AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september Du må jo ikke. Dette er jo noe du velger selv...man må ikke delta på alt i samfunnet, må ikke følge samfunnsnormer for å bli godtatt. Tidsklemma er faktisk noe man velger selv... Anonymkode: b042f...5e0 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september Selvfølgelig velger man det selv. Fordi livet har mer å by på enn å ligge på sofaen og se på tv Anonymkode: 5850b...63e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Barn vil delta på fritidsaktiviteter og det synes jeg er veldig positivt. Jeg må også jobbe 100% for å ha penger til å overleve. Dette er årsak til tidsklemma hos oss. Jeg vil ikke at barna skal slutte på aktiviteter de mestrer og elsker og ikke har jeg mulighet for å slutte å jobbe eller jobbe redusert. Anonymkode: 1df92...e89 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig velger man det selv. Fordi livet har mer å by på enn å ligge på sofaen og se på tv Anonymkode: 5850b...63e Så du har kun 2 alternativer i livet ditt? 😅 Enten hamsterhjuler eller sofaen...jøss, det var snevert liv. Anonymkode: b042f...5e0 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn vil delta på fritidsaktiviteter og det synes jeg er veldig positivt. Jeg må også jobbe 100% for å ha penger til å overleve. Dette er årsak til tidsklemma hos oss. Jeg vil ikke at barna skal slutte på aktiviteter de mestrer og elsker og ikke har jeg mulighet for å slutte å jobbe eller jobbe redusert. Anonymkode: 1df92...e89 Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv Spart masse penger OG tid... Anonymkode: b042f...5e0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september Jeg har gått sykmeldt over lengre tid og arbeidsledig i kort tid, og kjenner at jeg trenger en jobb utenfor hjemmet for å trives. Vi er heldige som er gjeldfrie, så vi trenger egentlig ikke to jobber, men jeg vil altså jobbe for min egen del og være økonomisk uavhengig dersom det skal bli slutt med mannen. Men er enig i at man ikke trenger 3 fritidsaktiviteter for hvert barn og at man ikke trenger delta i alt som er forventet. Anonymkode: dc53f...e85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv Spart masse penger OG tid... Anonymkode: b042f...5e0 Det er mye glede i barn vet du. Anonymkode: dc53f...e85 3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du har kun 2 alternativer i livet ditt? 😅 Enten hamsterhjuler eller sofaen...jøss, det var snevert liv. Anonymkode: b042f...5e0 Du fikk svar på det du ønsket. At du ikke liker svaret er ditt valg. Anonymkode: 5850b...63e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #9 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv Spart masse penger OG tid... Anonymkode: b042f...5e0 Et annerledes liv. For meg hadde det ikke vært et bedre liv uten barn. Men jeg klager ikke så mye over tidsklemma heller. Tar enkle utveier,prioriterer og klarer fint å si nei. Anonymkode: 1ae3c...03b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #10 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du ikke fikk barn ville du hatt et mye bedre liv Spart masse penger OG tid... Anonymkode: b042f...5e0 Vet ikke om livet hadde vært bedre for det er veldig koselig med barn. At aktiviteten økte med 2 treninger og kamper var jeg ikke klar over i begynnelsen for da var det bare en trening i uka. Anonymkode: 1df92...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #11 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er mye glede i barn vet du. Anonymkode: dc53f...e85 Mye glede i frihet, god økonomi og tid Anonymkode: b042f...5e0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #12 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye glede i frihet, god økonomi og tid Anonymkode: b042f...5e0 Virker som at ønsker en diskusjon om fordeler og ulemper med å ha / ikke ha barn. Har du barn vil du automatisk på et tidspunkt oppleve tidsklemma dersom du er i jobb. Henting i barnehagen, foreldremøte, avslutninger, barnebursdager osv. Anonymkode: 1df92...e89 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #13 Del Skrevet 17. september Forøvrig må jeg legge til at her får barna en aktivitet hver. Vi bor nærme barnehage og skole, samt at vi har valgt å bo i et stort nabolag og jobbene våre er veldig familievennlige. Vi har begge opplevd å ha penget, frihet og tid, men er mer takknemlig og glad for det vi har nå😊 Ser allikevel at det ikke er for alle, og synes det er et valg den enkelte må få ta uten at det skal være kontroversielt eller noe som må begrunnes❤ Anonymkode: 1ae3c...03b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #14 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye glede i frihet, god økonomi og tid Anonymkode: b042f...5e0 Jeg fikk ikke barn før i 30-årene, så jeg har hatt frihet og romslig økonomi. For meg har livet med barn blitt uendelig mye bedre og rikere, selv om utgiftene har økt og dagene må planlegges. Anonymkode: dc53f...e85 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #15 Del Skrevet 17. september Livet mitt hadde vært godt uten barn. Jeg trengte ikke å få barn for å ha det bra. Å få barn har gjort meg travere og mer bekymra, uten tvil. Hvis jeg kunne gått 20 år tilbake og gjort fortalt meg selv hvordan å få tre barn ville påvirke karrieren min, muligheten til å utvikle meg innenfor den interessen jeg har som jeg ikke deler med ektefelle og barn, økonomien min og friheten til å reise mye ... ... så ville jeg fremdeles fått tre barn. Ingenting jeg ellers har gjort i livet har vært på langt nær så utviklende som å bli forelder. Det er spennende, givende og krevende. Anonymkode: 17026...d1d 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #16 Del Skrevet 17. september 28 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig velger man det selv. Fordi livet har mer å by på enn å ligge på sofaen og se på tv Anonymkode: 5850b...63e Jeg liker å ligge på sofaen og se på tv Anonymkode: 7f109...e1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #17 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du må jo ikke. Dette er jo noe du velger selv...man må ikke delta på alt i samfunnet, må ikke følge samfunnsnormer for å bli godtatt. Tidsklemma er faktisk noe man velger selv... Anonymkode: b042f...5e0 Livet kan by på utfordringer. Jeg kan forklare mine utfordringer, men jeg forventer ikke sympati for konsekvensene av mine livsvalg. Anonymkode: ee2e4...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #18 Del Skrevet 17. september Står ikke i noe hamsterhjul 😂 Anonymkode: 49090...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #19 Del Skrevet 17. september Jeg jobber 8 timer i døgnet, sover i 8 og har fritid i 8 timer. Ante ikke det var et hamsterhjul før jeg leste det på kg… Bare sunt å bruke noe av tiden på andre, Norge skriker etter arbeidskraft. Hva mener du er et bedre alternativ? Anonymkode: edb60...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #20 Del Skrevet 17. september Jeg leser så masse om dette hamsterhjulet og vet fortsatt ikke hva det er. Har selv 100% jobb med litt overtid + en minijobb ved siden av hobbyen min. Standard liv med mann, leilighet, hobbyer, jobb osv. Føler ikke på noe hamsterhjul. Anonymkode: e24ab...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå