Gjest jennie Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Dette her er noe dritt. Jeg har nå gått på forskjellige antideppressiva det siste året og har gått opp tretti kilo på et år. Pga. bivirkning som vektøkning og økt appetitt. Det er jo så dyrt med klær. Det har man ikke tenkt på. At jeg må betale for å være syk og betale for bivirkninger. Jeg får jo medisinene på blå resept og betaler egenandel. Men i tillegg så må jeg betale fordi jeg har lagt på meg. Og jeg har brukt så mye penger på klær. Uff. Jeg har gått opp fra størrelse 36 til størrelse 48 på et år. Og det blir masse plagg mellom der. Og veldig dyrt. Og jeg har ikke råd til å gå opp mer. Og jeg er depremert av å være tykk også. Ikke noe morsomt i det hele tatt å se sånn ut. Hvorfor er det så dyrt å være syk? Hvorfor må jeg betale for ekstra klær pga. bivirkninger av medisiner?
Gjest vimse Skrevet 22. januar 2006 #2 Skrevet 22. januar 2006 At man kan gå opp i vekt pga medisiner er en kjensgjerning, og noe man bør være klar over, og ergo ha sine forhåndsregler. Hvis du nå ikke ønsker å gå mer opp i vekt, vil jo da alternativet være å bevege seg mer, spise mindre osv. Evt ta kontakt med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg. Siden du mest sannsynlig er i behandling, iom du har prøvd ut forskjellige preparater, vil behandleren din ha mulighet til å hjelpe deg med dette.
Gjest jennie Skrevet 22. januar 2006 #3 Skrevet 22. januar 2006 takk. Kan man få dekket utgifter til klær når man går opp i vekt som bivirkning av antideppressiva? Jeg er ufør, og det er så dyrt når jeg har lagt på meg så mye. Jeg har prøvd å gå ned i vekt, men får det ikke til. Men jeg har prøvd kjempemasse.
Gjest vimse Skrevet 22. januar 2006 #4 Skrevet 22. januar 2006 Det vet jeg ikke, men det vet sikkert legen din.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 Jeg tror du kan søke på tillegg i trygda pga. ekstra utgifter til klær (hjelpestønad?). Jeg vet om en som ikke er ufør som får dekket utgifter til ekstra skyllemidler, klær osv. pga av en somatisk sykdom. Men hun jobber selv på trygdekontoret, så saksbehandlerne har kanskje vært ekstra snille mht. henne. Spør legen din og få en erklæring på vektøkning før du søker trygdekontoret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå