Smiliien Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg har nylig flyttet inn i et 200 år gammelt hus. Jeg vet det har vært problemer med mus før, men synes det er tidlig å høre dem allerede nå. Samboeren er livredd mus, så blir nok mitt oppdrag å bli kvitt dem. Jeg hsr ikke noe takluke på loftet til å kunen sette ut felle der. Har dere tips til hvor jeg bør sette musefellene? Andre måter å bli kvitt musene på? Tror det er flere enn 1.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Jeg hadde flyttet. Eller, jeg hadde aldri flyttet inn i utgangspunktet. Anonymkode: 1c757...3ee
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Jeg ville kostet på meg et besøk av skadedyrfirma. De vil kunne gi veldig konkrete tips på hvordan akkurat deres hus bør sikres. Både for å fjerne eksisterende problem, men også forebygge. Det handler også litt om å få riktig felle til riktig sted. En klappfelle hvor det er stor trafikk av mus vil bare ta en, så kan restem fortsette spasere over helt til du tømmer fella og setter opp ny. Samtidig er det bortkastede penger å kjøpe store fancy feller og sette på steder hvor musen ikke vil gå i dem. Anonymkode: ca1b8...fdb 4
Smiliien Skrevet 18. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde flyttet. Eller, jeg hadde aldri flyttet inn i utgangspunktet. Anonymkode: 1c757...3ee Etter en stund skal det rives og bygges nytt. Er i utgangspunktet tomta som er kjøpt, men tar tid med papirer og slikt. Ser etter tips og råd til å fjerne mus, ikke flytte.
Drizzt Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Smiliien skrev (1 time siden): Jeg har nylig flyttet inn i et 200 år gammelt hus. Jeg vet det har vært problemer med mus før, men synes det er tidlig å høre dem allerede nå. Samboeren er livredd mus, så blir nok mitt oppdrag å bli kvitt dem. Jeg hsr ikke noe takluke på loftet til å kunen sette ut felle der. Har dere tips til hvor jeg bør sette musefellene? Andre måter å bli kvitt musene på? Tror det er flere enn 1. Så du og samboeren har flyttet inn i et hus som dere vet har hatt problemer med mus før når din samboer er livredd mus? Ring skadedyrfirma og la dem prøve å fikse det eller lev med det fram til huset rives. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Anbefaler Victor elektriske musefelle. Har den i uthuset på hytta og fanger mus jevnlig fra denne tiden og gjennom vinteren. Fella tar opptil 10 mus før den må tømmes, og er human og godkjent. Da slipper du å sjekke fellene hele tiden. Bruke peanøttsmør og sett musefella inn mot et hjørne e.l. Fella er laget slik at den skal sette inn mot en vegg. Spiller neppe veldig stor rolle hvor du setter den, dettersom musene lukter peanøttsmøret. Den er ganske dyr, men etter min mening verdt det om man ønsker å fange mus effektivt. https://www.clasohlson.com/no/Victor-Multikill,-elektrisk-musefelle/p/31-8822 Anonymkode: 7ac70...38f 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Anbefaler Victor elektriske musefelle. Har den i uthuset på hytta og fanger mus jevnlig fra denne tiden og gjennom vinteren. Fella tar opptil 10 mus før den må tømmes, og er human og godkjent. Da slipper du å sjekke fellene hele tiden. Bruke peanøttsmør og sett musefella inn mot et hjørne e.l. Fella er laget slik at den skal sette inn mot en vegg. Spiller neppe veldig stor rolle hvor du setter den, dettersom musene lukter peanøttsmøret. Den er ganske dyr, men etter min mening verdt det om man ønsker å fange mus effektivt. https://www.clasohlson.com/no/Victor-Multikill,-elektrisk-musefelle/p/31-8822 Anonymkode: 7ac70...38f Dette er en grotesk måte å avlive de stakkars dyrene. Jeg kunne plassert deg i en sånn felle. Vil du det? Anonymkode: fb2ed...c33
