Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
ElectricScum skrev (På 21.9.2023 den 0.22):

Folk snakker om kulturforskjeller, men jeg skal innrømme at jeg hadde blitt rimelig muggen selv om jeg i et så rykende fersk forhold (hvor man gjerne skal være mest oppslukt av hverandre), måtte gå til sengs alene mens typen satt oppe og underholdt min venninne.

Enig i dette. Fyren overreagerte selvsagt, men jeg skjønner godt at han syntes det var kjipt at du satt oppe med kompisen.

Jeg synes som flere andre her nevner at du virker grenseløs og ukritisk, TS. Det betyr ikke at du er en dårlig person, men at du ikke vet hvordan du skal sette sunne grenser for deg selv. Dette er trolig årsaken til at du har hatt mye trøbbel i forhold tidligere, som du antyder i første innlegg.

Neste gang du møter noen du liker, så går du saktere fram. Ikke minst av hensyn til sønnen din. Husk at det er av deg han lærer å omgås andre mennesker. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kjent han i 3 uker, hva forventer du egentlig at du skal bety for han etter så kort tid?

Anonymkode: 43bac...b5f

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du holder på med?!
Du har møtt en mann i tre uker som du i tillegg har introdusert barnet ditt for, og det som bekymrer deg mest er om du ikke er bra nok for dette RÆLET av en mann! 
Stokk om litt på prioriteringene dine. Barnet først, alltid!

Anonymkode: 4be27...ef9

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 22.44):

Tilsvar til dette ned utlendinger. Når han dater en norsk dame, så er det han som må justere seg. Han må forstå kulturen vår og ikke kreve at damer skal innrette seg etter hans. Dette sier jeg ikke for å være intolerant. Det handler bare om folkeskikk og respekt for dama du dater. Takler han ikke det så få han jakte på damer med samme kultur som han selv. 

Når det er sagt, TS. Jeg er norsk av opphav og jeg hadde ikke syntes du var noe kul når du gjorde som du gjorde. Jeg hadde blitt skuffet og tatt det opp med deg, men jeg hadde ikke blitt helt asshole, slik som daten din. Det handler ikke om din frihet til å ta en øl med andre, men såpass tidlig i forholdet og med folk du ikke kjenner. Den settingen du beskriver synes jeg smaker emment. 

Anonymkode: a3692...fce

Setter pris på oppriktige ord og er enig i at jeg burde lagt meg med han, eller i det minste forsikret meg om at det var greit at jeg satt opp til jeg ble trøttere, men samtidig synes jeg han overreagert når han avsluttet 'forholdet' så brått pga det...

Anonymkode: 35199...6cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 23.35):

Har du på noe vis omsorgen for din sønn? Eller har han opphold his en habil voksen?

»problemet» ditt med den sjalu flørten du har kjent i 3(!) uker og som tar dop etc får du slite med selv. Men barnet behover en omsorgsperson som ikke er deg for at det skal gå han det minste godt her i livet.

Anonymkode: 0856b...244

Nå var det absolutt ikke min sønn dette handlet om! Uten å ha fått med deg tråden så uttaler du deg om ting du overhode ikke har peiling på så her lukter det NETTROLLING 🤔 Skal alikevel svare saklig på et usaklig ? Ja, min sønn har EN habil voksen og det er MEG! Hans far har nemilig en alvorlig pers.forstyrrelse og burde dermed aldri hatt omsorg uten tilsyn! (les: narsisissme)

Til din opplysning hadde jeg aldri 'slitt' med en fyr som brukte dop så igjen må du lese tråden FØR du svarer, for nå står det 2-3 ganger at vi IKKE tok det! Skrev det også i 1. innlegget så det burde du ha fått med deg...!

Det lille du 'bidro' med i innlegget var ordet du brukte om x: 'sjalu' men at to og to er fire kan jeg igrunn finne ut selv... ;)

Skrevet (endret)

3 uker. Han er en fuckings ukjent som du har latt hilse på sønnen din? Du sitter på en fest det brukes dop? Og du bekymrer deg for at fyren har dumpet deg?!

Endret av BobbySocks
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er enkelt, ts...

Det finnes ingen gode nok grunner til å oppføre seg slik!

Det finnes ingen "tilfresstillende svar" han kan komme med.

Dette er en mann med dårlige holdninger og dårlige kompiser.

Du har mer enn nok å slite med i livet ditt.

Ikke ta tilbake en mann som vil bli en endeløs historie med vonde opplevelser, drama, sinne, sjalusi, aksept av narkotika, nedpsyking av deg. Ikke ta inn enda en skadelig mann inn i livet ditt!

Gå videre nå, det er det eneste fornuftige å gjøre, om du er glad i deg selv!

Anonymkode: 9978d...8f8

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er enkelt, ts...

Ikke ta tilbake en mann som vil bli en endeløs historie med vonde opplevelser, drama, sinne, sjalusi, aksept av narkotika, nedpsyking av deg. Ikke ta inn enda en skadelig mann inn i livet ditt!

Takker for vetig svar! Kanskje jeg må det, men samtidig tenker jeg at jeg også hadde 'feil' Burde som sagt gått samtidig med han om jeg bare hadde ligget å kjedet meg til jeg sovnet... Nei, finner heller ingen svar for han BURDE vært moden nok til å prate om det mener jeg!

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (På 22.9.2023 den 16.07):

Enig i dette. Fyren overreagerte selvsagt, men jeg skjønner godt at han syntes det var kjipt at du satt oppe med kompisen.

Jeg synes som flere andre her nevner at du virker grenseløs og ukritisk, TS. Det betyr ikke at du er en dårlig person, men at du ikke vet hvordan du skal sette sunne grenser for deg selv. Dette er trolig årsaken til at du har hatt mye trøbbel i forhold tidligere, som du antyder i første innlegg.

Neste gang du møter noen du liker, så går du saktere fram. Ikke minst av hensyn til sønnen din. Husk at det er av deg han lærer å omgås andre mennesker. 

Jupp, enig i det du skriver og har trent på grensesetting, men synes uansett han overdrev da han avsluttet 'forholdet' såpass brått og påsto at jeg beundret kompisen og også hadde massert han for dette er så langt ifra sannheten det går an!

Selv har jeg ikke prøvd noe som helst hvitt pulver og aksepterer det overhode ikke i min kåk, men 'x' gjorde tydligvis.. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 22.44):

Tilsvar til dette ned utlendinger. Når han dater en norsk dame, så er det han som må justere seg. Han må forstå kulturen vår og ikke kreve at damer skal innrette seg etter hans. Dette sier jeg ikke for å være intolerant. Det handler bare om folkeskikk og respekt for dama du dater. Takler han ikke det så få han jakte på damer med samme kultur som han selv. 

Når det er sagt, TS. Jeg er norsk av opphav og jeg hadde ikke syntes du var noe kul når du gjorde som du gjorde. Jeg hadde blitt skuffet og tatt det opp med deg, men jeg hadde ikke blitt helt asshole, slik som daten din. Det handler ikke om din frihet til å ta en øl med andre, men såpass tidlig i forholdet og med folk du ikke kjenner. Den settingen du beskriver synes jeg smaker emment. 

Anonymkode: a3692...fce

Takker for oppegående svar og jeg er fullstendig enig med deg inkl det du skrev om meg for jeg innser at jeg BURDE lagt meg samtidig, eller forsikret meg om at det var greit om jeg satt oppe en liten time ekstra. Hadde dette skjedd hos meg og han hadde sittet oppe med venninnen min hadde jeg faktisk bare syntes det var kjekt at de ble kjent uten at jeg hadde mistenkt noen av de for å gjøre noe 'fy-fy' MEN nå har jeg fått kritikk fra velmenende venner som mener jeg bør bli mer sjalu, eller påpasselig så på det området passer vi vel kanskje ikke helt i lag, da vi tydeligvis er veldig forskjellige på området...

Skrevet
BobbySocks skrev (15 timer siden):

3 uker. Han er en fuckings ukjent som du har latt hilse på sønnen din? Du sitter på en fest det brukes dop? Og du bekymrer deg for at fyren har dumpet deg?!

Stemmer at jeg har latt han hilse på jr og det etter min sønns eget ønske! Han har et ønske om at jeg skal finne meg en kjæreste som var snill mot meg og også likte han. Hans far kjøpte nemlig et hus med ei dame som nok er en bedre plante-professor enn bonusmor så det endte opp med at jeg lovet han å ikke finne meg noen som ikke likte har og han digger å møte mine venner og spesielt når jeg la de se på kampene hans, der han spiller som keeper.

For meg virker det som du er mer opptatt av trolling og da ser jeg det som vanskelig å respektere dine ord. Dumt at jeg må bruke tid på å forklare ting som overhode ikke hadde noe som helst med det jeg lurte på så vær snill å hold deg til saken!

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Stemmer at jeg har latt han hilse på jr og det etter min sønns eget ønske! Han har et ønske om at jeg skal finne meg en kjæreste som var snill mot meg og også likte han. Hans far kjøpte nemlig et hus med ei dame som nok er en bedre plante-professor enn bonusmor så det endte opp med at jeg lovet han å ikke finne meg noen som ikke likte har og han digger å møte mine venner...

Men du må jo bli kjent med mannen selv først og vurdere om det er en god mann før du tar ham med for å møte sønnen din.

Anonymkode: 268e0...45b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep og latterliggjøring, samt svar til dette. 

Mvh. Leselusa, mod. 

Endret: Spørsmål til moderering tas på PM eller  i  private forumhenvendelser. 

Endret av Leselusa
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (På 22.9.2023 den 16.07):

Helt enig i det du skriver og innrømmer at jeg har måttet trene på å sette sunne grenser og må nok bli bedre enn det jeg er ... Ja, det er nok grunnen for at jeg nærmest bare har hatt menn som vil bruke og utnytte meg - som far til jr. Noen her inne har antydet at 'x' har uheldige trekk og der er jeg enig i, men at han er en god mann er jeg overbevist om. Nå tar jeg lærdom og går videre, med mindre han har en rimelig god grunn for sin kontrollerende oppførsel. Tror nok han vil ta kontakt igjen - uten at jeg vet, men om så er går jeg sneglens veg denne gang og informerer han om at noe sjalusidrama uten større grunn IKKE vil bli akseptert da jeg har mange venner og også menn. Samtidig kommer jeg også til å beklage at jeg ikke la meg samtidig som han.

Skrevet

Du er veldig enkel i tankegangen ts. Håper du får skåna ungen din mest mulig oppi dette dramaet ditt.

Anonymkode: 2e396...4ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er enkelt, ts...

Ga deg en 'nyttig' og det mener jeg! Takker for oppriktig og flott svar.

• Nyttig 1
Skrevet

Du skal ikke involvere en trettenåring i slike slags mennesker du møter. Du er voksen, han er et barn.

Anonymkode: 1760a...9cf

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne mannen virker både krevende og manipulerende. Vær glad du er kvitt ham. Tenk heller mer på din sønn og deg selv!

Anonymkode: caaa9...7fd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min sønn's far har en pers.forstyrrelse (les: covert narsissist) og valgte for noen få år siden å kjøpe hus med ei professor-dame som med all tydlighet viser at hun misliker jr, like fullstendig som grunnløst. Han blir redd jeg skulle gjøre det samme og da lovet jeg han at om jeg fant en partner'Du og din storesøster vil ALLTID bli nr. 1 for meg' sa jeg og spør en meg burde det vært en selvfølge. Han ville også treffe mine venner for å føle på en viss kontroll og det synes jeg han fortjener!

Du lå med en mann i noen uker. Du var begeistret for ham men ante ikke at han hadde venner som ruset seg, dere begynte å krangle om småting osv. Da hadde du allerede forlengst involvert sønnen din. Du prater om hva sønnen din vil. Men han er 13 og et barn. Det er jo du som er voksen og må ta voksne valg på vegne av familien. Du risikerte å utsette ham for mye verre ting enn dårlig kjemi med en steforelder. Og ikke minst utsetter deg selv for. Du må ha mye større krav til menn som skal omgås deg og ikke minst familien din.

Anonymkode: 268e0...45b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
megda skrev (På 17.9.2023 den 19.29):

ga du massasje til kompisen da?

Absolutt et aktuelt spørsmål, men NEI - selvfølgelig ikke! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...