Gå til innhold

Kvinner i fast forhold, har dere vært utro?

AnonymBruker

Kvinner i fast forhold, har dere vært utro mot partneren ?  

160 stemmer

1. 1. Har dere vært utro mot partneren?

• Ja
      52
    • Nei
      108
  2. 2. Hvor mange ganger har dere vært utro?

• Bare 1 gang
      11
    • Flere ganger
      41
    • Aldri
      108
  3. 3. Har dere snakket om det med partneren?

• Ja. Han vet om det
      12
    • Nei. Holder det hemmelig
      40
    • Aldri vært utro
      108

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor mange av dere kjære damer har vært utro mot en fast partner.

Definisjonen av utroskap er individuell men la oss si at alt fra å kysse en annnen mann teller som utroskap (i den sammenheng).

Håper på mange svar :)

Anonymkode: 1bd5d...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har vært utro.

Fortell gjerne om hvordan der skjedde og fremfor alt hvorfor? Var det dårlig stemning hjemme eller var det bare fordi du hadde lyst å prøve noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet, er dette noe du tenner på eller? Synes det er merkelig og ekkelt at du har et smilefjes etter at du håper på mange svar. 

Forøvrig nei, aldri vært utro og det kommer aldri aldri aldri til å skje, blir kvalm og uvel langt inni sjela bare av tanken på noe så ufyselig.

Jeg, mine tanker og min kropp tilhører mannen min, kun mannen min og han tilhører meg. Jeg har kun gitt meg selv til han og han, kun han skal få nyte meg ❤️

Anonymkode: c9cb9...ad7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Av nysgjerrighet, er dette noe du tenner på eller? Synes det er merkelig og ekkelt at du har et smilefjes etter at du håper på mange svar. 

Forøvrig nei, aldri vært utro og det kommer aldri aldri aldri til å skje, blir kvalm og uvel langt inni sjela bare av tanken på noe så ufyselig.

Jeg, mine tanker og min kropp tilhører mannen min, kun mannen min og han tilhører meg. Jeg har kun gitt meg selv til han og han, kun han skal få nyte meg ❤️

Anonymkode: c9cb9...ad7

Hei

Tenner absolutt ikke på det.

Håper på svar ja men at svarene sier at de aller fleste kvinner ikke er utro.

Håper også at de fleste gir ærlig svar slik at denne mini-undersøkelsen oppnår noe statistisk signifikans

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri vært utro i noen av mine forhold. Nåværende forhold har vart i over 15 år. Her tar vi tak i problemene våre og vi begge bidrar til å holde kjærestefølelsen og sexlysten oppe. Opplever vi skjevhet eller ubalanse kommuniserer vi det til hverandre og finner sammen ut hva vi må gjøre for at begge skal være tilfreds i forholdet. 

Anonymkode: a022f...c10

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, har aldri vært utro i noen av mine forhold. Nåværende forhold har vart i over 15 år. Her tar vi tak i problemene våre og vi begge bidrar til å holde kjærestefølelsen og sexlysten oppe. Opplever vi skjevhet eller ubalanse kommuniserer vi det til hverandre og finner sammen ut hva vi må gjøre for at begge skal være tilfreds i forholdet. 

Ja best måte å forebygge utroskap på er en åpen dialog.

Jeg ser mange par som ikke prøver å opprettholdet dialogen men bare å fikse konsekvensene av utroskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første forhold, ble bedratt ca 5 år, var så utro selv, gav beskjed, og gikk. 

Andre forhold,  ble bedratt etter 15 år, aldri vært utro selv. Holder ennå sammen, men har null tillitt. 

Anonymkode: e21c3...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei

Tenner absolutt ikke på det.

Håper på svar ja men at svarene sier at de aller fleste kvinner ikke er utro.

Håper også at de fleste gir ærlig svar slik at denne mini-undersøkelsen oppnår noe statistisk signifikans

Statistisk signifikans har ikke så veldig stor verdi her. Mange svarer at de har vært utro fordi de har kysset noen tilfeldig i fylla, eller at de har hatt sex med noen andre like før et bedritent forhold uansett ville tatt slutt. I virkelig stabile forhold er utroskap veldig lite vanlig tror jeg, langt unna de tallene som kommer fram her.

Anonymkode: ff093...dfc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Statistisk signifikans har ikke så veldig stor verdi her. Mange svarer at de har vært utro fordi de har kysset noen tilfeldig i fylla, eller at de har hatt sex med noen andre like før et bedritent forhold uansett ville tatt slutt. I virkelig stabile forhold er utroskap veldig lite vanlig tror jeg, langt unna de tallene som kommer fram her.

Anonymkode: ff093...dfc

Helt sant. Derfor hadde jeg håpet på mange svar.

Det finnes studier på problemstillingen men det virker som det er vanskelig å få tak i data man kan stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Første forhold, ble bedratt ca 5 år, var så utro selv, gav beskjed, og gikk. 

Andre forhold,  ble bedratt etter 15 år, aldri vært utro selv. Holder ennå sammen, men har null tillitt. 

Kjedelig å lese.

Ja vanskelig å fikse et forhold etter utroskap. Har dere prøvd parterapi? Kan det hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjedelig å lese.

Ja vanskelig å fikse et forhold etter utroskap. Har dere prøvd parterapi? Kan det hjelpe?

Prøvde via nett. Vanskelig å få til ved oppmøte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei!

Lurer på hvor mange av dere kjære damer har vært utro mot en fast partner.

Definisjonen av utroskap er individuell men la oss si at alt fra å kysse en annnen mann teller som utroskap (i den sammenheng).

Håper på mange svar :)

Etter din definisjon: Ja. Mange ganger. 

Men vi er poly, så nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (9 minutter siden):

Etter din definisjon: Ja. Mange ganger. 

Men vi er poly, så nei. 

Hadde ikke tenkt på de i åpent / poly forhold. Gitt at partneren vet om det og godtar det, kan det ikke ses som utroskap. Enig med deg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker andre menn interessante? Selvsagt. Det finnes mange flotte menn.

Kunne jeg tenke meg å være utro? Overhodet ikke. Det jeg har med mannen min, er for verdifullt til å risikere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (19 minutter siden):

Virker andre menn interessante? Selvsagt. Det finnes mange flotte menn.

Kunne jeg tenke meg å være utro? Overhodet ikke. Det jeg har med mannen min, er for verdifullt til å risikere.

Det er fordi du er i et givende forhold.

Men tenk om du ikke fikk et tilfredsstillende sexliv for eksempel? 

Man skal selvfølgelig prøve å ta det opp med partneren først. Men tenk om ingenting hjelper.

Prøver ikke å rettferdiggjøre utroskap her men bare å ta opp mulige forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvde via nett. Vanskelig å få til ved oppmøte her.

Jeg har lest at det var viktig med nøytrale omgivelser for å kunne snakke åpent om forholdet. 

Ser ikke for meg hvordan man kan få dette på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man skal selvfølgelig prøve å ta det opp med partneren først. Men tenk om ingenting hjelper.

Prøver ikke å rettferdiggjøre utroskap her men bare å ta opp mulige forklaringer.

Det er noe skremmende naivt med mange som poster på KG. Tror du virkelig at de fleste som har vært sammen/gift i 10-20-30-40 år har et pirrende sexliv, og at dersom de ikke har det så er de garantert utro? Jeg har vært sammen med mannen min i snart 20 år og de siste ti årene så har vi hatt sex 1-2 ganger i måneden. Jeg har ikke vært kåt på ham på over 10 år. Dette er ikke unormalt.

Anonymkode: 2e238...f27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Absolutt. 

Noen er sikkert også utro fordi de ønsker spenningen. Selv om de er i et godt forhold. 

Men det finnes også forhold der utroskap er utenkelig.

Endret av Fioljenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men da må man ta et valg om å enten leve slik eller gå. Er livet med partneren viktigst eller et givende sexliv? Man er ikke utro. Man lever med det eller går sin vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...