Smiliien Skrevet 18. september 2023 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er en grotesk måte å avlive de stakkars dyrene. Jeg kunne plassert deg i en sånn felle. Vil du det? Anonymkode: fb2ed...c33 Er jo ikke grotesk felle når den avliver musene kjapt? 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er en grotesk måte å avlive de stakkars dyrene. Jeg kunne plassert deg i en sånn felle. Vil du det? Anonymkode: fb2ed...c33 Hva er din foretrukne måte å gjøre det på? Anonymkode: 303cc...b59 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Anbefaler Victor elektriske musefelle. Har den i uthuset på hytta og fanger mus jevnlig fra denne tiden og gjennom vinteren. Fella tar opptil 10 mus før den må tømmes, og er human og godkjent. Da slipper du å sjekke fellene hele tiden. Bruke peanøttsmør og sett musefella inn mot et hjørne e.l. Fella er laget slik at den skal sette inn mot en vegg. Spiller neppe veldig stor rolle hvor du setter den, dettersom musene lukter peanøttsmøret. Den er ganske dyr, men etter min mening verdt det om man ønsker å fange mus effektivt. https://www.clasohlson.com/no/Victor-Multikill,-elektrisk-musefelle/p/31-8822 Anonymkode: 7ac70...38f Dette! I tillegg anbefaler jeg denne for å holde mus/rotter unna (og unngå å måtte drepe de om mulig slik det bemerkes lenger ned i tråden): https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwi_8LiK9rSBAxXpAKIDHWbnBggYABABGgJsZQ&gclid=EAIaIQobChMIv_C4iva0gQMV6QCiAx1m5wYIEAQYASABEgLNuvD_BwE&sig=AOD64_1VzvpLgIBOdJLzLbjuxRgbP_E8Bw&adurl&ctype=5&ved=2ahUKEwi2s6-K9rSBAxUoEhAIHbD5AgIQvhd6BAgBEDk&nis=8 Kjøpte sånne til å dytte i stikkontakteneher jeg bor og har ikke sett en eneste mus siden (men har musefeller et par steder på kjøkkenet likevel for å være sikker selv om det ikke har kommet mus inn på flere år nå). Anonymkode: 389ec...676
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 Elektrisk musejager! De funker gull! Anonymkode: b83c7...f88
Mariehøna Skrevet 18. september 2023 #12 Skrevet 18. september 2023 Smiliien skrev (16 timer siden): Jeg har nylig flyttet inn i et 200 år gammelt hus. Jeg vet det har vært problemer med mus før, men synes det er tidlig å høre dem allerede nå. Samboeren er livredd mus, så blir nok mitt oppdrag å bli kvitt dem. Jeg hsr ikke noe takluke på loftet til å kunen sette ut felle der. Har dere tips til hvor jeg bør sette musefellene? Andre måter å bli kvitt musene på? Tror det er flere enn 1. Tett alle sprekker og hull med stålull (musebørste om det er snakk om store hull) sett opp musefeller der du ser spor (muselort) eller ring skadedyrfolka og la dem ta seg av "problemet"
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #13 Skrevet 18. september 2023 Mye kan forebygges ved å tette riktige steder også, så ville sett på det i tillegg. Anonymkode: f3bf9...0f3
Smiliien Skrevet 18. september 2023 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2023 Tror et lite (stort) problem vil være grovkjelleren. Tror mye kan komme seg inn der før det kryper oppover. Har fått tak i noen enkle musefeller, og satt ut med peanøttsmør. Men hører allerede nå at musene starter å bevege seg over soverommet. Oftest opplevd at mus kommet inn når frosten startet, så de startet tidlig i år!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 Smiliien skrev (12 timer siden): Tror et lite (stort) problem vil være grovkjelleren. Tror mye kan komme seg inn der før det kryper oppover. Har fått tak i noen enkle musefeller, og satt ut med peanøttsmør. Men hører allerede nå at musene starter å bevege seg over soverommet. Oftest opplevd at mus kommet inn når frosten startet, så de startet tidlig i år! Du burde sette ut åtestasjoner med gift. Vi setter ut våre i august, så fort det begynner å bli kaldere om nettene leter de etter steder å komme inn. Anonymkode: 303cc...b59 2
lillevill Skrevet 24. september 2023 #17 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 21.39): Hva er din foretrukne måte å gjøre det på? Anonymkode: 303cc...b59 Hva med en bøtte med bru opp, og så peanøttsmør oppi, under senga di. Så kan du fange de levende og sleppe de fri i skogen. 🤪
lillevill Skrevet 24. september 2023 #18 Skrevet 24. september 2023 Helene skrev (12 timer siden): Skaff deg katt. Det holder mus ute. Min katt tar de med inn 🙈
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #19 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 21.36): Dette er en grotesk måte å avlive de stakkars dyrene. Jeg kunne plassert deg i en sånn felle. Vil du det? Anonymkode: fb2ed...c33 Troll. Anonymkode: 5ef41...245
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #20 Skrevet 25. september 2023 Vi har også mus i vårt gamle hus. Hva gjør det egentlig? Anonymkode: b72a4...f89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå