Sykkelkopp Skrevet 18. september 2023 #21 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, nå glemte jeg at hun spiser utrolig mye godteri. Men tenker på andre sårbare kvinner med anoreksi her inne. De finnes og bør tas hensyn til Anonymkode: 10c82...1e9 Nei. Det er nettopp dette som gjør dem svake og sårbare. At alle lister seg på tå rundt dem fordi de er redd for å tråkke på tærne. DETTE skaper forstyrrelser. At man hvisker rundt dem og unngår samtalen med dem slik at de blir stuck i sitt eget hode og samtidig ikke lærer å håndtere virkeligheten. Menn har mye sunnere forhold til kommunikasjon. Når en mannlig venn er feit sier man det, og han sier seg enig. Så tuller man kanskje litt om det.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #22 Skrevet 18. september 2023 Det er lov å føle. Problematisk blir det først hvis den følelsen plager deg mye, eller du begynner å slanke deg på måter som går utover livet ellers. Og kutte ned på godteri må være helt lov uten at det er en spiseforstyrrelse. Å gradvis kutte ned mer og mer på vanlig mat og få voldsomt dårlig samvittighet etter å ha spist for mye, eller å droppe en aktivitet med barna fordi en må trene for å få forbrent nok kalorier den dagen, selv om en er normalvektig, er "ikke lov". Eller i hvert fall ikke så sunt. Jeg har det litt som deg. Magen er større enn før og større enn jeg liker, selv om jeg er i nedre del av normalvektområdet i følge BMI'en. Men jeg har for det første fått delte magemuskler i siste svangerskap, så jeg blir ikke kvitt den bulende magen gjennom å slanke meg. Og for det andre har jeg hatt spiseforstyrrelser, så jeg jobber for å snu tankegangen til at jeg vil ha en sterk kropp, ikke mindre mage. Så jeg spiser mindre godteri, men spiser tre hjemmebakte boller hvis jeg har fryktelig lyst på det. Jeg trener for å bli sterkere og mer utholdende, og har bestemt meg for å passe på at jeg IKKE går ned i vekt samtidig. Det går an å kutte ut godteri for å bli sunnere og friskere i stedet for at målet er å slanke seg. Pga. mine tidligere erfaringer, heier jeg på det. Men en har ikke en spiseforstyrrelse fordi en ønsker seg flatere mage som normalvektig. Anonymkode: 16191...903
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #23 Skrevet 18. september 2023 Sykkelkopp skrev (46 minutter siden): Nei. Det er nettopp dette som gjør dem svake og sårbare. At alle lister seg på tå rundt dem fordi de er redd for å tråkke på tærne. DETTE skaper forstyrrelser. At man hvisker rundt dem og unngår samtalen med dem slik at de blir stuck i sitt eget hode og samtidig ikke lærer å håndtere virkeligheten. Menn har mye sunnere forhold til kommunikasjon. Når en mannlig venn er feit sier man det, og han sier seg enig. Så tuller man kanskje litt om det. Ikke enig. Anorektikere er sårbare og skal møtes med den dypeste respekt. De skal skånes for slankeråd. Anonymkode: 10c82...1e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå