AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Blir tenåringen din glad hvis han/ hun får klær i gave til bursdagen? Eller forventer de noe annet? Mine tenåringer får klær til bursdag og jul. Dette pga at jeg har ikke råd til å kjøpe mye klær ellers i året. De får andre ting også i gave hvis de trenger det Anonymkode: c003e...b0a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Vi fir ikke klær til jul til egne barn, det holder vi utenom om de ikke ønsker veldig dyre ting da. Men ja de blir fornøyd med klær fra andre Anonymkode: 43955...1bc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Ja, mine barn blir glad for klær til bursdag/jul. Ofte er det klær de ønsker seg. Anonymkode: fe703...f3f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Ja, mitt barn blir glad for klær. Anonymkode: 77dd2...d1c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Beklager, men jeg syns det er en skikkelig uting å gi klær til jul og bursdag hvis det ikke er noe veldig spesielt/dyrt de ønsker seg. Det er foreldrenes plikt til å holde de med klær. Så i realiteten får de ingen jule- eller bursdagsgave. Anonymkode: c2e14...440 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Mine barn blir glade for både klær og sko. Nå er de blitt så store (tenåringer) at de vil velge ut selv, så hvis jeg gir slike gaver blir det gjerne gavekort, slik at de kan velge ut selv. At det er foreldres plikt til å holde de med klær er greit nok, og de får det de trenger. Ungdommer vil likevel gjerne ha mer enn de nødvendigvis trenger. Jeg synes det er helt innafor både å gi klær i gave og at de kjøper seg noe for egne penger når de har helge-/sommerjobb. Det gir en god følelse, og de blir bevisst sammenhengen mellom inntekt og utgift. Målet mitt er å oppdra fornuftige voksne som etter hvert skal klare seg selv😊 Anonymkode: 6f5be...409 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Beklager, men jeg syns det er en skikkelig uting å gi klær til jul og bursdag hvis det ikke er noe veldig spesielt/dyrt de ønsker seg. Det er foreldrenes plikt til å holde de med klær. Så i realiteten får de ingen jule- eller bursdagsgave. Anonymkode: c2e14...440 Er det feil å gi f eks ski og sykkel i gave også?.... Anonymkode: c003e...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 tror jenter blir mer glad for det enn gutter Anonymkode: 8079e...b7c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det feil å gi f eks ski og sykkel i gave også?.... Anonymkode: c003e...b0a Ja jeg syns faktisk det. Ski og sykkel hører med det å ha barn. Innenfor et rimelig budsjett. Vil de ha noe superfancy kan det godt være gave. Anonymkode: c2e14...440
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg syns faktisk det. Ski og sykkel hører med det å ha barn. Innenfor et rimelig budsjett. Vil de ha noe superfancy kan det godt være gave. Anonymkode: c2e14...440 Hva i alle dager er det innafor å gi i gave til egne barn da? Her har vi så overflod av ting at hvis jeg ikke kan gi klær, sykkel, ski osv i gave så hadde det ikke blitt gaver. Det hadde bare blitt penger under treet Anonymkode: 7876a...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Selvfølgelig er klær fin gave og noe veldig mange blir takknemlige for. De bortskjemte barna (og foreldrene som har oppdratt dem slik) som fnyser av klær i gave, og jeg ser minst ett eksemplar av arten lenger opp i tråden, kan bare ha det så godt. Anonymkode: ca804...df2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Skrevet 17. september 2023 Enn så lenge gir vi gjerne klær til vår 5-åring. Hun setter pris på det og rommet bugner uansett av leker. Tenker at hun heller kan få noe annet den dagen hun selv ber om det. Anonymkode: 15d8b...f83
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Skrevet 17. september 2023 Våre gutter på 15 og 19 ønsker seg stort sett klær og sko. Evt penger så de kan kjøpe det selv. Da gjerne spesielle merker, og alt fra småting som sokker og lue til dyrere jakker. Etter de var ferdig med leker, er det klær det går i. Men ikke hva som helst da. Anonymkode: 031c9...586 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Våre gutter på 15 og 19 ønsker seg stort sett klær og sko. Evt penger så de kan kjøpe det selv. Da gjerne spesielle merker, og alt fra småting som sokker og lue til dyrere jakker. Etter de var ferdig med leker, er det klær det går i. Men ikke hva som helst da. Anonymkode: 031c9...586 Samme her. Har en 22 åring. Han får sokker, boxere og luer og hansker. Setter pris på det. Han kjøper det sjelden selv Anonymkode: c003e...b0a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 Den ene ungen min ønsker seg klær mer enn noe annet. Selvsagt klær er bra gave da. Den andre ungen min ønsker seg absolutt ikke klær. Han ville heller ha sykkel og det fikk han, men det er visst feil det også, i følge noen på KG😅 Anonymkode: d91ba...111
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den ene ungen min ønsker seg klær mer enn noe annet. Selvsagt klær er bra gave da. Den andre ungen min ønsker seg absolutt ikke klær. Han ville heller ha sykkel og det fikk han, men det er visst feil det også, i følge noen på KG😅 Anonymkode: d91ba...111 Jeg bruker heldigvis ikke målestokk på hva KG syns er greit i forhold til barna mine. Men jeg undres jo litt på hva som er anerkjent som gave. Du gir klær og sykkel, i mine øyne er det flotte gaver og det viktigste er vel å møte noen av barnas ønsker. Anonymkode: fe703...f3f 1
Alauda Skrevet 17. september 2023 #17 Skrevet 17. september 2023 Mine barn har i mellom ønsket seg klær som de ikke absolutt trenger, kanskje en ekstra fin genser eller jakke, og da har det gjerne blitt jule- eller bursdaggave. Jeg ville nok ikke kjøpt typisk fornuftige klær i gave til egne barn. Men det er jo lett å si når jeg har relativt god råd og har råd til å kjøpe slikt utenom. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Skrevet 17. september 2023 Jeg er helt med på at klær er en fin gave dersom barna selv ønsker det! Og hvis det rett og slett gis fordi barna virkelig har alt annet og ikke ønsker seg noe. For større barn kan det være en fin gave. Min 7-åring hadde blitt dritskuffa over å få klær. Og når TS i HI sier at barna får klær fordi de ikke har råd til å kjøpe klær til vanlig, da tenker jeg det er mye annet de ikke har som de heller ønsker seg! Anonymkode: c2e14...440 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er helt med på at klær er en fin gave dersom barna selv ønsker det! Og hvis det rett og slett gis fordi barna virkelig har alt annet og ikke ønsker seg noe. For større barn kan det være en fin gave. Min 7-åring hadde blitt dritskuffa over å få klær. Og når TS i HI sier at barna får klær fordi de ikke har råd til å kjøpe klær til vanlig, da tenker jeg det er mye annet de ikke har som de heller ønsker seg! Anonymkode: c2e14...440 Tror jeg skrev feil. De får klær ellers også. Men ikke i overflod som flere får. De får det De trenger og ikke mer. De har playstation 5( konfirmasjonsgave), sykkel og slalom ski har de også. Ny mobil fikk de i julegave for 2 år siden. Så litt ekstra klær setter de pris på nå Anonymkode: c003e...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #20 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror jeg skrev feil. De får klær ellers også. Men ikke i overflod som flere får. De får det De trenger og ikke mer. De har playstation 5( konfirmasjonsgave), sykkel og slalom ski har de også. Ny mobil fikk de i julegave for 2 år siden. Så litt ekstra klær setter de pris på nå Anonymkode: c003e...b0a Kan du ikke spørre barna dine selv da? Om de blir glad for klær? Vi kjenner jo ikke barna dine. Kanskje syns de det er topp, kanskje syns de det er kjedelig. Det er vel vanlig å spørre ungene hva de ønsker seg til jul og bursdag? Anonymkode: c2e14...440 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå