Gå til innhold

Urolig valp som hyler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hentet valp på onsdag, første kveld og natt gikk over all forventning. Men fra torsdag har han vært veldig urolig. Våken flere ganger om natten, går rundt og skriker om dagen. Starter med piping så eskalerer det til panisk skriking. Han har mat, vann, leker og får masse kos. Han går til døra når han skriker. Tar han ut men han går dit hele tiden...tisser ikke alltid når jeg tar han ut, går oftest tilbake til døra og vil inn. Skal jeg la han skrike litt og bare ta han ut annenhver gang? Kan jo ikke gå ut hvert 5 minutt heller. Skjønner han er ny i huset og savner sikkert søsken. Men er spent på hvor lenge dette vil vare, er jo så fælt å høre på. Og jeg blir litt usikker og redd når jeg ikke får roet han...ror seg litt så på an igjen😥

Anonymkode: 61bb0...31c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å ta han opp og holde ham inntil deg for litt kroppskontakt?

Anonymkode: f8ea7...ecc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han bare spreller og vil ned....setter jeg meg i stolen klatrer han opp bak meg og vil over stolryggen. Om jeg går rundt er han forholdsvis rolig, men stritter litt. Slapper ikke av så han sovner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mistet moren og flokken sin. For noen kan dette være traumatisk. Trygghet er stikkordet - Hvor den sover og mange andre ting! spør en ekspert, Vet  osv. 

Anonymkode: 3dd30...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags aktiviteter gjør du med valpen? Miljøtrening? Læring av triks? Leking? Hvordan ser dagen ut? 

Anonymkode: 79e3f...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leker litt, spiser, går ut (ikke i bånd enda, kun løs ute i hagen), hilser på folk som går forbi. Men mer sosialisering har vi ikke startet med da jeg føler han må bli tryggere på oss først. Virker som han kjeder seg, om vi leker og jeg tar en pause er det rett i gang med piping/hyling. "Trener" på innkalling og å bli kjent med navnet sitt, starter på valpekurs når han er 11-12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars liten han høres utrygg ut, savner nok moren og søsken. Dere sover vel sammen med han? Og har ikke gått fra han? Jeg ville ikke brukt tiden på å trene han nå, bare lek kos og trygghet, knytte bånd. Er det en seriøs oppdretter, får du råd derfra?

Anonymkode: 579a9...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han i seg nok mat og drikke?

Er han mett så vil han lettere bli søvnig. Gi ham kos og ett trygt og lunt sted. 

Valper sover store deler av døgnet. 

Anonymkode: a58c2...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sover inne hos oss hver natt. Spiser ikke all maten sin men vil si han spiser greit. Jeg tar litt ekstra med vann i foret så han får i seg væske. Drikker lite fra vannskåla. Er litt bedre i dag så håper det går seg til🙂. Får jo vondt i hjertet når han skriker sånn. Tar en prat med oppdretter i morgen👍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår valp roa seg best hvis han og jeg var aleine på kjøkkenet, døra lukka. Han hadde teppe og leker på golvet, og rusla rundt mens jeg holdt på med diverse kjøkkenarbeid. Han måtte legges i bur for å få sove regelmessig. Jeg tok med buret dit i huset jeg var.

Anonymkode: 4287e...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...