Gå til innhold

Dusjing etter trening hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så skitten dersom jeg ikke vasker håret etter trening, men å dusje hver dag sliter vel på håret? Hvordan gjør dere det, dere som er i aktivitet daglig? 

Anonymkode: 8e24a...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker håret med sjampo og balsam annenhver dag og skyller det med bare vann de andre dagene.

Anonymkode: 7889b...368

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer ikke håret med sjampo hver dag. Men skyller det alltid med vann. Blir jeg skikkelig svett så føler jeg meg ikke skikkelig fresh uten sjampo, selv om det kanskje skader håret 🫢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer og vasker håret hver dag. Trener hver dag. Har hatt denne vanen i 15 år, og håret mitt er ikke slitt. 

Anonymkode: b7e36...371

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg dusjer og vasker håret hver dag. Trener hver dag. Har hatt denne vanen i 15 år, og håret mitt er ikke slitt. 

Anonymkode: b7e36...371

Ikke mitt heller. Håret mitt ser best ut nyvasket

Anonymkode: 5d195...52c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyler av meg fersk svette etter trening uten såpe, dersom jeg kun skal være inne resten av dagen.

Dusj med såpe tar jeg før treningen.

Anonymkode: 3ea89...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, dusjer og vasker håret hver eneste dag. Svetter så sykt mye i hodebunnen så håret mitt blir gjennomvått, da må det shampo og balsam til. Føler ikke håret mitt er slitt eller tørt.

Anonymkode: 4ad31...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det før, men gikk over til curly girl metoden, så nå skyller jeg med vann etter øktene i mellom vask med sjampo/balsam. 
Prøver å planlegge øktene litt ut fra når jeg må vaske håret, så legger hårvask til dager med harde løpeintervaller eller langturer. Skylling med vann etter styrkeøktene. 
Merker stor forskjell, mente at håret ikke var slitt før, men det var det. Rakk bare sjeldent å legge merke til det mellom hårvaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vaske håret etter trening, svetter mye i hodebunnen. Nå vasker jeg det ca en gang i uka, kan ikke si jeg ser noen forskjell på hvor sunt det er. Ikke farget håret.

Anonymkode: 76a89...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag, men vasker håret 2 dager i uken. Trener 5 dager i uken, løping og styrke. 

Jeg har håret bundet opp, så det er bare hodebunnen og håret nærmest røttene som blir svett. Og det blir ikke SÅ svett. Når jeg trener styrke i et kjølig lokale, blir jeg ikke svett i hodebunnen i det hele tatt. 

Jeg vasket håret etter hver trening da jeg trente en annen idrett hvor det var vanskelig å få håret unna veien (ikke lov med klemmer eller hårnåler eller noe, kun strikk). Da ble håret kjempeekkelt, så måtte vaske det minst annenhver dag. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: 615a6...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kicki_90 skrev (20 timer siden):

Gjorde det før, men gikk over til curly girl metoden, så nå skyller jeg med vann etter øktene i mellom vask med sjampo/balsam. 
Prøver å planlegge øktene litt ut fra når jeg må vaske håret, så legger hårvask til dager med harde løpeintervaller eller langturer. Skylling med vann etter styrkeøktene. 
Merker stor forskjell, mente at håret ikke var slitt før, men det var det. Rakk bare sjeldent å legge merke til det mellom hårvaskene.

Dette prøver jeg faktisk også å tenke litt på. Jeg kan ikke vaske håret for ofte, syns det blir fortere fett og ser ikke bra ut. Enten bare skyller jeg det, eller setter det opp i en hestehale eller lignende og det går helt fint selv om det ikke ser like nyvasket ut. Og alltid fornøyd når jeg klarer å time skikkelig hårvask med lang/tøff løpetur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5-7 ganger i uken - hovedsaklig crossfit, men også styrke og joggeturer. Dusjer kroppen etter hver trening, tar håret hver 3 dag ca. Svetter mye på trening (også i hodebunnen), men håret mitt blir veldig fort tørt og flisete så kan ikke dusje det oftere. Setter opp håret i en ball på hodet så ikke endene får svette på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer og vasker håret hver dag uavhengig av trening. Dersom jeg trener så er hårvask i hvert fall et must. Bruker ikke varme på håret, og har aldri farget det, så det er veldig sunt og mykt med daglig vask. 

Anonymkode: f38f6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...