Gå til innhold

Høy puls av blodtrykksmedisin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brukte atacand/candesartan krka 8mg en stund som migreneforebyggende.

Men jeg glemte å ta den i lang tid, og hadde uansett ikke migrene så jeg bare lot være å ta den.

Pga høyt blodtrykk starta jeg igjen, etter legens anbefaling. Allerede etter få dager var blodtrykket normalt, medisin virker vel ikke så fort? Så lurer på om jeg ikke egentlig trenger den?

Har vært plaget med høy puls en stund og lurer på om det er mulig at det skyldes blodtrykksmedisinen..?

Anonymkode: 84208...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodtykksmedisiner kan virke med en gang.

Hvis høy puls ikke er en bivirkning som står i pakningsvedlegget er det nok en tilfeldighet, eller at du stresser mer enn vanlig uten å merke det.

Anonymkode: 8259d...0b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksmedisinen virker fort, om legen sier du trenger den så er det rimelig idiotisk å ikke ta den. Du får økt risiko for ganske mye kjipere bivirkninger enn litt økt puls. De fleste får litt økning i pulsen men ikke enormt mye. Hos meg er det ca 15 slag i minuttet i økning.

Anonymkode: 60747...c65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg tok den en stund, besvimte jeg nesten. Da var blodtrykket lavt og legen sa jeg skulle slutte å ta den.

Hvor ofte bør blodtrykket sjekkes når man går på medisinen?

Vurderer å droppe den i dag og se hvordan pulsen er, og så starte igjen i morgen.

Hvilepulsen når jeg hadde ligget stille en halvtime i går var litt over 100. Generelt har pulsen vært høyere de siste dagene enn den var for en uke siden, selv om den også da var høyere enn normalt.

Anonymkode: 84208...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller bør ta den i dag, så skrive til legen i morgen. 

Der finnes flere typer blodtrykksmedisinerz gjør denne deg redd og nervøs, ja så kan du få en annen. Men slutte på medisiner uten at du har snakket med en lege synes jeg er lite smart.

Anonymkode: 8259d...0b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er dumt å slutte uten å snakke med legen eller eksperimentere med dosering, av og på medisinen, med mindre legen har sagt til deg at det er greit.

Blodtrykksmedisin kan gi forbigående bivirkninger når man starter på dem, hvis dette er en av de vil du jo aldri bli kvitt problemet. Men legen din vet mer om dette enn meg, snakk med han først og fremst.

Anonymkode: 58f1c...290

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...