Lorieen Skrevet 27. juli 2024 #101 Del Skrevet 27. juli 2024 ashley jackson skrev (20 minutter siden): Jeg liker IKKE ekorn og har heldigvis blitt kvitt dem fra hagen min. De har i mange år ødelagt mine planter og spist av grønnsaker og frukt, men i år de gudskjelov borte. Ekorn kan gjøre skade i hus og kan også være farlige for mennesker så jeg forstår virkelig ikke forherligelsen av disse gnagere i denne tråden. Og dette oppgulpet følte du at passet her? Husj, bort, vekk med seg! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #102 Del Skrevet 31. juli 2024 Hei dere 🥰 Ekornet bruker huset fullt ut 😅 Er inne og koser seg dagen lang😍, kommer ut og spiser litt så springer den opp til huset sitt igjen. I går var det andre ekornet her og prøvde å komme seg i huset men fikk ikke lov av den som allerede bor der😂 Har lest at det pleier å være flere ekorn i hus, men tviler på at det blir tilfelle her😅 Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte ekorn hus, når jeg ser hvor mye den trives. Det er så herlig å se hodet hvile ut av huset når jeg soler meg på terrassen 🥰 Så søt og morsom på en gang 😅 Har lyst å rydde litt i huset til ekorn men tror ikke det går, da det hele tiden er i bruk🙃så lar være. Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. juli 2024 #103 Del Skrevet 31. juli 2024 Ekorn er ikke flokkdyr så de bor vanligvis ikke sammen. Hvis det er veldig kaldt om vinteren kan det være de i kortere perioder søker sammen for varme, men ellers bor de alene. Så utrolig koselig at ekornet liker huset sitt. Kanskje du må skaffe et hus til den andre også? Du kan ha en hel landsby. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #104 Del Skrevet 31. juli 2024 Arkana skrev (1 time siden): Ekorn er ikke flokkdyr så de bor vanligvis ikke sammen. Hvis det er veldig kaldt om vinteren kan det være de i kortere perioder søker sammen for varme, men ellers bor de alene. Så utrolig koselig at ekornet liker huset sitt. Kanskje du må skaffe et hus til den andre også? Du kan ha en hel landsby. Hahaha, dette var dagens🤣🤣 Det er nesten så jeg ber om å døpe gata til «ekornveien» 😅😅 Du har sikkert rett i det du sier, at de kanskje er mer sammen om vinteren, for varmen 👍 Hvordan går det med dine ekorn?🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. juli 2024 #105 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg har bare sett det ene (den engstelige) siden vi kom hjem fra ferie. Så tydeligvis har de funnet annen mat enn så lenge (eller så har det vært en ekornmassakre vi ikke vet om 😱), men jeg har troen på at de andre kommer tilbake også når bare ekornryktet går om at det er servering her igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #106 Del Skrevet 31. juli 2024 Tråden her har helt klart påvirket meg 🥰 Jeg hadde en hyggelig drøm om at det kom ekorn og spiste bak huset mitt også, og jeg ble så glad og tenkte at jeg hadde også ekorn på besøk 😂 Anonymkode: 886cd...4a6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #107 Del Skrevet 31. juli 2024 Arkana skrev (1 time siden): Jeg har bare sett det ene (den engstelige) siden vi kom hjem fra ferie. Så tydeligvis har de funnet annen mat enn så lenge (eller så har det vært en ekornmassakre vi ikke vet om 😱), men jeg har troen på at de andre kommer tilbake også når bare ekornryktet går om at det er servering her igjen. Det tror jeg også🤞🏽🙂 Vi hadde også flere ekorn som kom innom, nå har vi bare 2 stk, så de spiser nok andre steder også. Jeg får ikke nok av de, de er så søte og nydelige, jeg kan se på dem i timevis 😍 Ts AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tråden her har helt klart påvirket meg 🥰 Jeg hadde en hyggelig drøm om at det kom ekorn og spiste bak huset mitt også, og jeg ble så glad og tenkte at jeg hadde også ekorn på besøk 😂 Anonymkode: 886cd...4a6 Åh så søøøt 🥰🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 31. juli 2024 #108 Del Skrevet 31. juli 2024 Så koselig 🥰 Jeg har ikke ekorn, men babyskjære . Den kommer flere ganger daglig og spiser frø 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 4. august 2024 #109 Del Skrevet 4. august 2024 Far er død nå da overtok huset hans på 1990 tallet så hadde vi ett gammelt gjerde (Borte nå) og pappa kunne sitte i stuevinduet og se eller hoppe bortover gjerde og hente nøtter også sprette av gårde med de de var så søte og se på 🐿️🐿️🐿️🥰🥰🥰😍😍😍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 6. august 2024 #110 Del Skrevet 6. august 2024 Laraa skrev (På 31.7.2024 den 12.50): Så koselig 🥰 Jeg har ikke ekorn, men babyskjære . Den kommer flere ganger daglig og spiser frø Den var søt 🐦🐦🐤🐤 😳😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. august 2024 #111 Del Skrevet 8. august 2024 I morges våknet jeg av knasking i treet utenfor vinduet igjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #112 Del Skrevet 8. august 2024 Arkana skrev (1 time siden): I morges våknet jeg av knasking i treet utenfor vinduet igjen. Så søøøøøt🥰🥰 Så glad på dine vegne jeg ❤️ Hos meg er det kun 2 stk, ene er i huset sitt og den andre kommer hver dag og spiser, tror den er ganske ung, så små øyne og bruker lang tid på å spise.😅 Tenkte å spørre egentlig, kan jeg når jeg ser at ekornet er ute av huset, ta huset ned å sette inn litt mer ull? Er så redd for at når vinteren kommer at den vil fryse, selv om jeg satte inn nok ull, men usikker nå. Eller bør jeg la være? Tenkte at hvis den kjenner lukta av at jeg har vært å tuklet i huset, så vil den ikke lenger være der?🤔 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #113 Del Skrevet 8. august 2024 Glemte å si at jeg har fått ringdue i treet utenfor kjøkkenvinduet mitt som nylig har fått 2 unger😍😍 Sto å filmet litt i dag med tlf, så søte de er, den ene synes godt mens den andre ligger godt å trygt under mamma sin mage Det er så gøy å følge med på, fra hun hadde egg til hun fikk unger, og nå se denne utviklingen, hvor de blir større for hver dag. 😍 Har innsett at jeg har fått en liten dyrehage i sommer 😅🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #114 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Glemte å si at jeg har fått ringdue i treet utenfor kjøkkenvinduet mitt som nylig har fått 2 unger😍😍 Sto å filmet litt i dag med tlf, så søte de er, den ene synes godt mens den andre ligger godt å trygt under mamma sin mage Det er så gøy å følge med på, fra hun hadde egg til hun fikk unger, og nå se denne utviklingen, hvor de blir større for hver dag. 😍 Har innsett at jeg har fått en liten dyrehage i sommer 😅🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 Så hyggelig! Jeg hadde to ringduer her i vår/tidlig sommer som spiste solsikkefrø småfuglene sølte på bakken. De sjekket først ut lerka i hagen til naboen, men de fant seg et annet sted å lage rede etterhvert. De har nok også funnet et annet sted å spise. Uansett veldig trivelig med forskjellige arter gjennom året. Enten det er fugler eller ekorn eller pinnsvin eller .... Anonymkode: 886cd...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. august 2024 #115 Del Skrevet 8. august 2024 Du kan sikkert ha litt ull i huset, men ekorn fôrer bolene sine selv med mose og gress så det er ikke egentlig nødvendig. Veldig koselig at den liker huset ditt. Det er kjempekoselig med dyr i hagen. I tillegg til ekorn mater vi fuglene og har mange ulike sorter som kommer. Jeg tar massevis av bilder og lærer meg utseende og fuglesanger så jeg kan kjenne dem igjen. Det er både en lærerik og superkoselig hobby. Ellers har vi rådyr som kommer og går og det er også veldig hyggelig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #116 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Glemte å si at jeg har fått ringdue i treet utenfor kjøkkenvinduet mitt som nylig har fått 2 unger😍😍 Sto å filmet litt i dag med tlf, så søte de er, den ene synes godt mens den andre ligger godt å trygt under mamma sin mage Det er så gøy å følge med på, fra hun hadde egg til hun fikk unger, og nå se denne utviklingen, hvor de blir større for hver dag. 😍 Har innsett at jeg har fått en liten dyrehage i sommer 😅🥰 Ts Anonymkode: 66778...8a9 Så heldig du er! Ringdue er en av de koseligste fuglene jeg vet om. De er en av de første trekkfuglene som kommer til meg om våren, og når jeg hører de begynner å kurre ho ho ho, da vet jeg at det nærmer seg sommer. Jeg har hatt et par som kommer til hagen og spiser hvert år siden pandemien, men de har rede lenger inne i skogen, og jeg har aldri sett ungene. Ekorn forer bolene sine selv, forresten. Og de er noen iherdige små arbeidere, som kan dra avgårde med gjenstander like store som seg selv om nødvendig, jeg har sett dem springe til skogs med store brødskalker. Og jeg har hørt om noen som fikk putene til hagemøblene sine ødelagt, fordi ekorn stakk av med stoppingen. Men om du har materiale de kan bruke til å isolere bolene, så kan du kanskje legge det ut et sted der ekornet kan få tak i det. Kanskje helst et sted der det kan holde seg ganske tørt. Anonymkode: f95d2...1fa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #117 Del Skrevet 10. august 2024 Arkana skrev (På 8.8.2024 den 20.59): Du kan sikkert ha litt ull i huset, men ekorn fôrer bolene sine selv med mose og gress så det er ikke egentlig nødvendig. Veldig koselig at den liker huset ditt. Det er kjempekoselig med dyr i hagen. I tillegg til ekorn mater vi fuglene og har mange ulike sorter som kommer. Jeg tar massevis av bilder og lærer meg utseende og fuglesanger så jeg kan kjenne dem igjen. Det er både en lærerik og superkoselig hobby. Ellers har vi rådyr som kommer og går og det er også veldig hyggelig. Koselig med fugler også da😍🥰 Tar du bilder med telefonen eller har du fancy kamera? Her om dagen skrev jeg og la ved bilde av ringdue og ungene. Det er vel litt over 2 uker siden jeg la merke til baby fuglene, og har fulgt med hver dag fra vinduet mitt. Men i går på morgenen så jeg at reiret er tomt Ungene er ikke der, så bare moren litt her og der gjennom hele dagen i går. Skjønner ikke hva som har skjedd med ungene, de var jo i reiret hver dag. Kan de ha blitt tatt av noen? Om det er tilfelle, så skjønner ikke det heller, for de lå ganske høyt og de har vokst mye på disse ukene. 🤷♀️ I morges var de heller ikke der, så moren på veien da. Og gikk ut for å se litt rundt, og fant en del fjær, så ut som unge fjær. Så noe må ha skjedd. Jeg blir oppriktig trist, virkelig. Jeg hadde jo det privilegiet å oppleve å se fugleunger også ender det galt, blir jo så lei meg. Naturen er ikke bare snill ass. Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. august 2024 #118 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Koselig med fugler også da😍🥰 Tar du bilder med telefonen eller har du fancy kamera? Ts Anonymkode: 66778...8a9 Jeg har ikke noe fancy kamera, men jeg har et kamera som jeg stort sett bruker fordi zoom er mye bedre der enn med kameramobil. Det er veldig koselig med fugler, men merker jeg må holde kunnskapen ved like ellers forsvinner den fort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. august 2024 #119 Del Skrevet 12. august 2024 I dag var det sjenerte ekornet tilbake etter sommerferien. ❤️ Det spiste nøttene som lå der og turte å stå og se på at jeg fylte på igjen. Så badet det halen litt i fuglebadet før det begravde et par nøtter i krukken med hosta. Vi har gjort en del hagearbeid i sommer og har funnet så utrolig mange nøtter både her og der som ekornene har gravd ned i løpet av somrene. Noen av dem lå på så rare steder at de må ha havnet der fordi ekornene har gravd dem ned mens det har vært snø om vinteren uten å vite hva som lå under. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #120 Del Skrevet 16. august 2024 Så koselig. @Arkana 😍🥰 Ekornet mitt som har erobret huset i treet, har vært der hver dag, kommer ut for å spise og vandre litt rundt men kommer alltid tilbake. Men de to siste dagene har den ikke vært i huset sitt, den kommer og spiser men blir borte igjen, og ikke i huset Jeg vet at den ikke har vært i huset på to dager er at når den er inne, så ser jeg den henge litt med hodet gjennom hullet og når den ikke gjør det, så kan jeg se ull stikker litt ut. Men nå har jeg verken sett han med hodet ute eller ull. Det jeg har sett tilfeldigvis i morges er at den er hos naboen og gnager på saueskinn på hagestolen og tar med aeg store biter, så er den plutselig tilbake og tar mer. Hvor den tar det med seg, aner jeg ikke. Og der ligger nok grunnen i at jeg ikke ser ull stikke fra ekornhuset, tenker den har tatt det med seg.😩🤷♀️ Jeg skjønner ikke, her har den et fint og godt isolert ekornhus men den har plutselig fått seg tydeligvis et annet bosted. ettersom den tar med seg saueskinn fra naboen 😅🤷♀️ Litt trist og litt irittert er jeg..Men, det er jo ville dyr og de finner det de vil ha og ordner hjem til seg på sin måte, selv om vi mennesker vil hjelpe til.🫤 Ts Anonymkode: 66778...8a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå