AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #21 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei vet du hva , schizofreni og psykoser er meget alvorlig psykisk sykdom og ikke forenelig med ansvar for barn eller dyr. Det er noe HELT annet enn å være deprimert, ha spiseforstyrrelser etc . Anonymkode: 1356d...30a Helt enig her. Det er så enkelt at hvis man ikke klarer å ta vare på seg selv, kan man ikke ha ansvar for andre. Gjelder, katt, hund, gris, barn, gammel mor. Osv Anonymkode: c0769...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #22 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var på besøk der før dennd sykdomsperioden. Derfor vet jeg at katten har endret adferd. Andre personer har også lagt merke til det samme. Den psyke klarer nok ikke å huske eller forklare hva som kan ha gjort at katten endret adferd. Jeg vet ikke om katter kanskje kan bli skremt av at en person er dårlig (psykotisk, og føle på mye angst og sinne), eller om adferdsendringen betyr at noe har skjedd. Anonymkode: d3e2c...98a Jeg syns du høres veldig oppegående og på alerten når det gjelder denne situasjonen. Takk og pris for det!🐈🌺 Anonymkode: 1356d...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #23 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig her. Det er så enkelt at hvis man ikke klarer å ta vare på seg selv, kan man ikke ha ansvar for andre. Gjelder, katt, hund, gris, barn, gammel mor. Osv Anonymkode: c0769...957 Kjenner en schizofren som se glass over alt. Glasskrus på gulvet, glasskrus på tv glasskrus på biler osv. Hva har det med omsorg for dyr å gjøre? Litt innblikk bør man ha. Anonymkode: 1632d...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #24 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh ....dette vet du nok altfor lite om. Skulle visst for stor prosent av de som setter fyr på eget barn eller dyr som er psykotiske. Dette betyr IKKE at alle schizofreni er vandrende drapsmaskiner men at det er alvorlig. Det er ingenting som får meg eller en hviken som helst psykiater fra det faktum. TA ANSVAR. Anonymkode: 1356d...30a Der har nok ikke du fasiten. Anonymkode: 1632d...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #25 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner en schizofren som se glass over alt. Glasskrus på gulvet, glasskrus på tv glasskrus på biler osv. Hva har det med omsorg for dyr å gjøre? Litt innblikk bør man ha. Anonymkode: 1632d...7b4 Det er nok store forskjeller, men ikke ukjent at de mest alvorlige diagnosene har lavest sykdomsinnsikt. Dermed ligger det i dette med ansvar. Det er sunt og godt å være med dyr, men hovedansvar? Hvis Ts mener katten nå har blitt veldig redd bør Mattilsynet kobles inn for å undersøke om katten er ivaretatt av eier eller ikke. Endret atferd hos og psykisk alvorlig syk bør det ringe noen bjeller Anonymkode: c0769...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #26 Del Skrevet 19. september 2023 Det er ikke noen tvil om at den psyke personen er glad i katten, og så vidt jeg vet har katten alltid fått mat og vann og har kattedo. Men katten er blitt redd. Jeg skulle ønske en nøytral tredjepart (kommunen, behandler) kunne holde litt øye med dyreholdet når noen er såpass syk, både for eiers skyld og dyrets skyld. Anonymkode: d3e2c...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #27 Del Skrevet 19. september 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er alvorlig psykisk og når jeg adoptere min frøken var hun redd,skvatt av alt,menneskesky osv,men etter mye tålmodighet og forståelse(jeg kjente meg igjen i hennes frykt grunnet mine erfaringer) bygde vi opp en tillit og hun er en helt annen katt i dag.😻Så nei psykisk syk betyr ikke uegnet. Anonymkode: 2b4b0...d1e 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er psykisk syk og har katt, katten får mat og får gått ut uansett min tilstand. Kos får han også. Ta vare på et dyr er bra for psykisk syke også. Da helst slike dyr som katt, som ikke krever alt for mye, mat, kos og lykke opp døren for å slippe den ut. Når jeg har vært så ille at jeg ikke orket gå på do, ja så orker jeg å slippe t katten. Anonymkode: 1632d...7b4 Jeg tror mange med psykisk sykdom er flinke snille dyre eiere ❤ som ofte har god tid til dyret. Anonymkode: d3e2c...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #28 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg var på besøk der før dennd sykdomsperioden. Derfor vet jeg at katten har endret adferd. Andre personer har også lagt merke til det samme. Den psyke klarer nok ikke å huske eller forklare hva som kan ha gjort at katten endret adferd. Jeg vet ikke om katter kanskje kan bli skremt av at en person er dårlig (psykotisk, og føle på mye angst og sinne), eller om adferdsendringen betyr at noe har skjedd. Anonymkode: d3e2c...98a Jeg mener dyr kan bli redd eiere når de er psykotisk. Ikke bare når de er i det. I ettertid også. Har selv opplevd det med hund. Min eks ble psykotisk og etter to runder med sykdom hang hunden seg på meg som en skygge. Hunden ville helst ikke på tur med eksen. Hunden er enda ekstra sensitiv mot ulike ting. Vokter mer osv. Selv etter eksen var i frisk periode hadde han så og si ingen minner og mente hunden fortsatt ikke var redd. Dette er fornektelse og ingen rot i virkeligheten, så hvordan en eier som er psykotisk kan påstå man er en god omsorgsperson fordi man er glad i dyr henger ikke sammen. Hvis dyret har endret seg må det ha skjedd noe. Anonymkode: c0769...