Lykkeligung Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Jeg fant kjærligheten med en svensk mann for 8 år siden og tok valget å flyttet over grensen. Vi har siden det flyttet til hans hjemby for 3 år siden, kjøpt hus og fått barn. Jeg er nå gravid igjen med nummer 2 og den siste tiden har jeg fått en fryktelig hjemlengsel. Jeg savner å bo i Norge, jeg savner min familie og venner. Jeg savner det som er trygt og som føles som hjemme. Jeg vet ikke om det er hormoner som forsterker følelsen eller hva, men jeg klarer ikke slutte å tenke på dette. Min samboer er av den typen som ikke liker forandringer og har veldig vanskelig for å bestemme seg for saker og ting. Jeg nevnte hva jeg følte om dette for noen dager siden og satt å gråt i flere timer. Han gråt også, fordi han ikke vil flytte til Norge. Han er ikke åpen for det i det hele tatt. Etter den samtalen har ingen av oss nevnt noe om dette igjen. Men jeg sitter med en så stor skuffelse inni meg og en stor sorg over at jeg aldri kan få flytte hjem igjen. Nå har tankene begynt å svirre om jeg burde gjøre det alikevel, men jeg vil absolutt ikke splitte min familie.... han sier han kan se det fra min side, men helt ærlig. Det gjør han ikke! Da hadde han forstått.. Går hjemlengselen over noen gang? 😭 1
Eva-Lena Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Han kan nok helt sikkert se det fra din side. Han vil jo ikke flytte ut av Sverige, så han klarer nok å skjønne at du vil bo i Norge hvor du er født og oppvokst. Allikevel så vet du nå at han ikke vil flytte, så da må du egentlig velge selv hva utfallet blir. Verst blir det for barna om du velger å flytte. I verdte fall kanskje du må la barnet dere allerede har bli boende hos far i Sverige, noe jeg faktisk ser på som riktig i denne settingen. 3
Lykkeligung Skrevet 17. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2023 Eva-Lena skrev (18 minutter siden): Han kan nok helt sikkert se det fra din side. Han vil jo ikke flytte ut av Sverige, så han klarer nok å skjønne at du vil bo i Norge hvor du er født og oppvokst. Allikevel så vet du nå at han ikke vil flytte, så da må du egentlig velge selv hva utfallet blir. Verst blir det for barna om du velger å flytte. I verdte fall kanskje du må la barnet dere allerede har bli boende hos far i Sverige, noe jeg faktisk ser på som riktig i denne settingen. Det kommer ikke på tale at jeg i noe som helst scenario forlater mitt barn på 1 år. Det kommer aldri til å skje. 1
Eva-Lena Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Lykkeligung skrev (27 minutter siden): Det kommer ikke på tale at jeg i noe som helst scenario forlater mitt barn på 1 år. Det kommer aldri til å skje. Det forstår jeg veldig godt. Da er det jo bare en utvei, nemlig at du blir boende i Sverige. Er det mulig for deg og barna å reise på noen turer til Norge da? Eller bor du langt fra flyplass? 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Eva-Lena skrev (49 minutter siden): Han kan nok helt sikkert se det fra din side. Han vil jo ikke flytte ut av Sverige, så han klarer nok å skjønne at du vil bo i Norge hvor du er født og oppvokst. Allikevel så vet du nå at han ikke vil flytte, så da må du egentlig velge selv hva utfallet blir. Verst blir det for barna om du velger å flytte. I verdte fall kanskje du må la barnet dere allerede har bli boende hos far i Sverige, noe jeg faktisk ser på som riktig i denne settingen. Hvorfor er det riktig at barnet blir hos ham? Anonymkode: 950cc...ae5
Eva-Lena Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det riktig at barnet blir hos ham? Anonymkode: 950cc...ae5 Fordi barnet er født og opphold i Sverige. Samt bodd sammen med far siden fødsel. Det er ikke bestandig rettferdig at ett barn skal rives opp fra alt det kjente fordi én forelder vil flytte langt unna. Jeg regner med at ts ikke bor maks 2 timer unna hjemplassen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Vent. Altså, gravid, hormonell, fiksert på noe... Bare legg det til side og tenk at dette kan du forholde deg til om et år. Uansett har de fleste land lovverk som krever samtykke fra begge foreldre for å flytte barn ut av landet. Så i det man velger å få barn i utlandet, er man potensielt stuck der de neste atten årene. Anonymkode: 5fe80...df8 2
Guddla Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 Vent i 2 år og se hva du mener da. Du er gravid og hormonell og det går ikke over første tiden med ny baby og søvnmangel med 2 små barn heller. Gi det litt tid. Men du skal snart i permisjon. Er det da mulig at du kan ta med barna på litt lengre besøk hjemme da?
Lykkeligung Skrevet 17. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2023 Eva-Lena skrev (18 minutter siden): Fordi barnet er født og opphold i Sverige. Samt bodd sammen med far siden fødsel. Det er ikke bestandig rettferdig at ett barn skal rives opp fra alt det kjente fordi én forelder vil flytte langt unna. Jeg regner med at ts ikke bor maks 2 timer unna hjemplassen. 3,5 t til nærmeste flyplass. 8 timer med bil til min hjemby i Norge.
Lykkeligung Skrevet 17. september 2023 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2023 Guddla skrev (16 minutter siden): Vent i 2 år og se hva du mener da. Du er gravid og hormonell og det går ikke over første tiden med ny baby og søvnmangel med 2 små barn heller. Gi det litt tid. Men du skal snart i permisjon. Er det da mulig at du kan ta med barna på litt lengre besøk hjemme da? Har egentlig først ønsket at vi skal prøve å bo 6 mnd - 1 år i norge før vi bestemmer oss. Men samboeren ønsker ikke å prøve det da han ikle ser hvordan vi skal løse det økonomisk med hus i sverige og leie i Norge. Vi er ikke dårlig stelt til økonomisk sett, men han er livredd for å miste "det gode livet" vi har nå med hus, god økonomi osv.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Han kan vel forstå din hjemlengsel uten å ville flytte? Han har det jo helt likt selv som du har. Anonymkode: 80ddb...971
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Skrevet 17. september 2023 1 minutt siden, Lykkeligung said: han er livredd for å miste "det gode livet" vi har nå med hus, god økonomi osv. Men mindre redd for å miste deg og barna, åpenbart. 24 minutter siden, Eva-Lena said: Fordi barnet er født og opphold i Sverige. Samt bodd sammen med far siden fødsel. Det er ikke bestandig rettferdig at ett barn skal rives opp fra alt det kjente fordi én forelder vil flytte langt unna. Jeg regner med at ts ikke bor maks 2 timer unna hjemplassen. Ro deg ned, det er en 1-åring. Anonymkode: d73c0...be5
Lykkeligung Skrevet 17. september 2023 Forfatter #13 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men mindre redd for å miste deg og barna, åpenbart. Anonymkode: d73c0...be5 Han har sagt at om jeg velger å flytte, så har han ikke noe valg og kommer til å følge etter. Men hele mitt mål er jo ikke å tvinge noen. Men jeg flyttet til hans land for hans skyld og han har hele tiden sagt at om jeg vil flytte til Norge, skal han selvfølgelig bli med. Men nå når det kommer til stykket, så endret han mening...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 4 minutter siden, Lykkeligung said: Han har sagt at om jeg velger å flytte, så har han ikke noe valg og kommer til å følge etter. Men hele mitt mål er jo ikke å tvinge noen. Men jeg flyttet til hans land for hans skyld og han har hele tiden sagt at om jeg vil flytte til Norge, skal han selvfølgelig bli med. Men nå når det kommer til stykket, så endret han mening... Så han har lokket deg til Sverige med tomme løfter. Det endre ganske mye, vil jeg si. Jeg synes du skal prøve å bo i Norge som du skrev ovenfor. Han han gjør må bli hans problem. Anonymkode: d73c0...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå