Gjest Acer Skrevet 18. september 2023 #1 Del Skrevet 18. september 2023 Har i sommer vert på besøk hos slektninger i New York, og vi har kjørt mye rundt der i løpet av oppholdet der trafikkbildet ikkje samanlignes med noen Norsk byer. Nå er det blitt sagt at el.bil salget i USA har økt kraftig , og stadig flere kjører el.biler. Pussigt nok har ein ikkje sett hverken en eneste ladestasjon eller el.bil under oppholdet. Ifølge slektninger som har bodd mange år i New York, Brooklyn, North port er fossil, og gassbiler fortsatt vanleg syn på veiene. Bensin / deisel prisene i USA ligger fortiden på igjennomsnittleg kr. 10-13 pr. liter. og selv med så lave priser er det mange amerikanere som klager over høye drivstoffpris Er det grunn til å tru at nordmenn er mer miljø-og klimavennlige en amerikanere sidan stadig flere nordmenn velger el.biler ? Målsettingen er at fossilbiler skal bort fra veiene, og erstattes med el.biler, men hvor mange vindmøller må etterhvert til for å dekke det fremtidige kraftbehovet i norge når fossilbilene er borte fra veiene. ? Vindmølleparken er slett ikkje noe vakkert syn, og også de er en forurensningskilde . https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEpGE5/flere-er-bekymret-dette-boer-du-ha-hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Del Skrevet 18. september 2023 Elsker fossilbilen min. El-biler finnes ikke miljøvennlige. Anonymkode: 26913...0fd 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Del Skrevet 18. september 2023 El, for de er mye bedre å kjøre. Anonymkode: b9af7...e7e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Del Skrevet 18. september 2023 Fossilbil. Det er ingen el-bil på markedet som tilfredsstiller behovene mine samtidig som jeg har råd til å kjøpe den. Anonymkode: 998a7...f44 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 18. september 2023 #5 Del Skrevet 18. september 2023 Velger alltid Fossilbil over EL-Bil. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Del Skrevet 18. september 2023 Elbil. Helt annen kjøreopplevelse. Anonymkode: d3110...1b4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Del Skrevet 18. september 2023 Fossilbil frem til det kommer en el bil som ikke ruinerer budsjettet mitt og samtidig dekker behovet mitt. Bor på et sted det kan bli styggkaldt om vinteren, ta det i kombinasjon med lang vei til jobb så må jeg ha en el bil som koster mer enn den smaker. Anonymkode: db33a...f12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Del Skrevet 18. september 2023 Hadde selvsagt valgt El-bil dersom jeg hadde hatt økonomi til det. Men jeg er avhengig av 4wd, god plass og generelt en bil som tåler vinter. Skal jeg ha de kvalifikasjonene i el-bil, må jeg ha billån. Så da blir det fossil. Anonymkode: 0f1da...cda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Del Skrevet 18. september 2023 Jeg velger fossilbil selv med dagens priser. El-bil blir for mye styr mtp rekkevidde. Dessuten har jeg ikke råd til å kjøpe el-bil med «bra» rekkevidde. Kjøper bil til 50-60 000 som jeg tenker å bruke opp, og det er den mest økonomiske løsningen jeg har funnet til nå. Samlet verditap pr. år + vedlikehold er fortsatt billigere enn bare verditapet på ny, dyr bil. Anonymkode: d18c4...c21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 18. september 2023 #10 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) Om noen år vil fossilbiler troleg bli vel miljø-og klimavennlig som el.biler, og til flere som kjøper el.biler vil drivstoffutgiftene gradvis synke, og etterhvert troleg bli halvert. Avgiftsnivået vil gradvis troleg øke, og det vil bli like dyrt å kjøre el.bil som fossilbiler Endret 18. september 2023 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Del Skrevet 18. september 2023 Elbil. Fossil er ja fossil, treig dritt 😆 Anonymkode: f28db...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #12 Del Skrevet 18. september 2023 Elbil kjører fortsatt kilometeren til under halv pris ved 10 kr/l. Jeg hadde valgt el for enkelt bilhold og mindre tull. Slipper stanken og alt maset om "varmkjøring" og slikt også. Anonymkode: 11137...751 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 18. september 2023 #13 Del Skrevet 18. september 2023 Fossilbil all the way 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14 Del Skrevet 18. september 2023 Drivlinje avgjør ikke for meg, jeg liker all teknologi. Pris, kvalitet og komfort er mine kriterier. Den dagen jeg får tesla X/S kvalitet til under 150.000 ( brukt) er el like aktuelt som andre biler. Anonymkode: c28fa...6f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #15 Del Skrevet 18. september 2023 Men du vet, alle kjører så store biler i USA, og i tillegg kjører så lange strekninger hver dag, at det blir dyrt med bensin lell. Vi var på USa tur for noen år siden og brukte masse penger bensin, husker jeg. Anonymkode: dbb7f...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #16 Del Skrevet 18. september 2023 Er bare Norge som tror dem skal redde verden med El biler,kjører fossil (ekte bil)så lenge jeg kan.El bil kjører jeg på tivoli🤣 Anonymkode: bf909...43a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #17 Del Skrevet 18. september 2023 Fossilbiler er sykt kjipe å kjøre sammenlignet med elbiler. Hadde valgt elbil selv om bensin kostet 5 kroner literen. Anonymkode: 40eac...810 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #18 Del Skrevet 18. september 2023 Trøbil. Anonymkode: 98d39...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #19 Del Skrevet 18. september 2023 Det er vel kun i Norge el er billigere enn fossil, pga mindre avgifter. E-Golf er dyrere enn fossil i Tyskland, feks. Så å kjøpe el et sted man ikke har tilstrekkelig lademulighet om man skal lenger enn bilens rekkevidde, er styrete. Strøm koster vel litt også. Anonymkode: a8690...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 18. september 2023 #20 Del Skrevet 18. september 2023 Skjønner godt dem som kjøper fossil bil om de ikke kjører så mye og skal ha en billig bruktbil, men for å kjøpe en NY fossilbil nå så må du jo være tilbakestående. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå