Gå til innhold

Sjiosk? KIOSK heter det!


Milla18

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Sjiosk (kiosk), shøtt (kjøtt), shøpe (kjøpe) osv... er det verste jeg hører folk sier!!!! irriterer meg grenseløst  :frustrert:  Hu der søskenbarne til Martha Louise fra shoppoholic burde jo seriøst lære seg å snakke før hu åpner kjeften på Tv!

Det er slike talefeil vi plukker av ungene våre før det blir en stygg uvane.

Er det kun jeg som synes dette er mektig irriterende?

NEI!!! Og jeg tenker spesielt over det når det kommer på tv. Det er helt utrolig frustrerende at barna skal få det inn med morsmelken fra TV. Jeg har "lært" at en ikke skal rette på barna når de sier noe feil, bare repetere det rette ordet, men hvis datteren sier shøtt DA sier jeg "Nei, det heter ikke shøtt!!" Her i huset er det ingen som skal snakke sånn så sant de ikke har en talefeil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miloine
Hehe, Marta Luise  ;) la ikke merke til at jeg glemte en e på slutten..

:ler: nå var du ufrivillig morsom :klem: Hun heter Mãrtha Louise

Når det gjelder disse skj lydene som skal være kj syns jeg det er fælt å høre på, spesielt når voksne snakker sånn.

Jeg kommenterer det aldri, bortsett fra til sønnen min da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg noen annen grunn til at voksne ikke skal kunne skille på disse lydene, enn at de er mindre intelligente. Sorry.

Barn derimot... Men da skal det naturligvis trenes opp! Det er da ikke noe forskjell på det enn at det er vanskelig å si f.eks. mormor til å begynne med, eller forklarer dere ikke at det ikke heter momo heller? Hvor kommer denne falske beskyttelsestrangen fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

Kom igjen! La oss alle "sjøre til sjosken og sjøpe en sjilo sjøtt" Å herre min skaper, noe så grusomt!!!! Kan ikke noe for det, men jeg får lyst til å stikke fingrene i ørene når jeg treffer folk som ikke kan si KJøtt altså. ANGST! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...