Gå til innhold

Lade sykkelbatteri på lange turer


Gjest Vikarsykepleier

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier

Hvordan lader dere som bruker elektrisk sykkel på turer det? Jeg tenker på hvis man ikke overnatter på camping, men det er kanskje ikke så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har jo fort 100-120km rekkevidde på batteriet, så man bør vurdere å ikke sykle så mye mer enn det. Det tar jo fort 4-5 timer å fullade batteriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier

Ja, jeg tenkte mer på tur, altså over flere dager. Kanskje alle som sykler over dager alltid overnatter på campingplasser? Jeg skulle bare ønske det var et alternativ for oss som ikke har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å lade om bord på ferger. Se etter kontakter, eller spør mannskapet. Toaletter på rasteplasser, fergekaier o.l har noen ganger en kontakt (sjekk handikaptoalettet, der er det ofte mulighet til å lade). Ellers får man lade på kafeer og bensinstasjoner hvis man kjøper noe der (og tilbyr betaling for ladingen).

Anonymkode: d0a3e...03d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med batteri og lader inn på mcDonalds eller på bitte små steder spør på den lokale matbutikken om å lade..det er oftest strøm på rampa der de får inn varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (4 timer siden):

Det var smart. De fleste sykkelbatterier kan tas av og lades et helt annet sted. Det tenkte jeg ikke på. 

Ja funka fint det, tok bare batteri og lader i ryggsekken og støpselet stikkende ut..så en totimers kaffepause ved et bord med stikkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer også litt an på hvor mye du er villig til å pakke i sekken, men ved hurtigladere til elbil, pleier de også å ha en tregere "normallader" hvor man kan ta med en overgangskabel som gir deg en vanlig stikkontakt slik at du kan lade alt fra mobil til sykkel. Da må du bare ha appen til ladeleverandøren og kabelen. Men kabelen tar jo plass og vekt i bagasjen.

Anonymkode: 0dafa...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe en brukt sykkel  uten elektrisitet og selge den igjen for omtrent samme pris etter turen.  Hvis den har omtrent 50 tenner på det store tannhjulet bak så kommer du allikevel opp hva som helst av bakker, men da går det  i 5 km/t i der stedet for 15-20. Men det  gjør jo ingen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
I Grosny skrev (1 time siden):

Det går an å kjøpe en brukt sykkel  uten elektrisitet og selge den igjen for omtrent samme pris etter turen.  Hvis den har omtrent 50 tenner på det store tannhjulet bak så kommer du allikevel opp hva som helst av bakker, men da går det  i 5 km/t i der stedet for 15-20. Men det  gjør jo ingen ting. 

Det handler om et selskap der en av de som skal være med trenger litt tilrettelegging. Resten av selskapet sykler på vanlige sykler - så det er kanskje enda mer spennende om den som sykler elektrisk ikke bare stikker av 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (9 minutter siden):

Det handler om et selskap der en av de som skal være med trenger litt tilrettelegging. Resten av selskapet sykler på vanlige sykler - så det er kanskje enda mer spennende om den som sykler elektrisk ikke bare stikker av 😂

Forstår jeg det rett så er du nødt til å holde følge med en person som har el-sykkel, og derfor kan du ikke gå strømtom. Hvis du har slikt  ansvar og det er i regi av en arbeidsplass, så tenker jeg at de skal kjøpe et ekstrabatteri til sykkelen. Da bør du være rimelig sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...