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #29 Del Skrevet 19. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener dyr kan bli redd eiere når de er psykotisk. Ikke bare når de er i det. I ettertid også. Har selv opplevd det med hund. Min eks ble psykotisk og etter to runder med sykdom hang hunden seg på meg som en skygge. Hunden ville helst ikke på tur med eksen. Hunden er enda ekstra sensitiv mot ulike ting. Vokter mer osv. Selv etter eksen var i frisk periode hadde han så og si ingen minner og mente hunden fortsatt ikke var redd. Dette er fornektelse og ingen rot i virkeligheten, så hvordan en eier som er psykotisk kan påstå man er en god omsorgsperson fordi man er glad i dyr henger ikke sammen. Hvis dyret har endret seg må det ha skjedd noe. Anonymkode: c0769...957 Hva var det som gjorde hunden redd tror du? Gjorde han noe med den, eller var det rett og slett qt hunden merket at det var noe galt med ham? Anonymkode: d3e2c...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #30 Del Skrevet 19. september 2023 Er alvorlig psykisk syk selv med personlighetsforstyrrelser og psykoselidelse, uansett hvor dårlig jeg er selv, selv om eg ikke klarer å ta vare på meg selv engang, så får kattene mine sine behov dekket uansett hva. Når eg blir innlagt kommer hjemmehjelp å gir dem mat, kattene mine er terapi og elsker de mer en noe annet. Jevnlig veterinær timer, mat av kvalitet orijen. Kos og mye stell og omsorg. Det er ikke sånn at alle alvorlig psykisk syke ikke greier å ta vare på dyrene sine. For de fleste av oss hjelper det veldig å ha noe å gi omsorg og kjærlighet til. Anonymkode: 43f70...51b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #31 Del Skrevet 19. september 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Er alvorlig psykisk syk selv med personlighetsforstyrrelser og psykoselidelse, uansett hvor dårlig jeg er selv, selv om eg ikke klarer å ta vare på meg selv engang, så får kattene mine sine behov dekket uansett hva. Når eg blir innlagt kommer hjemmehjelp å gir dem mat, kattene mine er terapi og elsker de mer en noe annet. Jevnlig veterinær timer, mat av kvalitet orijen. Kos og mye stell og omsorg. Det er ikke sånn at alle alvorlig psykisk syke ikke greier å ta vare på dyrene sine. For de fleste av oss hjelper det veldig å ha noe å gi omsorg og kjærlighet til. Anonymkode: 43f70...51b Så bra at du får hjelp av hjemmehjelpen når det trengs. Skjønner at kattene er viktige for deg ❤ Anonymkode: d3e2c...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #32 Del Skrevet 19. september 2023 Friske og oppegående folk kan behandle dyr dårlig, katter er spesielt utsatt pga fordommer vi har mot dem. Så det at man er psykisk syk betyr ikke at man automatisk er dårlig dyreeier. Når man har det tungt og sliter så er dyr det beste, og mange slike folk tar bedre vare på dyra sine enn seg selv (eller tar vare på seg selv for dyrets skyld). At denne personen er schizofren kan selvfølgelig være stressende for katten, men det spørs helt på symptomene/ "type" vrangforestillinger personen har. Det kan godt hende at katten blir godt tatt vare på, men tar litt lenger tid på å slå seg til rette i hjemmemiljøet. Anonymkode: 8c883...61c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #33 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva var det som gjorde hunden redd tror du? Gjorde han noe med den, eller var det rett og slett qt hunden merket at det var noe galt med ham? Anonymkode: d3e2c...98a Eksen var ikke fysisk slem, men oppførte seg ustabilt, tomt blikk, til tider manisk som var veldig skummelt. Gjorde merkelige ting og var veldig uansvarlig i tiden med psykose. Hunden tok avstand og ble nervøs, men eksen nektet å se det. Nektet å bli med han på tur osv. Innrømmet ikke i ettertid heller at hunden kun gikk etter meg. Selv etter friskmeldt. Hunden har nok beskyttet meg i dette også fordi jeg ble redd, men jeg kan bare tenke meg hvordan et dyr med en eier har det i slike situasjoner. så for meg er pykotisk/psykose-= ikke godt for dyr når det pågår! Anonymkode: c0769...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #34 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eksen var ikke fysisk slem, men oppførte seg ustabilt, tomt blikk, til tider manisk som var veldig skummelt. Gjorde merkelige ting og var veldig uansvarlig i tiden med psykose. Hunden tok avstand og ble nervøs, men eksen nektet å se det. Nektet å bli med han på tur osv. Innrømmet ikke i ettertid heller at hunden kun gikk etter meg. Selv etter friskmeldt. Hunden har nok beskyttet meg i dette også fordi jeg ble redd, men jeg kan bare tenke meg hvordan et dyr med en eier har det i slike situasjoner. så for meg er pykotisk/psykose-= ikke godt for dyr når det pågår! Anonymkode: c0769...957 Og hvordan skal han innrømme det når 90% av minnene er borte. Anonymkode: c0769...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå