Gå til innhold

Hvorfor står du i tredemøllelivet, hamsterhjulet, tidsklemma....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv :) Spart masse penger OG tid...

Anonymkode: b042f...5e0

Ser ikke helt denne. Livet for meg er hverken å ha uendelig med penger eller uendelig med tid. Kjærligheten til familien er mye mer verdifullt enn selvrealisering og penger. Og vi sliter forøvrig heller ikke med økonomien eller for lite tid. Vi er definitivt i hamsterhjulet, men vi føler ikke vi går glipp av noe vi burde hatt tid til.

Trives faktisk ganske godt i hverdag og hamsterhjul sammen med både mann og barn 🥰

Anonymkode: e1f0d...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se hvor mange som skiller seg i 50åra etter barna er flyttet ut...Familien AS var prosjektet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Se hvor mange som skiller seg i 50åra etter barna er flyttet ut...Familien AS var prosjektet.

Mange venter så lenge med å skille seg pga de har holdt ut for barnas skyld. Det betyr ikke at de er «dumme» og har glemt å ta vare på forholdet etc. Det betyr at de elsker barna sine.

Anonymkode: 5b573...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hamsterhjulet" er jo livet. Jobb, barn, bolig etc. Synes du dette er så fælt så er det dette som er problemet ditt. Selv gruer jeg meg ikke til å gå på jobb på mandag, liker godt hverdagen jeg.

Og alle som jobber bidrar til alle de fattige og trengende i samfunnet. Alle som ikke jobber selv om de kan er en byrde, og de bidrar ikke til de som måtte trenge det.

Anonymkode: 1a22f...c57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Hamsterhjulet" er jo livet. Jobb, barn, bolig etc. Synes du dette er så fælt så er det dette som er problemet ditt. Selv gruer jeg meg ikke til å gå på jobb på mandag, liker godt hverdagen jeg.

Og alle som jobber bidrar til alle de fattige og trengende i samfunnet. Alle som ikke jobber selv om de kan er en byrde, og de bidrar ikke til de som måtte trenge det.

Ja, vi ser jo hvor bra staten behandle svakeste i samfunnet. Et katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vi ser jo hvor bra staten behandle svakeste i samfunnet. Et katastrofe.

Alle som mener dette har er moralt ansvar for å bidra mest mulig til samfunnet. Dvs. ha fulltidsjobb og betale skatt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle som mener dette har er moralt ansvar for å bidra mest mulig til samfunnet. Dvs. ha fulltidsjobb og betale skatt.

Helt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må jo ikke.

Dette er jo noe du velger selv...man må ikke delta på alt i samfunnet, må ikke følge samfunnsnormer for å bli godtatt.

Tidsklemma er faktisk noe man velger selv...

Ikke helt enig. Det er ikke alle som er i tidsklemma pga barnas fritidsaktiviteter. Her er det tidsklemma pga sykdomsproblematikk i nær familie og kjernefamilien som må følges opp, samtidig som vi har arbeid som også må gjøres. Barna er den enkle biten av vår hverdag. 

Men ja. Vi kunne jo bare droppet å bry oss om sykdommene, så hadde jo liv gått tapt i stedet. Er man dau så er det jo ikke noe tidsklemme lenger🤷‍♀️

Anonymkode: 9a393...0b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv :) Spart masse penger OG tid...

Du har tydeligvis ikke barn. Finnes ikke bedre liv enn å være med dem 🙂

Anonymkode: e21f3...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke barn. Finnes ikke bedre liv enn å være med dem 🙂

Anonymkode: e21f3...11b

Nei, barn kunne jeg aldri brukt tiden min på. Har søsken med barn, det er jammen nok. Fått innblikk i hva det krever og koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp av hamsterhjulet.  Jobb fra sofaen og Instagram.  Multilevel marketing - selg produkter du liker og lev av det.  

Anonymkode: 0968b...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i hamsterhjul i tidsklemma først da ungen var voksne. Da følte jeg at jeg måtte prestere og bidra mer noe som førte til en smell. Etter det så velger jeg bort ting, forandrer på ting og lever slik at jeg har krefter og tid til andre ting enn plikter. Fleksitid og forskyvd arbeidstid er gull! 

Anonymkode: de80a...5e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsterhjul?

Livet mitt inneholder ganske mye aktivitet. Det er nok fordi jeg liker både familie, venner og jobben. Det er helt selvvalgt å ha det slik.

Anonymkode: 94d51...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Heldigvis trenger en ikke å la moral styre livet sitt. Det ville blitt bra stusselig.

Anonymkode: 91fd8...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Heldigvis trenger en ikke å la moral styre livet sitt. Det ville blitt bra stusselig.

Hvorfor er det stusselig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man skal lese mye rart... 

Anonymkode: e24ab...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
knutemora skrev (32 minutter siden):

Hvorfor er det stusselig? 

Om en er uten moral kan en la humla suse og ikke foholde seg til det moralen fordrer av en. Det er nok befriende og lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man skal lese mye rart... 

Anonymkode: e24ab...3f2

Jada. Selv om det er rart, er det masse folk uten noe videre moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får glede i å ta vare på andre, andre får glede i å bare fokusere på seg selv. Noen finner glede i mestring og noen blir lykkelig av å space ut og kaste bort tid. Tenker at det er lurt å kjenne etter hva som gir en glede og gå den veien. Ikke tenke på hva andre forventer eller hva andre foretrekker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Livet mitt hadde vært godt uten barn. Jeg trengte ikke å få barn for å ha det bra. Å få barn har gjort meg travere og mer bekymra, uten tvil. Hvis jeg kunne gått 20 år tilbake og gjort fortalt meg selv hvordan å få tre barn ville påvirke karrieren min, muligheten til å utvikle meg innenfor den interessen jeg har som jeg ikke deler med ektefelle og barn, økonomien min og friheten til å reise mye ...

... så ville jeg fremdeles fått tre barn. Ingenting jeg ellers har gjort i livet har vært på langt nær så utviklende som å bli forelder. Det er spennende, givende og krevende.

Anonymkode: 17026...d1d

Samme her. Jeg er ikke en A4-person og har en jobb jeg kunne tatt med meg hvor som helst i verden. Har reist mye og elsker det. Men har også valgt å få 2 barn. Konsekvensene av det valget er en del år med det såkalte "hamsterhjulet", og det har ikke vært bare lett. Ville uansett ikke valgt annerledes. Nå begynner barna mine å bli større, snart er det min tur igjen.

Og jeg tenker at når det er på tide å legge inn årene, så vil jeg være gald for at jeg har fått "begge deler". Ville ikke valgt bort barn for å reise, og heller ikke omvendt. Jeg kan gjøre begge deler, men det ryker for 20 år i hamsterhjulet, ja. Men jeg har alltid vært flink til å nekte på enkelte ting. Synes mye av det vi styrer med her i Norge når det gjelder barn er ALTFOR mye. Man kan sikkert drite i 20% av det og fortsatt lykkes brasom forelder.

Anonymkode: 0ff8f...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...