Gå til innhold

Klær i bursdagsgave

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du ikke spørre barna dine selv da? Om de blir glad for klær? Vi kjenner jo ikke barna dine. Kanskje syns de det er topp, kanskje syns de det er kjedelig. Det er vel vanlig å spørre ungene hva de ønsker seg til jul og bursdag?

Anonymkode: c2e14...440

gaver er vel ment å være en overraskelse.        

Anonymkode: b283d...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 18.24):

Beklager, men jeg syns det er en skikkelig uting å gi klær til jul og bursdag hvis det ikke er noe veldig spesielt/dyrt de ønsker seg. Det er foreldrenes plikt til å holde de med klær. Så i realiteten får de ingen jule- eller bursdagsgave. 

DETTE er det teiteste jeg har lest på kg i år. Gratulerer, c2e14...440!

Skrevet

Det må være klær de har pekt ut selv ellers vil de ikke bruke det.. Men ja, hender de får klær i jule- og bursdagsgave.

Anonymkode: 973b3...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 18.24):

Beklager, men jeg syns det er en skikkelig uting å gi klær til jul og bursdag hvis det ikke er noe veldig spesielt/dyrt de ønsker seg. Det er foreldrenes plikt til å holde de med klær. Så i realiteten får de ingen jule- eller bursdagsgave. 

Må du gi deg! 
ja det er foreldres plikt å holde barna med klær. Men de fleste ungdommer ønsker seg vel ofte mer klær enn hva de nødvendigvis TRENGER? Her i huset får barna alt de trenger, men ønsker de seg en spesiell gener/jakke/bukse/sko, når de har mer enn nok fra før, kan de fint ønske seg det til bursdag eller jul!?!?

Her fyller jenta snart 16 år, og på ønskelisten er det stort sett klær. Hun har mer enn nok klær, men kommer alltid noe nytt på moten eller hun finner seg en kul bukse hun har lyst på. Er ikke slik at jeg kjøper alt de vil ha og peker på, det er IKKE min plikt som foreldre! Takk og hei.

Anonymkode: 4309f...a2f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

gaver er vel ment å være en overraskelse.        

Anonymkode: b283d...186

Når barna er ungdommer, så er min erfaring at de ikke ønsker at gavene skal være en overraskelse. De vet jo selv hva de liker og ikke, og har gjerne en mening om hva de ønsker seg? Om det ikke er noe du vet de absolutt trenger, og som du vet de blir glade for, så tenker jeg du må spørre om det er noe de ønsker deg og hva. 

Her har jeg fått en liten liste av datteren min på snart 16. Hva på lista hun får, vet hun ikke, men selvfølgelig skal hun få noe hun faktisk ønsker seg. Og ikke noe jeg mener hun skal få. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må du gi deg! 
ja det er foreldres plikt å holde barna med klær. Men de fleste ungdommer ønsker seg vel ofte mer klær enn hva de nødvendigvis TRENGER? Her i huset får barna alt de trenger, men ønsker de seg en spesiell gener/jakke/bukse/sko, når de har mer enn nok fra før, kan de fint ønske seg det til bursdag eller jul!?!?

Her fyller jenta snart 16 år, og på ønskelisten er det stort sett klær. Hun har mer enn nok klær, men kommer alltid noe nytt på moten eller hun finner seg en kul bukse hun har lyst på. Er ikke slik at jeg kjøper alt de vil ha og peker på, det er IKKE min plikt som foreldre! Takk og hei.

Hoi! Hvis du ser mine andre kommentarer så ser du at i slike tilfeller er det absolutt innafor med klær i gave. Det som IKKE er innafor er å gi helt nødvendige klær i gave fordi man ikke har råd til klær ellers. 

Skrevet

ønsker barnet seg klær da TS? Eller er det slik at du bruker bursdagsgaven for å gi de noe de trenger men ikke ellers får og på den måten får de ikke egentlig en bursdagsave? 

Anonymkode: 43df5...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...