når jeg kommer borti og og huden er stram. Iallfall ikke lik det andre brystet eller slik det var før kulen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kul, men blødde fra det ene brystet. Ellers ingenting, annet at jeg var sliten. Men hvem er ikke det med små barn og full jobb. Symptomene varierer veldig fra person til person.

Sender deg en varm klem ❤️

Anonymkode: 961d8...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...